Luminita Pirvu

Vine „careul de ași” al femeilor. Cum se bat magazinele online din România pe buzunarele bărbaților

Thumbnail

Magazinele online așteaptă vânzări cu până la 80% mai mari pentru sărbătorile din februarie și martie, respectiv Ziua Îndrăgostitilor, Dragobete, Mărțișor și 8 Martie.  În ultimii ani, vânzările din această perioadă au crescut constant iar succesul magazinelor online depinde de cum se organizează și se promovează. Trei afaceri online care reprezintă trei nișe diferite pe piața din România explică pentru StartupCafe.ro cum se pregătesc și ce strategii de marketing folosesc

Cu cât cresc vânzările în lunile febuarie - martie 

Marina Popescu, Floria.ro: 

  • Sunt cele mai importante luni pentru afacerile cu flori. În primul trimestru al anului se înregistrează peste 40% din totalul vânzărilor. În zilele de 14 februarie, 1 și 8 martie, se plasează de 10-15 ori mai multe comenzi față de o zi “normală”. Numărul comenzilor depinde și de ziua săptămânii în care sunt aceste sărbători.  În 2017, de 8 Martie am înregistrat peste 3000 comenzi. 

Raluca Pencu, GiftForYou: 

  • Fiind un magazin de cadouri, perioada februarie- martie este pe locul 2 ca volum de vânzări, după perioada Crăciunului. Estimăm o creștere a vînzărilor de peste 50% versus perioada similară a anului trecut.

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Februarie și martie sunt luni foarte bune în retailul de lenjerie intimă, pentru că aceste produse sunt cadouri ideale atât cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, cât și în Luna Femeilor, în martie. În aceste două luni, volumul de vânzări se dublează fața de alte luni din an.

Ce tipuri de produse se caută 

Marina Popescu, Floria:

  • De Ziua Îndrăgostiților, vedete sunt buchetele cu trandafiri roșii. Față de anii anteriori, când se comandau aproape exclusiv trandafiri roșii, în ultimii 2-3 ani am observat interesul pentru buchete care combină trandafiri roșii cu alte flori sau cu trandafiri în alte culori. De asemenea, tot pentru Valentine’s Day sunt populare alegerile inedite de flori și cadouri precum pachete speciale de cadouri ce conțin trandafiri și ciocolată cu mesaj, trandafiri dăruiți în etape pentru a accentua surpriza, trandafiri și parfum. De 1-8 Martie interesul se mută către buchetele de primăvară, cu lalele, frezii, trandafiri albi. Se aleg mult combinații de alb și roșu, dar și buchete multicolore.

Raluca Pencu, GiftForYou: 

  • Cele mai vândute produse sunt cele din zona de bijuterii, cu precădere talismanele din argint, cu mesaje de dragoste sau simboluri pozitive, colierele din argint,  broșele placate cu aur, colierele pentru cuplu, tricourile cu mesaje pentru el și ea dar și seturile de căni ceramice pentru el și ea sau cadourile haioase pentru domni, precum Jocul TV Retro, Telecomanda Universala Mingea de Fotbal sau butonii Superman.

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Se caută piese din toate categoriile: seturi, corsete, body-uri, halate elegante, pijamale deosebite, desuuri. Vedem un interes crescut față de piesele din dantela roșie. Roșu este culoarea vedetă a acestor luni. Atât domnii, cât și doamnele și domnișoarele, asociază lenjeria intimă cu un cadou care exprimă dragoste și apreciere. în martie, surprinzător poate, cele mai multe comenzi sunt plasate de doamne și domnișoare, care doresc să se răsfețe și își fac singure cadou piese deosebite de lenjerie intimă.

Care este valoarea medie a unei comenzi 

Marina Popescu, Floria:

  • Valoarea medie a unei tranzacții în februarie este mai mare decât în martie, 248 lei, față de 228 lei pentru anul 2017. Diferența se explică prin faptul că de Ziua Îndrăgostiților clienții vor să impresioneze, aleg buchete mai spectaculoase, în timp ce în martie doresc să își arate atenția față de mai multe persoane și aleg buchete mai mici, însă mai multe.

Raluca Pencu, GiftForYou: 

  • Valoare medie a unei comenzi în această perioada este de 150 lei.

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Valoarea medie a coșului de cumpărături variază între 150 și 200 lei. 

Cum se desfășoară livrările

Marina Popescu, Floria:

  • Livrarea se face în câteva ore de la confirmarea comenzii, prin florării partenere din toată țara. Avem peste 150 parteneri prin care realizăm buchetele și se desfășoara livrarea. În această perioadă, în primul rând asigurăm preluarea eficientă a comenzilor și alocarea acestora către partenerii responsabili pe zona în care trebuie făcută livrarea. Resursele alocate pentru Customer Care se triplează în aceste zile “de foc”. Partenerii noștri își cresc și ei resursele cu care gestionează comenzile, pentru a face față unui volum mare de livrat rapid.

Raluca Pencu, GiftForYou: 

  • Colaborăm cu mai multe firme de curierat, experiența din anii trecuți ne ajută să selectăm pentru fiecare zonă geografică din România compania optimă de curierat, iar acest mod de lucru ne oferă avantaje, pentru că putem expedia în timp util produsele către clienții noștri, fără a avea întârzieri.

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Deși vorbim despre o perioadă în care vânzările cresc, reușim să le gestionăm cu echipa curentă, pentru că nu cresc brusc, deci nu există momente în care să ne blocăm. Comenzile vin constant pe tot parcursul perioadei. 

Pomovarea și tipurile de campanii 

Marina Popescu Floria:

  • Există o cerere în piață, pe care florăriile trebuie să o acopere. Iar aici face diferența brandul și încrederea clienților în brand. În perioada aceasta realizăm acțiuni de brand awareness, declinate pe mai multe canale (PR, newsletter, Facebook, blog, site).
  • De asemenea desfășurăm și campanii AdWords. De altfel, Adwords este unul dintre canalele importante prin care generăm vânzări în tot parcursul anului. Pregătim de fiecare dată acțiuni de comunicare a brandului, care să atragă atenția. Mai mult ca oricând, comunicăm integrat la nivel de grup, adică și pentru brandul din online, dar și pentru florăriile din offline.
  • Este perioada în care facem cele mai multe activări, evenimente, parteneriate strategice, endorsement-uri, care să crească vizibilitatea brandului Floria pe toate canalele. 

Raluca Pencu, GiftForYou:

  • Folosim atât campanii search cât și display de tip remarketing. Din experiența noastră este bine să abordăm ambele tipuri de campanii în paralel. Scopul campaniei de search este evident, răspunzi prompt unei nevoi, iar prin cea de remarketing  familiarizezi vizitatorul cu brandul, rămâi în atenția acestuia și totodată îți crești șansele de a-l tranforma în client.  De altfel în campaniile Adwords, investim cam 30% din bugetul destinat promovării. 

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Desfășurăm campanii de reduceri și promoții diverse, dublate de introducerea unor produse noi “de sezon”. Este un ritm foarte dinamic, avem permanent noutăți și reduceri. În ceea ce privește canalele de promovare, folosim un mix: search, display, social media, newsletter, afiliere, content marketing.
  • Avem campanii de Adwords permanente pentru că este un canal important pentru atragerea de noi clienți, mai ales că vorbim despre persoane care caută anumite piese sau lenjerie în general, pe care nu trebuie să le convingi că lenjeria intimă este o idee bună de cadou. 

Cele mai folosite platforme de promovare 

Marina Popescu, Floria:

  • Folosim în mixul de promovare toate platformele și canalele pe care ne putem baza. Desigur, au importanțe și ponderi diferite în comenzi, însă servesc diverselor scopuri. Facebook, de exemplu, devine o adevărată platformă de customer prin care, în perioada aceasta, preluăm comenzi, confirmăm comenzi, verificăm date, preluăm eventuale sesizari.
  • Instagram și YouTube sunt platforme de imagine, le folosim permanent pentru consolidarea brandului.Vorbim despre un business foarte vizual, este important ca publicul să vadă cum arată buchetele pe care le fac floriștii noștri, să înțeleagă procesul de creație. Standardul vizual este esențial pentru noi, de aceea alegem și partenerii cu care lucrăm cu atâta grijă. Ei trebuie să realizeze buchetele exact ca în fotografiile de prezentare de pe site.

Raluca Pencu, GiftForYou:

  • În acest moment ne promovăm pe Facebook, este un canal bun de comunicare, poți dezvolta o comunitate formată atât din clienți cât și din potențiali clienți, ajută la vizibilitatea brandului si îți oferă posibilitatea de a targeta mai eficient, într-un mod mai avansat, audiența căreia te adresezi, în funcție de preferințe, status social, interese etc. Astfel îți oferă posibilitatea de a crea un trafic valoros către magazinul online, format din vizitatori interesați în mod clar de ceea ce vinzi.

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Suntem prezenți pe toate cele trei platforme menționate, pentru acțiuni de content marketing. În domeniul nostru este foarte importantă impresia vizuală pe care o lasă produsele, astfel că prezentăm constant piese, recomandări. Pe YouTube dezvoltăm review-uri ale produselor, într-o “emisiune” săptămânală.
  • Din perspectiva conversiei, Facebook-ul este platformă socială mai eficientă în cazul nostru, cel mai probabil datorita targetarii fine și a profilului utilizatorului de Facebook în România în general. Clienții noștri sunt persoane mature, 25-50 ani, care folosesc Facebook-ul constant, iar celelalte platforme ocazional.

Sumele investite în marketing în această perioadă  

Marina Popescu, Floria:

  • Costurile de marketing asociate acestei perioade sunt ușor peste medie față de cele din alte perioade din an. Așa cum spuneam, nu facem acțiuni pentru generare de comenzi, pentru că se plasează natural un volum mare, ci multe acțiuni de consolidare a brandului. 

Raluca Pencu, GiftForYou:

  • Estimăm că vom cheltui aproximativ  5000 euro pentru întreaga perioadă.

Cristina Vasile, SevenSins:

  • Bugetul de marketing reprezintă 10-15% din vânzări.
Parerea ta despre articol
Vizualizari
714
Conţinut
Adauga comentariu