Adi Iacob

Cum să investești rentabil în reclame pe Google Adwords

Thumbnail

La un an sau doi după ce Google a lansat Google AdWords, compania a început să vândă anunțuri în rețeaua de display Google (GDN), scrie Entrepreneur.com

Rețeaua de display acoperă peste 90% dintre utilizatorii de internet din întreaga lume, potrivit support.google.com. În Rețeaua de display, puteți folosi direcționarea pentru a vă afișa anunțurile în anumite contexte (cum ar fi „activități în aer liber” sau „cnn.com”), pentru anumite segmente de public (cum ar fi „tinere mame” sau „persoane care doresc să-și cumpere mașină”), în anumite locații și multe altele.

  • La cel mai simplu nivel, sistemul este astfel:
  • Un proprietar al site-ului web ("editorul") produce conținut și dorește să facă bani din traficul comandat de site-ul său.
  • El plasează codul pe site-ul său, asemănător cu o cutie invizibilă, pe care Google o poate folosi așa cum consideră de cuviință.
  • Oamenii ("agenții de publicitate") plătesc Google să își plaseze anunțurile pe site-ul său, în cutiile invizibile.
  • Google împarte o parte din venitul respectiv cu editorul.

Editorul nu știe care anunțuri vor apărea pe site-ul său, dar are încredere în Google să afișeze și să gestioneze agenții de publicitate. În consecință, el evită să fie nevoit să-și petreacă timpul în căutarea agenților de publicitate și gestionarea clienților.

Google oferă patru opțiuni diferite pentru a vă selecta locul în rețeaua de display Google.

Direcționarea destinațiilor reclamelor

Cu această opțiune, introduceți adresa web a site-urilor în care doriți să faceți publicitate. Dacă aceste site-uri sunt disponibile, Google va afișa anunțurile acolo. Puteți chiar să vizați o anumită zonă dintr-un site. 

De exemplu, puteți selecta www.startupcafe.ro, care vă va oferi acces la întregul site web al StartupCafe sau puteți specifica www.startupcafe.ro/finantari, care vă va limita anunțurile la secțiunea Finanțări. 

Direcționarea subiectelor

Utilizând această opțiune, puteți alege categorii largi sau restrânse de site-uri pe care să se afișeze anunțurile. În prezent există 2.221 de subiecte disponibile pentru alege. Puteți vedea aceste informații în contul AdWords.

Direcționarea în funcție de cuvinte cheie

Direcționarea către subiecte este destul de precisă, dar pentru rezultate mai bune, direcționați cuvintele cheie.

Fiecare pagină de pe fiecare dintre cele două milioane de site-uri din cadrul Rețelei Google a fost identificată de Google pentru a avea o "temă" centrală. Cuvintele cheie sunt cele pe care le utilizați în campaniile de anunțuri grafice pentru ca Google să știe ce teme să caute. Apoi găsește paginile care se potrivesc cu temele de cuvinte cheie alese. Aceasta poate fi o metodă de direcționare foarte precisă.

Există trei tipuri principale de cuvinte cheie:

  • Brand keywords. Acesta este locul în care o companie sau o organizație licitează pe numele propriu. De ce vizezi propriul nume de marcă? Întrucât o pagină din rețeaua de display unde vorbesc oamenii despre brand sau produsele brandului pot fi un loc fantastic pentru afișarea anunțului. Dacă numele afacerii face obiectul unei conversații pozitive, acesta este un loc perfect pentru ca oamenii să vă vadă publicitatea.
  • Competitor keywords. Această metodă permite Google să găsească oricare dintre numeroasele pagini din rețea pe care se află discuții despre concurenți. Apoi vă puteți înscrie în conversație.
  • Non-brand keywords. Utilizați deja cuvinte cheie non-brand în campaniile de căutare: acestea sunt termenii legați de produsele și serviciile afacerii. Dacă vindeți cosmetice și folosiți cuvinte cheie precum “ruj” și “ojă” Google va afișa anunțurile în paginile legate de aceste teme.

Direcționarea comportamentală

Google deține o cantitate enormă de date despre utilizatorii săi, inclusiv site-urile lor preferate, videoclipurile pe care le vizionează, articolele pe care le cumpără, tipurile de e-mailuri pe care le primesc și multe altele. Google combină aceste informații pentru a crea un profil destul de precis al intereselor personale ale fiecărui utilizator. Cu această metodă de direcționare, Google afișează anunțul pentru persoanele pe care le consideră interesate de afacerea pe care o dețineți, indiferent de site-ul pe care se află.

Direcționarea comportamentală vă permite să vizați persoane în două moduri:

  • Direcționarea în funcție de interese, care este comportamentul utilizatorilor în general în mediul online. Google cunoaște aceste lucruri, utilizând fie activități pe termen scurt, fie pe termen lung.
  • Direcționarea bazată pe comportamentul fiecărei persoane pe site-ul afacerii căreia îi faci reclamă. Aceasta include atât remarketingul, cât și la acțiunile utilizatorului pe alte site-uri

Surse: Entrepreneur.com, support.google.com

Parallax

Vizualizari
1375
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri