Raluca Abrihan

80.000 de euro, intr-un startup local ce vrea sa aduca meniul din restaurant pe tablete

Imagine principala
80.000 de euro, intr-un startup local ce vrea sa aduca meniul din restaurant pe tablete
La ce ar folosi inlocuirea meniurilor clasice din restaurante si baruri
cu unele digitale si cat costa un astfel de proiect a explicat pentru
StartupCafe antreprenorul Alexandru Cocindau, fondatorul Menuo, startup
ce vrea sa aduca in piata in locul acelor meniuri clasice, printate
meniuri afisate pe tablete.


Ideea lansarii acestui startup a aparut in urma cu un an si a avut nevoie de mai putin de opt luni sa fie pusa in practica.

"Ideea s-a nascut pe baza experientei de zi cu zi, mai exact dintr-o frustrare. Modul de viata ne determina sa mancam, din ce in ce mai des, in oras si cu timpul mi-am dat seama ca imi devenise de neinteles de ce in meniurile unor restaurante poti gasi preparate care, de fapt, nu mai existau in bucatarie poate chiar de luni de zile, ba chiar erau mentionate feluri de mancare ce puteau fi servite numai ca mic-dejun si pe care erai tentat sa le comanzi si la pranz sau seara. In plus, mai este si problema inesteticului: meniuri cu preturi sterse stangaci sau modificate cu pixul. Mi-am dat seama, asadar, ca in toate aceste cazuri lipsea flexibilitatea si asa s-a nascut meniul digital", povesteste Alexandru Cocindau.

El este CEO al companiei IT, Active Design, care se afla in spatele acestui startup si de unde si-a ales in cea mai mare parte echipa care a dezvoltat Menuo.  "In afara de Active Design, in spatele Menuo se afla o echipa de 7 persoane care se concenteaza pe dezvoltarea aplicatiei si intregului sistem. Alaturi de mine mai sunt si Stefan Pavel, back-end developer, in varsta de 23 de ani, nascut in Galati si student in cadrul Facultatii de Automatica si Calculatoare, si Mihai Pertea, frond-end developer, de asemenea in varsta de 23 de ani, din Galati, student la aceeasi facultate. Amandoi au debutat ca programatori in compania Active Design, de unde am si ales sa-i cooptam pe cei care sa dezvolte Menuo", explica fondatorul startup-ului.

Ce este Menuo si cum functioneaza aceasta solutie

Clientul restaurantului sau al localului primeste, in locul unui meniu printat, o tableta pe care este instalata aplicatia Menuo. Acesta va avea acces la meniul restaurantului, actualizat in timp real, dar poate face si cautari personalizate, de exemplu, sa caute un preparat doar pe baza unuia dintre ingredientele sale.

Cat despre implementarea sistemului intr-un local, aceasta poate dura intre 3 si 5 zile. Odata stabilit si personalizat meniul, acesta poate fi actualizat oricand prin intermediul unui simplu click. In plus, el este disponibil clientilor localului chiar si in lipsa unei conexiuni Wi-fi, daca anterior s-a realizat sincronizarea cu varianta mai recenta a meniului, arata reprezentantul startup-ului Implementarea sistemului Menuo presupune si achizitionarea tabletelor necesare.

"Desi Menuo nu este un furnizor de tablete, de la bun inceput am stiut ca eficienta sa tine de oferirea unei solutii complete, fara batai de cap pentru clientii nostri, si atunci am dezvoltat un parteneriat cu unul dintre cei mai importanti distribuitori din tara. In acest fel, putem asigura clientilor Menuo posibilitatea achizitionarii tabletelor la un pret ce beneficiaza de un discount  fata de pretul de lista", mai spune Cocindau. Este vorba despre tablete de 8 inch si display IPS, necesar pentru ca meniul sa fie lizibil indiferent de ambianta restaurantului.

De asemenea, la finele lunii august firma va lansa si o aplicatie ce  va face posibila descarcarea meniului in propriul telefon, prin scanarea a unui QR code.

Investia initiala in acest startup a fost de  80.000 de euro, bani obtinuti din profitul Active Design, imprumuturi si economii, potrivit reprezentantului firmei. Iar, in prezent,  proiectul se afla in stadiu de extindere a retelei de parteneri, dar este implementat in 10 restaurante din tara.  Estemeaza afaceri de 300.000 de euro cifra de afaceri in primul an si ca va ajunge in circa 10.000 de localuri, atat din tara cat si din afara, in aproximativ doi ani, in special prin intermediul reseller-ilor si ai francizorilor. Frima are, in prezent, partener cu care a incheiat contracte de francizare si care dezvolta o strategie de implementare la nivel international.
 
"Am fost placut surprinsi sa vedem ca solutia noastra nu este dorita doar de proprietarii de restaurante, cafenele sau baruri, ci si de cofetarii. Feedback-ul din partea proprietarilor este incurajator", spune Alexandru Cocindau.

El mai sustine ca aceasta solutie poate scadea semnificativ costurile localurilor in primul rand prin flexibilitate. "Cum schimbarile in meniu sunt inevitabile, apeland la un sistem digital poti sa elimini din ecuatie graficienii, tipografiile, pana si termenele de livrare ale unui material printat. Unde mai pui ca, de multe ori, se pot strecura greseli in meniu si proprietarii localurilor se vad pusi in situatia nefericita de a alege intre o retiparire costisitoare si varianta deloc profesionista in care ii ofera clientului o versiune eronata. In schimb, este de preferat ca ei sa beneficieze de posibilitatea ajustarii meniului in timp real", sustine fondatorul Menuo.

Proiectul se imparte in 3 faze: prima faza, insemnand sistemul de management al meniului si aplicatia pentru tablete destinata restaurantelor, care s-a incheiat. A doua faza o reprezinta dezvoltarea si lansarea aplicatiei pentru terminalele mobile, urmand ca, in a treia faza, sa fie instalate beacon-uri BLE in locatiile partenere, "pentru a putea oferim o experienta futurista, in ceea ce priveste meniul".

"Businessul nostru este bazat pe abonamente lunare pe care clientii nostri le platesc sub forma licentei de utilizare a Menuo. Prin urmare, profitul va creste proportional cu numarul localurilor in care va fi implementat Menuo in viitor. O alta metoda de monetizare va fi prin intermediul reclamelor afisate atat in reteaua noastra de meniuri, cat si in aplicatia mobile", declara Alexandru Cocindau.

El isi mai propune ca prin acest sistem sa gestioneze campaniile publicitare din menurile fiecarui local, proprietarul primind astfel 30% din sumele incasate ca urmare a campaniei, procent calculat in raport cu numarul de afisari generate.
Vizualizari
68
Conţinut
Adauga comentariu