Alex Mihaileanu

TOP 5 GRESELI de evitat pentru proprietarii de magazine online

Stocuri de produse, logistica, firme de curierat, crearea site-ului -
sunt principalele teme pe care trebuie sa le aiba in vedere
antreprenorii care vor sa intre in comertul electronic. In acelasi timp,
daca unele greseli sunt frecvente, inclusiv din lipsa de experienta pe
aceasta nisa, principalele greseli facute de acestia nu au legatura cu
logistica, ci mai degraba cu experienta in afaceri.

Ana Matei, specialist in optimizarea magazinelor online, vorbeste despre cele mai frecvente greseli facute de antreprenorii romani care deschid un magazin online. Ana Matei are o experienta de opt ani in marketing, dintre care cinci in digital marketing, cu clienti precum Anapan, IKEA sau Radio France Internationale.



Cea mai stringenta problema o reprezinta mentalitatea cu care pornesc la drum antreprenorii. “Proprietarii magazinelor online nu vor sa inteleaga ca un business online este un business ca oricare altul – are nevoie de investitii mai mari la inceput si constante pe tot parcursul vietii lui. Online va fi mereu mai simplu este valabil doar pentru clienti, nu si pentru proprietarii de business”, spune Ana Matei.



A doua greseala survine din prima si tine de lipsa experientei sau de lipsa cunostintelor necesare. La prima vedere, pare foarte simplu sa vinzi pe net.



Mai exact, in cazul magazinelor mici si mijlocii (500 -1000 de produse), proprietarii acestora “pornesc la drum fara un plan de business si fara sa calculeze foarte bine un buget de marketing realist per produs, lucru care poate duce la inchiderea afacerii online foarte rapid.”



Si greselile nu opresc aici. Un aspect important pentru utilizator este designul site-ului, insa de multe ori, antreprenorul nu se raporteaza la viitorii clienti, ci la el insusi. “Vor ca designul si continutul site-ului sa le placa lor, desi pentru a vinde, site-ul trebuie sa se adapteze nevoilor de design ale clientilor online. Iar despre continut, o descriere de produs lacunara sau prea alambicata il va determina pe clientul online sa isi puna intrebari, moment in care vanzarea devine improbabila”, precizeaza Ana Matei.



Lipsa personalizarii si a unui sistem de UpServing  - un concept care se traduce simplu: ofera inainte sa ceri, este o alta greseala. intr-o piata concurentiala, comunicarea si promovarea strict comerciala nu mai ajuta si trebuie insotita de curtarea si relationarea directa cu potentialii clienti.“



Mai exact, curtarea clientilor online ar trebui sa se faca fie prin dezvoltarea unei comunitati si a unei culturi a brandului, fie prin experiente personalizate pana la vanzare unu la unu, dar, potrivit Anei Matei, de preferat ar fi amandoua, iar a oferi inainte de a cere este un pilon important.



A cincea greseala frecventa este lipsa investitiilor in mai multe zone de marketing online in acelasi timp.



“Proprietarii de magazine online fac deseori greseala de a nu investi in toate zonele de marketing online: SEO – Programare, PPC si ReMarketing pe Facebook (Ads) si Google Adwords, PR, e-mail, afiliere. Se intreaba mereu care este cel mai bun canal, desi toate canalele sunt la fel de importante pentru clientii lor si sansele de conversii online. O simpla monitorizare a drumului parcurs si a timpului scurs pana la achizitie, lucru lesne de facut prin rapoartele de ecommerce din Google Analytics, arata cat de importanta este o comunicare online constanta cross-channel.”



Ana Matei explica prin faptul ca numarul de pasi pe care un client ii poate parcurge de la intrarea pe site si pana la achizitie poate ajunge si la 20-30, folosind toate canalele de comunicare, chiar pentru produse ieftine, iar timpul de la intrare si pana la achizitie poate ajunge si pana la 72 ore. “Sunt niste extreme intalnite de mine, dar si valorile mai mici arata ca un utilizator viziteaza toate canalele de comunicare la indemana, de mai multe ori, inainte de a lua o decizie de achizitie.”



Si totusi, daca ar fi sa ne referim la bune practici, care sint optimizarile de baza pe care ar trebui sa le aiba orice magazin online, cel putin din punct de vedere al optimizarii pentru motoare de cautare?Matei explica: “Daca ne referim strict la piata din Romania, cele mai multe site-uri au nevoie de optimizare tehnica serioasa. Promovarea ‘continutului-rege’ de catre marketeri ii determina pe cei mai multi proprietari de magazin sa neglijeze problemele tehnice ale site-ului, cele care impiedica de fapt clientii sa cumpere online.



O lista personala de cinci prioritati de optimizare a magazinelor romanesti a specialistei in marketing online, ce tin atat de SEO, cat si de optimizarea conversiilor (transformarea din vizitator in cumparator), arata astfel:



    \t
  • Optimizarea arhitecturii informatiei in site, indeosebi la nivel de navigatie, in care sa se ia in calcul si sa se testeze multiple scenarii navigationale (“customer journeys”) per tipologii de clienti (“buyer personas”)

  • \t
  • Optimizarea paginilor de categorii si produse la nivel textual si media (imagini, video, prezentari 360 grade).

  • \t
  • Optimizarea checkout-ului in cele mai mici detalii – viteza, pasi reali si pasi perceputi, functii auto-complete, design

  • \t
  • Uzabilitate – optimizare cross-browser si cross-device, cod curat, optimizare viteza de incarcare (desktop,mobile, tableta), eliminare erori 404, etc.

  • \t
  • Dezvoltare de functii noi si copywriting - declansatori emotionali, care sa contribuie activ la cresterea vanzarilor online

Parallax

Vizualizari
135
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri