Luminita Pirvu

Românii fac cumpărături online și noaptea. Cum poți folosi asta în afacerea ta

Thumbnail

Retailul online și creșterea gradului de penetrare a dispozitivelor mobile le oferă clienților libertatea de a face shopping de oriunde și oricând, inclusiv noaptea. Potrivit ultimelor studii, cumpărăturile nu se mai concentrează în intervalele orare în care magazinele fizice sunt deschise ci tot mai multe achiziții au loc după orele de program. Iată cum poți să-ți crești vânzările ținând cont de obiceiurile ce cumpărare.

Un studiu realizat de Fashion Days arată că 41% dintre clienții care au cumpărat online au plasat comenzi noaptea, după ora 00:00. Majoritatea au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, iar cele mai multe achiziții au fost făcute din București (43%), Timișoara și Cluj-Napoca.

Clienții au cumpărat pantofi clasici, pantofi sport, rochii, sacouri, ceasuri și accesorii, genți, haine pentru copii, dar și obiecte decorative pentru casă. În medie, valoarea unei achiziții nocturne a fost de 282 de lei.

De asemenea studiul atrage atenția că există un apetit crescut pentru cumpărături în rândul bărbaților, aceștia reprezentând 39% din clienții care au plasat comenzi în România, în intervalul 00:00 – 05:00.

Dacă ai un magazin online în industria fashion și nu numai poți profita de tendințe și în primul rând îți poți seta campaniile de marketing pe intervalele orare cu cel mai mare interes.

"Poți seta campaniile Google astfel încât să licitezi diferențiat pentru intervalele orare care convertesc cel mai bine. Astfel, dacă observi că ai multe achiziții în intervalul 12pm-1am, poți să crești suma licitată în acest interval cu 10%, de exemplu. Câștigi vizibilitate maximă atunci când cumpărătorii tăi sunt cu portofelele deschise", explică pentru StartupCafe.ro Anabela Luca - Online Consultant Marketing și CEO al agenției de marketing adLemonade

O altă informație interesantă este că trei din patru clienți nocturni (74%) din România intră de pe dispozitivele mobile și aproximativ 69% din totalul achizițiilor a fost realizat de pe smartphone, 5% de pe tabletă, restul reprezentând comenzi plasate de pe desktop.

Expertul atrage atenția că promovarea pe dispozitivele mobile trebuie să fie o prioritate în strategia de marketing online a oricărui magazin de fashion în 2017. "Așa cum menționează studiul Fashion Days, dar și din ceea ce observam printre clienții noștri de fashion, vedem că peste 70% din traficul total din site vine de pe dispozitivele mobile. Acest context trage niște semnale clare de alarmă în ceea ce privește pregătirea magazinelor online de fashion", a susține Anabela Luca .

Câteva sfaturi practice pentru campaniile de marketing

  • În primul rând trebuie să ai un site optimizat pentru mobil, altfel riști să pierzi 2 din 3 potențiali clienți. E important ca designul să fie adaptat la dispozitivele mobile (simplu, clar, aerisit, cu "touch points" mari ca să se poata da ușor click), dar și viteza de încărcare a site-ului să fie în jur de 2 secunde.
  • În campaniile Google, e important să licitezi diferențiat pe mobil astfel încât să ai minim poziția 2 - astfel te asiguri că ai vizibilitate în primul ecran pe mobil și captezi volume semnificative de trafic.
  • În Facebook, asigură-te că reclamele tale sunt optimizate pentru mobil - poze ample, fără detalii mărunte care să nu se observe pe un ecran mic, fără mult text (maxim 20% din imagine) și un îndemn la acțiune foarte clar. În contextul în care 90% din traficul din Facebook e realizat de pe mobil, e imperativ ca reclamele magazinelor online de fashion să fie și ele gândite pentru a atrage atentia chiar și pe ecrane mici.

"Chiar dacă traficul de mobil nu convertește la fel de bine ca cel de desktop, el este esențial pentru căutarile de informare care preced achiziția și asistă astfel la realizarea comenzii de pe desktop, un aspect vital când vorbim de creșterea sănătoasă și scalabila a oricărui business de fashion", explică Anabela Luca.

 

Vizualizari
436
Conţinut
Adauga comentariu