Luminita Pirvu

ANPC vrea să verifice promoțiile magazinelor online de Black Friday. Ce reguli trebuie să respecte comercianții

Thumbnail

Inspectorii ANPC vor monitoriza promoțiile magazinelor online de Black Friday. Astfel, comercianții online vor fi verificați prin sondaj dacă au oferte reale și respectă legea în ceea ce privește reducerea produselor.

Şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, Horia Constantinescu, a declarat în cadrul unei conferințe de presă că inspectrii ANPC vor verifica dacă promoţiile din campania Black Friday sunt reale, precizând că circulă zvonul că parte din preţurile aparent reduse nu sunt de fapt reduceri, potrivit agenției news.ro.

“Există informaţii şi circulă zvonul în piaţă că parte din preţurile aparent reduse nu fac parte din reduceri. Vom verifica acest lucru. Îi sfătuiesc pe cei care doresc să aştepte Black Friday să înceapă verificarea preţului produselor pe care doresc să le achiziţioneze, înaintea apariţiei preţurilor diminuate petnru a-şi putea face lumină clară dacă fac o alegere bună sau nu”, a declarat şeful CJPC Constanţa.

Comercianții online trebuie să știe că vânzările cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vanzari promotionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.

Care sunt regulile pentru magazinele online:

ANPC avertizează că orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului;
  • Prețul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalitățile de plată și de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • Durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

 Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1565
Conţinut
Adauga comentariu