Tot mai multe companii multinationale de la noi isi externalizeaza serviciile in afara tarii. Care sunt motivele​

de Raluca Abrihan 29 martie 2017
​Multe dintre companiile multinationale, cu operatiuni in Romania, decid sa externalizeze o parte din servicii. Lipsa talentelor, indicata de catre 81% dintre managerii de resurse umane din industrii, servicii si comert este unul dintre principalele motive, dar si  schimbarile frecvente de legislatie constituie o problema, arata 67% dintre managerii financiari, potrivit unui studiu realizat de TMF Group si GfK.

Studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari si a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate in industrii, servicii si comert, de pe piata locala. Studiul este desfasurat in Romania pentru al treilea an consecutiv.

  • 3% dintre managerii financiari din Romania se confrunta cu dificultatea de a ramane in conformitate cu standardele de raportare impuse de catre autoritatile romane sau de catre propria organizatie. Este o crestere de 7% fata de 2015 - cand 26% dintre managerii financiari indicau aceeasi provocare in activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfete in comunicarea cu diferite autoritati locale.
  • Peste 80% dintre managerii de resurse umane din tara au probleme in gasirea fortei de munca potrivite.
  • 32% admit ca au nevoie de asistenta in procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultati din cauza schimbarilor dese in legislatia muncii.

“Nevoia de automatizare si standardizare a diverselor procese de business a crescut considerabil in randul companiilor multinationale care si-au extins afacerile in Romania, determinandu-le sa apeleze la furnizorii de servicii, cum este TMF Group. Aceste decizii sustin obiectivele companiilor de a-si mari productivitatea si de a contracara dificultatea gasirii fortei de munca potrivite”, spune Camelia Nita, Managing Director, TMF Romania.

Motivele de externalizare:


Atat managerii financiari, cat si cei de resurse umane au recunoscut ca apeleaza la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obtine:

  • adaptabilitate sporita la schimbarile legislative (60% - dublu fata de rezultatele din 2015)
  • conformitate fiscala (peste 60%) si
  • reducerea riscurilor de penalitati pentru neconformitate cu reglementarile de TVA si contributii sociale (59%).

Mai mult, 63% dintre respondentii studiului au externalizat cel putin o functionalitate, iar 75% dintre companii au declarat ca si-au crescut veniturile in 2016.

De asemenea, 31% au plasat contabilitatea si raportarea financiara in topul serviciilor pe care le externalizeaza, cu 11 procente mai mult, in comparatie cu 2015.

Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi in randul preferintelor de externalizare (28%), urmate de HR si salarizare (25%), cu 15 procente mai putin decat in 2015.

Rezultatele studiului mai arata ca 44% dintre managerii de resurse umane si financiari intervievati iau in considerare externalizarea mai multor servicii aditionale - 18% ar solicita catre management sustinere externa pentru functiile juridic-administrative, iar 12% ar opta pentru conformitate fiscala.

In ceea ce priveste beneficiile percepute in urma externalizarii, atat profesionistii de HR, cat si cei financiari, apreciaza ca au castigat mai mult timp pentru a se dedica activitatilor de baza din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobandit odata cu reducerea responsabilitatii administrative.



Citeste mai multe despre:   
21989 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii