Raluca Abrihan

Retailerul ceh de moda Zoot intra pe piata din Romania si vrea vanzari de 10 milioane de euro in primul an

Imagine principala
Retailerul ceh de moda Zoot intra pe piata din Romania si vrea vanzari de 10 milioane de euro in primul an
​Zoot, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din Cehia, a intrat si pe piata din Romania, estimeaza vanzari de pana la 10 milioane de euro in primul an si anunta investitii de circa 8 milioane de euro, in primii doi ani, in extinderea afacerii in intreaga tara.

Compania sustine ca aduce pe piata un model de business care vrea sa schimbe perceptia cumparatorilor despre shoppingul online si despre haine, in general. Toate produsele alese de pe Zoot.ro pot fi comandate online, cu optiunea selectarii mai multor marimi sau culori din acelasi model, pentru ca apoi intreaga comanda sa poata fi probata in Cabinele de Fericire (cabine de proba amenajate de companie in Bucuresti). Clientul va plati doar ceea ce i se potriveste, la fel ca in retailul clasic offline. In prezent, Zoot are o astfel de “cabina de proba” in centrul Capitalei (Bd. Elisabeta nr. 40) si pana la finele lunii va mai deschide inca una, tot in Bucuresti (Sos. Bucuresti Nord nr. 14 in Pipera Plaza), urmand ca de la anul sa se extinda si in alte orase mari din tara.

“In misiunea sa de a elimina barierele pe care eCommerce-ul le ridica in mod clasic, fiecare comanda facuta pe www.zoot.ro va fi livrata gratuit in Cabinele de Fericire sau la adresa dorita de cumparator in termen de 48 de ore in Bucuresti si maxim 72 de ore in țara. Totodata, in cazul in care cumparatorul doreste sa returneze produse, va avea la dispozitie 90 de zile pentru a face acest lucru in mod gratuit”, arata reprezentantii companiei.

Compania estimeaza afaceri de aproximativ 5 - 10 milioane de euro in primul an, pe piata din Romaia. Retailuri are aici  8 angajati, dar intentioneaza sa isi extinda echipa. Operatiunile din piata locala vor fi conduse de Robert Berza, fost manager de marketing la eMAG. Zoot mai este prezenta pe pietele din Cehia si Slovacia, unde a inregistrat, anul trecut venituri de 18 milioane de euro, estimeaza venituri de circa 20 de milioane de euro pentru acest an si unde are in total circa 200 de angajati.

“Decizia de a intra pe piata romaneasca de moda s-a datorat faptului ca Romania se afla printre tarile a caror rata de crestere in acest domeniu pentru urmatorii cinci ani este printre cele mai ridicate din Europa Centrala si de Est. Alti factori determinanti au fost: o piata de productie deja recunoscuta, rata de penetrare a internetului si mobilului ce creste vertiginos”, sustine Ladislav Trpák, CEO ZOOT.cz

Compania are in portofoliu circa 250 de branduri cu 250.000 de produse si circa 100.000 de clienti. De asemenea, Zoot detine si un brand propriu, numit Dobro, iar din vanzarile produselor din acest brand doreste sa sustina anumite cauze sociale.

Piata retailerilor de moda din Cehia este estimata la circa 2,2 miliarde de euro, in 2014, doar 5% din aceasta piata provine din retailul online.

Zoot a fost infiintata in 2010 si relansata doi ani mai tarziu, in forma actuala, de catre antreprenorii cehi Ladislav Trpák si Olda Bajer. Firma a pornit initial ca o platforma care dorea sa faciliteze conectarea brandurilor cu publicul lor si a ajuns, in prezent, sa fie un magazin multibrand.

Olda Bajer a investit circa 3,5 milioane de euro in lansarea companiei, iar la inceputul acestui an compania a reusit sa atraga investitii de 5,5 milioane de euro din partea fondului de investitii 3TS Capital Partners, pentru extinderea in regiune.

Fondul este prezent în România prin intermediul a trei entitati, Catalyst Romania, 3TS Central European Fund II, și cu 3TS-Cisco Growth Fund III (SICAR). Iar printre cele mai importante investiitii ale fondului la noi sunt cele in companii precum: Avangate, LogMeIn, Internet Corp, Universal Online Promotion (care detine elefant.ro), Vola.ro.

Olda Bajer este un cunoscut business angel din Cehia, care a intrat in afaceri inca de la finele anilor '90 si marturiseste ca este interesat de investitii, in special in zona de retail online, si in startup-uri romanesti.
Parallax

Vizualizari
303
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri