De ce renunta clientii magazinelor online la cosul de cumparaturi si cum pot retailerii reduce rata abandonului

de Raluca Abrihan 18 ianuarie 2016
In Romania, rata medie de abandon a cosului de cumparaturi se ridica in prezent la 60% - 80%, pentru magazinele online, arata datele platformei de e-commerce Teamshare. Procentul este unul similar cu cel intalnit in magazinele offline, unde clientii testeaza, probeaza si analizeaza mai multe produse inainte de a cumpara, insa, in mediul online retailerii pot aplica o serie de masuri pentru a preintampina acest lucru.

Magazinele online au un avantaj in raport cu cele offline, care le ajuta sa reduca rata abandonului cosului de cumparaturi. Astfel, retailerii online pot implementa strategii de remarketing personalizate pe un singur client, cu costuri relativ mici si fara a afecata preturile standard ale produselor, mai arata specialistii Teamshare.

Totusi, in perioadele de varf, precum campaniile de Black Friday sau de Sarbatori, procentul de renuntare la cosul de cumparaturi scade, mai ales in cazul site-urilor cu trafic ridicat, care au pregatit din timp aceste campanii, potrivit Teamshare.

De regula, in perioadele de varf utilizatorii stiu produsele, s-au documentat inainte si doar astepta momentul potrivit sau pretul bun.
"Adaugarea produselor in cos nu presupune neaparat intentia de cumparare. Multi utilizatori folosesc cosul de cumparaturi pe post de wishlist. Ei sunt inca in etapa de "vanare a preturilor", evalueaza alte oferte sau conditii de livrare mai rapide. Decizia vine mai tarziu, dupa ce probabil utilizatorul a adaugat acelasi produs in cosurile de pe mai multe site-uri. Odata ce utilizatorul a decis sa achizitioneze, mici obstacole, precum un formular de comanda cu doua-trei campuri in plus de completat nu duc la abandonarea cosului", spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare.

Este adevarat, adauga acesta, ca procesele de checkout complicate pot face utilizatorul sa se razgandeasca, mai ales daca are si alte optiuni.

Motivele care ii determina pe 6 pana la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor sa renunte la cosul de cumparaturi sunt numeroase. Printre acestea se numara pretul, indecizia fata de achizitie sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

1. Decizia de cumparare inca nu este luata - vizitatorul este inca in faza de prospectare

2. Lipsa detaliilor despre produs necesare luarii decizei - site-urile cu renume documenteaza foarte bine, cu multe detalii, produsele: imagini, video, descriere, specificatii. Ex: Un client care cauta un cuptor electric dar nu gaseste pe site specificate dimenisunile la interior ale cuptorului, ci doar la exterior, se orienteaza catre achizitia produsului dintr-un magazin offline, unde poate vedea aceste detalii.

3. Pretul - desi este un factor determinant, el trebuie corelat cu disponibiltatea produselor si viteza de livrare. Utilizatorii sunt dispusi sa plateasca ceva in plus pentru un serviciu complet, sigur si rapid.

4. Informatii neclare despre costul total de transport  - mesajele de tipul "pentru confirmare cost transport va vom contacta noi ulterior" il descurajeaza pe utilizator. Magazinul online trebuie sa implementeze o formula de calcul cost transport oricat de complicata, dar sa iti asume la final si situatiile in care costul real nu este acoperit de ceea ce utilizatorul a vazut pe ecran si a platit deja.

5. Recunoasterea magazinului online - brand-ul unui retailer poate influenta decizia de achizitie

Cum pot reduce retailerii rata abandonului cosului de cumparaturi

Cumparatorii pot fi motivati sa nu mai abandoneze cosul de cumparaturi prin cateva metode si instrumente esentiale pentru cumparator. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual si logare imedita prin retele sociale. Si  chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid in legatura cu departamentul de suport, in cazul in care intampina greutati.

Numarul de telefon si adresa fizica specificate clar in pagina de contact sunt esentiale, dat fiind faptul ca utilizatorii evita sa cumpere de pe site-urile care se limiteaza la un formular de contact si cel mult o adresa de e-mail.

De asemenea,  implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul sa revina in magazinul online pentru fiealizarea comenzii.  Iar in cazul in care achizitia se face intr-un interval limitat de timp, voucherele si  cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumparatorul. Un alt factor esential pentru achitarea cosului este politica de retur si garantie clara si simpla pentru utilizator, care va avea un plus de incredere in comerciant, mai arata Teamshare.

Citeste si:

Cum oferi clientilor ce vor ei sa cumpere, nu ce vrei tu sa vinzi





Citeste mai multe despre:   
3592 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii