Alex Mihaileanu

Top zece motive pentru care romanii renunta la cumparaturile pe net. Ce trebuie sa eviti daca ai un magazin online

Top zece motive pentru care romanii renunta la cumparaturile pe net. Ce trebuie sa eviti daca ai un magazin online

Obligativitatea inregistrarii pe site-ul magazinului online, termenele de livrare si experienta neplacuta cu reprezentantii sunt doar cateva dintre motivele pentru care prima comanda pe un site devine si ultima pentru romanii care cumpara online, potrivit unui studiu derulat in randul a 1.200 participanti in perioada aprilie-mai 2015 de catre SharExperience, companie de consultanta in afaceri si relatii cu clientii.

1. Principala cauza a renuntarii la efectuarea cumparaturilor online pe un site este obligativitatea de a te inregistra inainte de a plasa comanda. 29% dintre respondenti s-au plans de aceasta obligatie, in contextul in care 24% dintre magazinele online solicită crearea unui cont.


2. Al doilea motiv este timpul lung petrecut de la intrarea pe site si pana la plasarea comenzii, identificat de 10% dintre cei chestionati. In medie, sunt cinci pasi pe care utilizatorul site-ului ii face pana cand reuseste sa cumpere de pe primele 100 site-uri la nivel mondial, pe cand la nivel local, 37% dintre magazine solicita aceeasi informatie de cate doua ori.



3. Termenele de livrare nespecificate sau ambigue sunt al treilea factor ca importanta, identificat de 11% dintre respondenti, motiv pentru care cumparatorul isi pierde increderea inainte de a comanda. 76% dintre cei intrebati spun ca termenul de livrare nu ar trebui sa depaseasca 72 ore, iar pentru 24% dintre ei, livrarea in aceeasi zi nu este relevanta.



4. Pentru 8% dintre respondenti, lipsa unui numar de telefon pe site, la vedere, este alt motiv pentru care vor renunta la plasarea unei comenzi. Cumparatorii considera ca numarul de telefon confera mai multa credibilitate, deci compania este reala si nu risca o “teapa”, si, in acelasi timp, se simt mai in siguranta avand o linie directa la care sa sune pentru mai multe informatii, pentru confirmarea comenzilor sau pentru a cere o opinie personala de la reprezentantul de vanzari.



5. O alta cauza e reprezentata de costurile de livrare: 59% dintre consumatori le iau in considerare, 44% renunta daca le considera prea mari, iar 53% dintre ei decid sa schimbe magazinul online daca vor gasi unul unde livrarea este mai ieftina. Nu in ultimul rand, 31% dintre romani prefera sa comande produse de pe site-uri internationale care ofera transport gratuit daca pretul este similar sau mai mic.



6. Abonarea la newsletter este un alt motiv de abandon pentru 5% dintre clienti. Potrivit studiului SharExperience, 40% dintre romani nu doresc informari pe e-mail, in timp ce 32% dintre jucatorii mari din piata de ecommerce nu isi informeaza explicit clientii ca adresele de mail sunt adaugate automat in bazele de date.



7. Lipsa promotiilor este un motiv mai putin important in decizia de cumparare, dar cupoanele de reduceri sau promotiile sunt bune de avut pentru ca, potrivit respondentilor, 57% dintre cei care au folosit un cupon nu ar fi cumparat produsul in alte circumstante.



8. Modalitatea de plata este alta cauza pentru care clientii refuza sa mai cumpere. 40% dintre ei au mai multa incredere intr-un magazin cu mai mult de o metoda de plata, iar 59% vor renunta sa mai cumpere daca nu gasesc metoda de plata preferata. De remarcat, 82% dintre clienti prefera plata ramburs, iar 80% din totalul de clienti sunt mai increzatori daca vad pe site-ul magazinului online logo-urile cardurilor.



9. Al noualea motiv este designul defectuos. Peste 72% dintre magazinele online afiseaza pop-up-uri in primele 30 secunde invitandu-i pe clienti sa dea Like paginii de Facebook, insa 38% dintre ei ori nu afiseaza un buton de inchidere, ori conditioneaza folosirea site-ului de acel "Like".



10. Nu in ultimul rand, un alt motiv este experienta neplacuta cu reprezentantii magazinului atunci cand interactioneaza cu ei. De exemplu, doar 10% dintre respondenti au primit informatii legate de garantie, doar 24% au primit consultanta si doar 18% dintre ei considera ca au discutat cu reprezentanti de vanzari amabili sau politicosi. Alte cifre:




    \t
  • doar 46% dintre clienti au declarat ca li s-a raspuns la intrebarile si temerile legate de returnarea produselor

  • \t
  • 74% dintre cumparatori considera ca au o experienta placuta daca sunt contactati telefonic in primele 24 ore dupa ce  comanda lor a fost plasata online

  • \t
  • 41% devin clienti fideli daca primul contact cu reprezentantii magazinului online s-a efectuat telefonic, iar experienta a fost placuta

  • \t
  • 46% dintre cumparatori considera ca decizia de cumparare a fost luata ca urmare a conversatiei in timp real intr-o fereastra de chat cu unul dintre reprezentantii de vanzari.



Profilul cumparatorului ce renunta la plasarea comenzii

Potrivit cercetarii SharExperience, cel mai adesea, barbatii sunt cei predispusi sa renunte la plasarea unei comenzi, iar cele mai deranjate se simt persoanele cu varste intre 25-44 ani. 42% dintre consumatori sunt “indecisi” si au nevoie de mai multe pareri. 42% dintre clientii magazinelor online vor sa cumpere la cele mai bune preturi si urmaresc constant promotiile si reducerile, iar cei care sunt doar in cautare de informatii, asteptand ca un produs sa le starneasca interesul, sunt in proportie de 16%.

Conţinut

Adauga comentariu