Fondator al Romanian Business Leaders: Nicaieri in lume nu exista finantari pentru tinerii care au o idee. Banii trebuie sa vina de la cei trei “P”

de Raluca Abrihan 4 martie 2016
Nicaieri in lume nu exista finantari pentru tinerii care au o idee de afacere. Banii pentru acest lucru trebuie sa vina de la cei trei "P" - parinti, prieteni si prosti. Nu exista alta sursa de finantare. Si, pana la urma, adevarata problema tine mai degraba de mentalitate. Trebuie sa dispara frica de esec - sustine Mihai Marcu, fondator al organizatiei Romanian Business Leaders si presedinte al retelei de clinici private MedLife.

"Una dintre asociatiile de business din Marea Britanie incurajeaza aceasta idee (n.red. de a lansa o afacere din economii si surse proprii), iar demersul lor a dus la infiintarea a peste 200.000 de companii. Suma medie de care au avut nevoie antreprenorii de acolo pentru a-si deschide afacere a fost de 7.000 de lire. Extrapolat la Romania, probabil ca aici un antreprenor ar avea nevoie de circa 20.000 de lei. Cred ca sunt multi cei care ar putea gasi aceasta suma. Dar, aici cea mai mare problema este frica de esec. In momentul in care aveti o idee nu ezitati sa o aplicati", a declarat antreprenorul pentru StartupCafe. 

Ideea de finantare obtinuta de la cei trei “P” (cunoscut in limba engleza ca “the three Fs - friends, family and fools”) este adesea mentionata si de antreprenorii straini, cara arata ca mai putin de 1% dintre ideile de afaceri reusesc sa obtina finantari de la business angels sau fonduri de investitii. Afacerile aflate la stadiu de idee, pentru a putea fi puse in practica se bazeaza adeesea pe economiile proprii ale antreprenorilor sau pe sprijinul primit din partea familiei, prietenilor sau al apropiatilor.

In urmatoarele 12 luni, 22% din tinerii de 18-24 de ani intentioneaza sa demareze o afacere, arata rezultatele unui studiu realizat de Romanian Business Leaders si GfK Romania.

Domeniul cu cel mai mare potential de investitii este IT-ul,  dupa cum au demonstrat deja afacerile infiintate in ultimii ani, potrivit reprezentantului Romanian Business Leaders. Insa, el este de parere ca o miza la fel de importanta ar putea sa fie pentru Romania si agricultura, dar atrage atentia ca aici miza ar trebui sa fie pe produsele locale de calitate care sa ne poata aduce renume in intreaga lume.

Studiul realizat de RBL si GfK mai arata ca tinerii interesati de afaceri isi doresc business in domenii precum: comertul (26%), agricultura (18%) sau serviciile profesionale (16%). Circa 59% dintre acesti tineri sunt barbati, iar 67% au educatie medie, jumatate dintre respondenti fiind deja salariati.

"Noua generatie este mult mai dinamica si, totodata, mult mai pragmatica. In Romania sunt foarte multi tineri, mai multi decat in oricare alta tara europeana care vor sa isi faca o firma, ceea ce este un lucru minunat", a mai spus Mihai Marcu.

RBL este o organizatie condusa de un board care ii include pe: Mihail Marcu - antreprenor, presedinte MedLife; Dragos Rosca - Chairman Delta Asset Invest, fond de investitii private de capital; Dragos Anastasiu - director general Eurolines Group; Felix Patrascanu - FAN Courier, Andreea Rosca - fost jurnalist, consultant in comunicare; Mihaela Perianu - antreprenor, CEO al AIMS Human Capital Bucuresti si Dale Carnegie Trening Romania; Ioana Filipescu - managing director Filipescu Visa Financial Advisors. Aceasta organizeaza anual Summitul liderilor de afaceri romani, ajuns in acest an la a cincea editie.



Citeste mai multe despre:   
5981 vizualizari
adauga comentariu 2 comentarii
Banii trebuie sa vina de la cei trei “P”: Parinti, Pile, Partid.
da capo [utilizator]
Am primit o finanțare.
snams [utilizator]