Raluca Abrihan

Ce vor tinerii de la jobul ideal si ce ii face sa plece de la un loc de munca

Imagine principala
Ce vor tinerii de la jobul ideal si ce ii face sa plece de la un loc de munca
Cand se raporteaza la locul de munca actual, tinerii considera ca se implica in ceea ce fac, contribuie la bunul mers al companiei, departamentului in care lucreaza, fac tot ceea ce pot, insa simt ca nu sunt apreciati suficient de sefi, nu li se ofera suficient feedback, arata un studiu realizat de EXACT Cercetare si Consultanta si WaveTreeZero.

Cand se raporteaza la ei ca angajati, tinerii (generatia millennials - varste intre 15-34 de ani) pun de asemenea, foarte mult accentul pe beneficiile ce tin de crestere si dezvoltare lor ca resurse umane, chiar daca cele materiale sunt inca principalele lucruri la care se uita.

Chiar daca atunci cand vorbesc de aspecte legate de locul de munca ideal, salariul este considerat important de catre 40% dintre tineri, urmatoarele beneficii pe care le cauta sunt in jurul pastrarii echilibrului in viata si a mediului de lucru bun:

  • cauta imbinarea dezvoltarii profesionale cu cea personala la un job (33%)
  • echilibru viata profesionala - cariera (31%)
  • mediu de lucru placut (28%) si dinamic (22%) si de asemenea
  • o relatie buna cu colegii (18%).

"Adasar, locul de munca ideal pentru tinerii romani reprezinta un loc de invatare in care simt ca se pot dezvolta fara sa le fie afectat timpul liber, un loc ce le permite sa delimiteze viata personala de munca, un mediu placut, dinamic unde au o relationare buna cu colegii. Dinamic inseamna inclusiv faptul ca nu trebuie sa se mai simta fortati sa fie legati de un birou ca spatiu fizic si de un timing <de stat la birou>. Generatia aceasta lucreaza in medie mai multe ore pe zi decat generatia de peste 35+, facandu-si jobul si in afara biroului, dupa program, cu ajutorul tehnologiei care le faciliteaza aceasta mobilitate", declara Lacramioara Loghin, Managing Director la Exact.

Cand se raporteaza la companiile din Romania, evalueaza mai degraba pozitiv interesul pe care acestea il manifesta pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor tinerii considera:

  • ca li se ofera sprijin pentru imbunatatirea abilitatilor de ocupare a unei functii de conducere in compania in care lucreaza (32% de acord vs. 23% dezacord)
  • ca angajatii tineri sunt incurajati activ sa se dezvolte pentru a ocupa functii de conducere (33% de acord vs. 19% dezacord).

Si totusi, referitor la companiile din Romania, tinerii 15-34 de ani considera ca acestea sunt concentrate exclusiv pe agenda proprie si nu se gandesc la binele societatii (46% de acord vs. 14% dezacord) si de asemenea, ca nu au niciun scop in afara aceluia de a face bani (56 % de acord vs. 10% dezacord).

Chiar daca sunt companii care se gandesc si la aducerea unor beneficii comunitatii in care activeaza (23% acord vs. 18% dezacord), acest comportament nu este inca in concordanta cu asteptarile lor de a vedea companii private, branduri implicate in actiuni societale, care contribuie la ameliorarea anumitor probleme sociale ale comunitatii in care activeaza.

Daca pentru romanii 15-60 de ani, calitatea produselor si serviciilor influenteaza cel mai mult succesul unei companii (peste o treime punand pe primul loc acest criteriu), pentru generatia tanara, 15-34 de ani, satisfactia printre angajati are o importanta la fel de mare: 28% considera acesta un influentator important al succesului unei companii, urmat de calitatea/fiabilitatea produselor si serviciilor cu 27%. Tot in randul tinerilor creste importanta grijei si a focusului pe client, 14% considerand serviciile de client service importante pentru bunul mers al companiei. Asadar, se pune din ce in ce mai mult accentul in cazul milenarilor (15-34 de ani) pe grija pentru relatiile umane intr-un business: fie ca este vorba de personalul angajat, fie ca este vorba de relatiile cu clientii companiei

Datele au fost obtinute folosind un mix de metodologii de cercetare: un studiu calitativ de tip comunitate online in care insusi respondentii au identificat beneficiile pe care le care le cauta la jobul ideal si apoi au fost masurate intr-un studiu cantitativ pentru identificarea celor mai importante dintre ele. Studiul cantitativ online realizat in luna februarie 2017, pe un esantion de 200 de respondenti, 15-34 de ani din mediul urban.
Vizualizari
70
Conţinut
Adauga comentariu