SmileMedia.ro

[P] Ce inseamna sa fii sofer partener Uber: avantaje si provocari

[P] Ce inseamna sa fii sofer partener Uber: avantaje si provocari
Iordan este sofer partener Uber de aproape un an. A inceput
colaborarea cu serviciul de ridesharing la scurta vreme de la lansarea sa pe
piata locala. In tot acest timp, el spune ca a aflat cat de important este sa
poti sa alegi cat si cum lucrezi, sa primesti constant un feedback legat de
munca ta si sa fii multumit si din punct de vedere financiar.



 



Este inginer in Telecomunicatii si a lucrat in acest
domeniu pana in '89, dupa care a fost director de magazin, instructor auto,
sofer pentru o agentie de turism, iar din 2007 are o mica firma impreuna cu
sotia lui, unde el este inspector de resurse umane.



 



Intalnirea cu Uber a fost oarecum intamplatoare. “Nu stiam
de existenta acestui serviciu pana ca el sa ajunga in Romania si am aflat de
intrarea lor pe piata locala de pe Facebook.
” N-a stat prea mult pe ganduri,
s-a interesat ce trebuie sa faca pentru a putea deveni partner Uber.



 



Pasii sunt simpli”, explica Iordan:



-     
te inscrii pe site-ul companiei



-     
esti contactat apoi pentru a programa o
intalnire si iti sunt expuse
conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti



-     
te prezinti cu toate documentele necesare:
cazier judiciar, cazier auto, actele tale de indentitate, talonul masinii,
ITP-ul si RCA-ul, la zi.



-     
daca indeplinesti conditiile, ti se face o prezentare a serviciului si a
aplicatiei si apoi poti sa incepi.



 



Conditiile pe care mai trebuie sa le indeplinesti sunt: sa
ai peste 21 de ani si o experienta de peste un an in condus, iar masina sa nu
fie mai veche de 10 ani si sa poti colabora prin intermediul unei entitati fiscale. “Partea buna este ca nu
esti obligat sa detii masina respectiva, trebuie sa ai dreptul sa o conduci
”,
mai spune el. Tot acest proces poate dura maximum o saptamana, daca ai actele
necesare.



 



Aspectele amintite pana acum tin de regulamentul pe care il
impune compania, insa, Iordan  ne-a
explicat ca dincolo de acestea mai exista cateva lucruri de care trebuie sa tii
cont inainte de a alege sa devii sofer partener Uber, cum ar fi “dorinta de a
lucra cu oamenii si sa nu ai nicio problema sa iti pui masina proprie la
dispozitia lor
”.



 



Provocari, recunoaste ca au fost cateva, dar majoritatea tin
de dificultatea de a interactiona uneori cu pasagerii. “Timp de sase ani cat am
fost instructor auto, una dintre cele mai grele dar si cele mai frumoase
meserii pe care le-am avut, m-a ajutat foarte mult sa cunosc oamenii foarte
repede si sa stiu cum sa ii abordez
”, spune Iordan.



 



De altfel, atitudinea lui prietenoasa si dezinvolta, alaturi
de atentia pentru detalii, l-au ajutat sa depaseasca anumite situatii ce riscau
a fi neplacute si chiar sa intalneasca utilizatori care sa isi doreasca sa il
mai intalneasca. Doar ca sistemul de confidentialitate al aplicatiei nu permite
acest lucru, odata cursa incheiata soferul nu mai are datele utilizatorului si
nici invers, orice nemultumire pe care ar avea-o oricare dintre cele doua parti
va fi intermediată prin aplicaţie.
Iar aici datele fiecarui sofer partener si ale fiecarui utilizator se afla
intr-o baza de date a companiei, asa ca nu se pune problema ca odata ce cursa
este incheiata, soferul sau pasagerul sa fie de negasit. “Probabil mai sunt
soferi care si-ar dori sa colaboreze cu Uber, dar nu au inca incredere in acest
sistem. Ideea este ca toate datele personale sunt confidentiale si pastrate de
companie, nu sunt facute publice, sistemul 
este cate se poate de clar, 80% din cat plateste un pasager pentru o cursa
revine soferului, iar 20% companiei. Este practic un comision  pentru dreptul de a utiliza aplicatia.



 



Iordan conduce cu Uber, in medie, 4-5 ore pe zi, in timpul
saptamanii si foarte rar si in weekend. Se arata multumit de cat castiga si
spune ca banii pe care ii obtine prin Uber il ajuta sa isi acopere toate
cheluielile pe care le are cu masina, care includ: costul carburantului, chiar
si pentru deplasarile in interes personal, costul oricaror reparatii de care a
avut nevoie masina de-a lungul timpului si plata lunara a ratei pentru masina
(Volkswagen Golf 7), care este achizitionata in leasing.



 



Cea mai ieftina cursa a fost de 6 lei, care pana in luna
decembrie a anului trecut era tariful minim perceput de Uber (acum este de 8
lei), iar cea mai scumpa cursa pe care a facut-o a fost de circa 110 lei.



 



La un moment dat, i s-a propus sa devina soferul personal al
unui pasager, care ii oferea un castig ce ar putea fi tentant pentru multi, dar
l-a refuzat categoric: “Pentru ca, pentru mine, este mult mai importanta
libertatea pe care mi-o ofera colaborarea cu Uber. Soferii de aici stiu ca
apreciaza foarte mult flexibilitatea timpului de lucru, aici nu exista un
program fix, fiecare alege cat timp si cand sa fie activ.
” Isi mai aminteste ca
au fost cazuri in care unii utilizatori au fost foarte insistenti sa ii lase la
incheierea calatoriei cativa bani, cash, lucru, de asemenea, refuzat categoric
pentru ca este impotriva regulamentului companiei.



 



Cat de important este ratingul?



 



Un alt aspect bun al colaborarii cu Uber, mentionat de
Iordan, este feedbackul constant pe care il primesc soferii prin sistemul de
rating al aplicatiei. Fiecare utilizator este obligat sa evalueze cursa si
soferul dupa fiecare calatorie, altfel nu poate face o alta comanda. Acelasi
lucru se intampla si in cazul soferului care trebuie sa dea un rating
utilizatorului, in caz contrar el nu poate accesa o alta comanda.



 



Pentru mine acest feedback este mai important decat orice
alt beneficiu fianciar. Este foarte important sa ti se spuna cand faci bine
ceea ce faci si la fel de important cand utilizatorii nu sunt multumiti ca sa
poti sa iti dai seama cum sa devii tu mai bun
”.



 



In Romania, nivelul minim al ratingului unui sofer partener este
de 4.7, fiind unul dintre cele mai ridicate standarde dintre tarile europene.
Insa acest nivel difera de la piata la piata, in special de numarul de
utilizatori si soferi din tara respectiva, dar si de vechimea serviciului in
piata. Bineinteles, ratingul fiecarui sofer creste treptat in functie de
experienta lui in Uber, astfel ca fiecare sofer primeste o perioada de gratie
de la intrarea in sistem pentru a putea acumula punctajul minim necesar.
Iordan, dupa aproape un an de Uber, are unul dintre cele mai mari ratinguri, de
4.92.



 



Informatii despre Uber: 



·    Uber are o echipa locala in
Romania care coordoneaza operatiunile din Bucuresti.



·   
Timpul mediu de asteptare pentru o masina este
de sub 5 minute



·   
 In 2016, este posibil ca Uber sa intre si
in alte orase din tara, dar reprezentantii companiei  nu au comunicat planuri concrete pana acum.



·   
 Uber este prezenta in aproape 400 de orase
din 65 de tari si are aproape 5.000 de angajati. Compania este considerata ca
fiind cel mai valoros startup din lume - fiind evaluata la 50 miliarde dolari.

Conţinut
Adauga comentariu