Luminita Pirvu

Șeful eMAG: 4 factori care influențează comerțul online în România

Thumbnail

Comerțul online din România este pe un trend ascendent și până la sfârșitul anului piața va crește cu 35-40% comparativ cu 2016 susține șeful eMAG, Iulian Stanciu. Acesta susține că pentru a vinde eficient în online, magazinele trebuie să țină cont de patru factori foarte importanți:

1. Produsul. Cel mai important este să ai produsul -  identificarea produsului care să satisfacă nevoia clientului

2. Experiența clientului. Clientul trebuie să găsească repede produsul și să poată să-l cumpere. Asta înseamnă să aibă acces la un proces cât mai simplu la search, listarea produselor merchandiser, check out-ul să fie cât mai simplu. Plata trebuie să fie simplă și sigură dar și transferul baniilor în cazul returului baniilor trebuie să fie rapid. Livrarea trebuie să fie predictibilă apoi rapidă iar returul trebuie să fie la fel predictibil și rapid (oamenii nu cumpără din teamă că returul va fi complicat)

3. Prețul. Trebuie să oferi un preț foarte bun. Prețul este foarte important și nu pe medie ci prețul la produs comparativ cu competitorii. Atenție contează prețul la produs în momentul căutării de către client pare simplu dar analiza prețului în timp real este costitoare

4. Marketingul. Contează prezența și integrarea online.

În prezent pe platforma marketplace eMAG vând 6 000 de magazine online și numărul lor crește cu 500 în fiecare lună, susține CEO-ul eMAG. 

"Acestea aduc produse și servicii care nu existau până în prezent pe piață iar asta duce la concurență, la prețuri mai bune care, într-un final, duc la creșterea încrederii consumatorului în comerțul online. Până la sfârșitul anului viitor estimez că vor fi 20 000 de magazine online în platforma marketplace", a declarat Iulian Stanciu la evenimentul GPeC. 

Totodată, Stanciu susține că cel mai mare trafic vine de pe mobil care, în prezent, nu mai este o oportunitate ci o necesitate.

"Traficul din  mobile a ajuns la 70 %  și estimăm ca anul următor va fi de 80%. Conversiile în browser mobil sunt undeva la jumătate din desktop iar conversiile din aplicație sunt mai mari decat desktopul", explică acesta.

De asemenea, Stanciu subliniază că în comerțul online este esențial conținutul, experiența utilizatorului și partea de servicii de livrare.

 

Vizualizari
3750
Conţinut
Adauga comentariu