Topul industriilor din Romania care folosesc sisteme profesioniste de e-Commerce

de Raluca Abrihan 2 februarie 2016
IT&C-ul este lider detasat in topul industriilor din Romania in care se folosesc sisteme profesioniste de e-Commerce, urmat de  sectorul materialelor de constructii - in special segmentul business to business -, fashion si produse cosmetice, potrivit unei analize realizata de Teamshare.

Cele trei domenii care domina topul sunt urmate imediat de sectorul auto & accesorii auto, respectiv sportul, si acestea avand o rata mare de adoptie a platformelor integrate de e-Commerce.

Peste doua treimi dintre marile companii folosesc deja platforme integrate, care le ofera un sistem complet de comert electronic, ce permite in timp real gestiunea de stocuri, preturi sau proces de facturare, mai arta datele Teamshare.

In schimb, procentul scade dramatic in sectorul IMM-urilor, desi timpul si costul de implementare sunt cu mult mai mici decat in cazul marilor companii cu procese complexe.

Teamshare este o platforma de e-commerce integrata cu sisteme de contabilitate si gestiune ERP, care se adreseaza atat clientilor business to business cat si business to consumer.

Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde de euro, in 2014, la peste 1,4 miliarde de uro, anul trecut, potrivit estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GpeC. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole.

Unele companii din domeniu considera chiar ca valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde de euro, mai transmite GpeC.

Romania are in prezent circa 19,8 milioane de locuitori din care 13 milioane au varsta cuprinsa intre 16 si 55 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de Internet, comparativ cu decembrie 2014 cand numarul internautilor era de aproximativ 10 milioane. Astfel, rata de penetrare a Internetului a crescut de la 49,76% la sfarsitul anului 2014 la aproximativ 56% la finele anului 2015.

Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane au facut cumparaturi online cel putin o data.



Citeste mai multe despre:   
1738 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii