Cat te costa sa externalizezi managementul stocurilor pentru un magazin online si care sunt avantajele si dezavantajele

de Raluca Abrihan 21 ianuarie 2016
Cand vrei sa lansezi un magazin online trebuie sa tii cont nu doar de costurile de dezolvtare a platformei online ci si de cele generate de blocarea banilor in stoc, operarea magazinului, servere, ambalaje, retururi sau managementul continutului, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo. In piata exista cateva platforme care preiau managementul tuturor acestor aspecte si transforma toate aceste costuri intr-unul fix. StartupCafe a realizat o scurta analiza despre ce presupun serviciile de e-fulfillment, pentru a putea alege care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta: managementul propriu al stocurilor sau externalizarea acestei zone de business.

StartupCafe a stat de vorba cu doi dintre cei mai mari jucatori din piata romaneasca a platferomelor de e-fulfillment, Frisbo si Fulfill.ro. Reprezentantii celor doua comapanii sustin ca totalul costurilor operationale pot fi reduse cu 50% in cazul in care un magazin online apeleaza la externalizarea prin e-fulfillment. Principalul lor argument in acest sens este transformarea costului logistic in unul fix, predictibil.

Ce presupune gestionarea magazinului online si managementul stocurilor?

"La inceput de drum se vor lua si deciziile de business, la nivelul furnizorilor, constituirea stocului propriu de marfa, depozitare si transportare. Cand toate aceste procese sunt puse la punct, este randul deciziilor tehnice, de la platforma pe care se va construi site-ul, gazduirea magazinului, integrarea cu un ERP, curierul sau operatorul de plati. Abia cand business-ul si operationalul magazinului online sunt puse la punct, urmeaza popularea magazinului cu produse, marketarea si managementul acestuia", explica Bogdan Colceriu, directorul Frisbo.

El afirma ca de cele mai multe ori, curieratul este alegerea cea mai usoara, preferata de majoritatea  magazinelor. Dar, cand vine vorba de depozitare sau e-fulfillment conteaza modelul de business al magazinului online.

"Daca magazinul opteaza sa pastreze marfa in stoc, pentru a obtine  marje mai mari, sau de timp de livrare mai mic, optiunile sunt intre a crea propriul flux logistic, de la depozitare, manipularea stocului, impachetare si livrare, sau a externaliza aceste servicii catre un e-fulfiller", spune Colceriu.

Aceste platforme de e-fulfillment vor prelua tot ce tine de depozitarea marfii, comenzile, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau anumite aspecte ce tin de gestionarea site-ului - intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc.

Ar putea exista, totusi, si anumite dezavantaje ale externalizarii acestei zone de business, cum ar fi o interactiune mai scazuta cu produsele pe care le comercializezi, potrivit exemplului dat de Alexandru Constantinescu, project manager Fulfill.ro.

In ceea ce priveste tarifele percepute de platformele de e-fulfillment el precizeaza ca bugetul minim de care are nevoie un magazin care opereaza la serviciile platformei Fulfill.ro este de 1 euro pe comanda, dar subliniaza ca ofertele sunt customizate in functie de fiecare client in parte.

In componenta costurilor de efulfillment Frisbo intra un pret fix si o serie de costuri variabile, in functie de numarul de comenzi procesate sau de cantitatea de produse depozitate de catre noi, explica reprezentantul Frisbo.

Preluarea comenzilor prin call center si elaborarea documentelor si realizarea coletelor costa fiecare 0,99 euro fara TVA, depozitarea paletilor variaza intre 2,49 euro si 7,98 euro fara TVA per palet, in functie de numarul paletilor, sau intre 0,1 euro si 1 euro fara TVA pe cod unic de produs, iar pentru serviciile de livrare prin curierat tarifele pornesc de la 9 lei pe expediere, in functie de zona de livrare, mai spune directorul Frisbo.

Frisbo este o platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul lui 2014 de Okian.

Fulfill.ro este serviciul de e-fulfillment, lansat pe piata romaneasca de Mediapost Hit Mail, al carei actionar majoritar este Posta Franceza.

Citeste si:

Studii de caz: Ce este mai avantajos pentru afacerea ta - dezvoltarea unei flote proprii de masini sau contracte cu firmele de curierat



Citeste mai multe despre:   
2977 vizualizari
adauga comentariu 1 comentariu
Ce inseamna "integrarea cu un ERP"?
Andrei [anonim]