Adi Iacob

6 tendințe de marketing pentru anul 2018

Thumbnail

Suntem în era digitală, unde cantitatea totală de informații online se dublează în fiecare an. Prin urmare, este vital să ținem pasul cu tendințele tehnologice recente și să fim conștienți de ultimele apariții în domeniu. 

Industria marketingului nu este diferită și, ca atare, acestea sunt șase tendințe care trebuie luate în considerare pentru anul 2018:

Video

Dacă 2017 a adus deja o creștere a conținutului video, 2018 se estimează că va fi anul în care video va depăși toate celelalte tipuri de conținut. 

Videoclipurile au preluat lent rețelele sociale ca o formă majoră de producție de conținut și toate semnele arată că această tendință va crește. Indiferent dacă acestea sunt transmise prin live streaming sau nu, utilizatorii sunt mai captivați de materialele video decât de alte forme de conținut.

Platformele precum Periscope sau Facebook Live ușurează comunicarea dintre branduri și consumatori, unde capacitatea de a crea conținut mai atrăgător și diferențiat este limitată doar de imaginație.

Scopul devine inima marketingului

Următoarea tendință care modelează viitorul marketingului în 2018 este noțiunea de “scop”. Liderii de marketing de înaltă performanță spun că s-au concentrat mai mult pe marketingul bazat pe scopuri. 

Motivul este simplu, consumatorii o cer. Studiile arată că 79% dintre consumatori preferă să cumpere produse de la o companie care operează cu scop social.

În timp ce marketingul tradițional pune accentul pe produse și servicii, marketingul bazat pe scop este contextual. 

Așa cum a făcut Tesla cu discuțiile despre trecerea de la combustibilii fosili la mașini electrice, mărcile precum Cotopaxi se aliniază cu consumatorii lor, sprijinind probleme sociale precum asistența medicală și viața durabilă. Cotopaxi utilizează platforma lor pentru a vorbi despre îmbunătățirea bunăstării și educației lucrătorilor lor și a celor din lanțul lor de aprovizionare. Aceasta se aliniază cu clienții lor ecologici, concentrându-se pe îmbunătățirea lumii, nu doar vânzând mai multe produse. Consumatorii sunt bucuroși să citească de ce Cotopaxi folosește lână de lamă făcând eforturi pentru a salva fermierii din Peru.

Firmele precum Cotopaxi sunt capabile să creeze experiențe autentice pe care le caută consumatorii. Ca urmare, au avut vânzări în valoare de 900.000 de dolari cu un singur model de pulover în mai puțin de 30 de zile, apoi au repetat acest succes cu un rucsac câteva luni mai târziu.

Analiza datelor 

După cum am spus în introducerea articolului, cantitatea de informații disponibile online se dublează anual. După cum vă puteți imagina, există o cerere tot mai mare de profesioniști care se ocupă de toate aceste informații și le transformă în "inteligență" pentru firmele pentru care lucrează. Principala funcție a acestor profesioniști este de a identifica modele și noi oportunități de afaceri în industriile lor, pentru a genera și a maximiza profitul firmei.

Există programe disponibile care ușurează acest lucru, cum ar fi QlikSense sau SPSS al celor de la IBM. Odată cu creșterea numărului de utilizatori online și a cantității de informații produse, este de așteptat ca în 2018 să existe o mare cerere în rândul acestor profesioniști sau a firmelor care se ocupă cu acest tip de servicii.

Marketingul conținutului

Materialele precum articolele, recenziile și tot felul de informații din domeniul în care activează o firmă sunt în continuare cel mai bun mod pentru afaceri de a obține o clasare bună pe motoarele de căutare.

Fiecare afacere necesită o strategie privind producția de conținut, deoarece pe lângă o mai bună poziționare în clasamentul motoarelor de căutare,  acesta sporește credibilitatea firmei și numărul de vânzări, îmbunătățind imaginea și potențialul afacerii.

Migrarea la internetul mobil

Migrarea către internetul mobil nu mai este un lucru nou. De ani de zile se vorbește despre migrația completă către mobil și deja o mare parte a populației folosește telefoanele mobile pentru a efectua căutări online, în defavoarea desktop-ului.

Google a oferit, anul trecut, o declarație care indică faptul că va lansa un nou model de indexare a site-urilor pe motorul său de căutare orientat spre dispozitive mobile. Aceast lucru face ca prioritatea brandurilor să fie un site web receptiv și adaptat pentru telefonului mobil, pentru a nu risca să fie penalizat de Google în clasamentul său.

Marketing one-to-one

Marketingul one-to-one este în mod constant considerat ca fiind una dintre cele mai bune soluții pentru obținerea clienților.

Cine nu își amintește campania Coca-Cola care a început în Noua Zeelandă în 2011, cunoscută ca "Share a Coke"? A fost o campanie țintită spre noua generație, în care fiecare sticlă conținea un nume al unei persoane aleatorii. În acel moment a fost un succes uriaș, fiind adus în Europa doar puțin mai târziu. Acesta este doar un exemplu a ceea ce se poate face prin personalizarea produselor/serviciilor oferite.

Unul dintre punctele cheie care trebuie luate în vedere este că în prezent consumatorii doresc produse unice și personalizate în funcție de gusturile și personalitatea lor, deci soluția este de a oferi ceva diferențiat, atrăgând cu produse și servicii adaptate cerințelor lor.

Surse: Saleforce, Yourstory, B2B Marketing Zone

 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
597
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
frumos articol