Raluca Abrihan

Un startup estimeaza venituri de 300.000 euro dintr-o solutie de management al performantei in companii. “Foarte putine afaceri locale stiu ce este un indicator de performanta”

Imagine principala
Un startup estimeaza venituri de 300.000 euro dintr-o solutie de management al performantei in companii. “Foarte putine afaceri locale stiu ce este un indicator de performanta”
Doar 4-5% dintre companiile locale folosec solutii de management al perfomantei, arata fondatorul  Smart Solutions Factory, startup care sustine ca nevoia de astfel de solutii devine tot mai mare in piata romaneasca. Cum functioneaza aceste aplicatii si caror business-uri se adreseaza.

"Performio EPM (aplicatia lansata de Smart Solutions Factory - n.red.) a aparut pe piata ca o reactie la deficitul de educatie a managerilor in ceea ce priveste masurarea profesionista si relevanta a indicatorilor de performanta. In unele ocazii, business-urile nu stiu ce este un indicator de performanta, nu stiu care sunt indicatorii relevanti pentru domeniile lor de activitate. In alte ocazii, companiile masoara anumiti indicatori de performanta, dar nu pe cei cruciali sau cu impact strategic pentru buna evolutie a companiei", spune CEO-ul Performio EPM, Cosmin Costean.

Startup-ul se adreseaza in special business-urilor mijlocii si mari din Romania, are in prezent 11 clienti din domenii precum: distributie, IT, retail, IFN si medical si estimeaza venituri de circa 300.000 de eruo in acest.

Cu toate acesta, reprezentantul Performio spune ca o astfel de soluti poate fi aplicata si startup-urilor, dar aici accentul trebuie pus mai mul pe cat de mul renteaza investitia intr-o astfel de soutie.

"Ea este aplicabila si pentru companiile mici aflate la inceput de drum. Cat despre rentabilitatea de a investi intr-o astfel de solutie daca esti startup depinde mult de domeniul de activiate al firmei. Exista companii mici cu business-uri foarte complexe si companii foarte mari cu business-uri foarte simple - una este sa faci distributie de hartie si alta este sa faci distributie de energie, spre exemplu. Apoi, totul depinde de strategia pe care o au aceste firme mici, daca vor sa creasca accelerat poti sa investesti intr-o strategie de extindere, dar daca vorbim de o companie foarte mica pentru care o cresterea organica este suficienta intr-un anume moment, probabil ca nu renteaza", declara Cosmin Costean.

Provocari in piata locala a solutiilor de management al performantei:

  • lipsa de cunostinte in ceea ce priveste masurarea indicilor de performanta a antreprenorilor si a patronilor
  • lipsa bugetelor pentru a investi in astfel de solutii
  • confuzia legata de ce este o solutie BI (business intelilgence - sisteme de identificare, extragere si analizare a datelor disponibile intr-o companie, cu scopul de a oferi un suport pentru luarea de decizii de business) si KPI (indicatori cheie de performanta ¬ sistem de analiza a anumitor actiuni, departamente etc ale business-urilor pentru a evalua succesul companiei si a ajuta in realizarea unor strategii de afaceri pe perioade mai indelungate)
  • piata locala, mediul de afaceri si cel legislativ nu sunt suficient de stabile pentru a incuraja companiile sa investeasca in astfel de solutii
Peste o treime din companiile din Romania calculeaza acesti indici de performanta folosind datele adunate in Excel-uri, in timp ce abia 14% folosesc un program de tipul Business Intelligence, potrivit unui studiu Ensight Management Consulting. In ciuda acestui lucru, peste 72% dintre managerii companiilor sustin ca detin, totusi, cunostinte medii sau chiar aprofundate despre managementul performantei.

Cum functioneaza aplicatia

Aplicatia poate fi instalata atat pe serverul companiilor, cat si pe servere cloud. Acesta perminte setarea de obiective strategice si cascadarea lor in organizatie, monitorizarea departamentelor, angajatilor si proceselor, centralizeaza toate sursele de date ale unei companii, calculeaza riscurile la care este expusa compania sau departamentul vizat.

Costurile de implementare pentru o asfel de solutie este de circa 25.000 de euro pentru o companie medie, in cazul care aceasta este instalata in serverele ccompaniei-client. Sau se aplica o taxa de tip abonament in cazul in care clientul opteaza pentru varianta de lucru in cloud.

"Chiar daca in afara tarii majoritata companiilor prefera sa lucreze cu astfel de solutii in varianta SaaS (software as a servcie, in cloud) la noi inca exista o reticenta in aceasta zona, exista o frica a acompaniilor in ceea ce priveste securitatea datelor in cloud", mai arata reprezentantii startup-lui.
Parallax

Vizualizari
48
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri