Luminita Pirvu

Cum pot atrage magazinele online mai mulți clienți în 2018

Thumbnail

Pentru magazinele online este esențial ca experiența clientului, a utilizatorului să fie plăcută și eficientă. De asemenea, Google clasează pe prima pagină în motorul de căutare site-urile care oferă o experiență plăcută vizitatorului. Combinate acestea duc la mai mulți vizitatori și cresc șansele de a vinde mai mult. Pentru 2018 se conturează câteva trenduri privind îmbunătățirea experienței utilizatorului la magazinele online.

1. Un design bazat pe experiențe personalizate

Există o tendință clară în ceea ce privește designul receptiv de utilizator, care va continua în 2018. Experiențele personalizate care provin din interacțiunea cu chatboti sau interfețele vocale creează o creștere a așteptărilor iar oamenii doresc o interacțiune mai personalizată.

Un exemplu este designul receptiv la vârstă, o caracteristică care ajustează ușor experiența utilizatorului - o schimbare a dimensiunii fontului, a culorilor etc. - pe baza vârstei, pentru a permite utilizatorilor mai tineri sau celor mai în vârstă. Acest lucru are ca rezultat o interfață care se adaptează utilizatorului, asigurând ușurința utilizării pentru toți.

2. Comenziile  vocale

Comenziile vocale pentru utilizatori au crescut în popularitate odate cu instrumentele Siri, OK Google și Alexa de la Amazon. Acestea sunt incredibil de utile atunci când clientul nu poate tasta. Ele pot fi, de asemenea, un instrument valoros atunci când utilizatorul nu poate să-și păstreze atenția vizuală pe ecran deoarece acesta este angajat într-o altă activitate. Comenziile vocale simplifică experiența utilizatorilor prin eliminarea necesității de a tasta. Ca atare, experiența utilizatorului este simplificată și devine una satisfăcătoare într-o epocă a vitezei. 

3. Aplicații bazate pe cloud

Vedem o creștere constantă în 2017 a aplicațiilor bazate pe cloud și în 2018 nu va fi diferit. Multe aplicații mai noi necesită mult spațiu de stocare, astfel încât stocarea pe bază de cloud este inevitabilă. Fiind conectat la cloud este de asemenea un factor de luat în considerare pentru aplicațiile care sunt legate de IoT.

4. Eliminarea meniului de tip hamburger

Ele pot părea nesemnificative, dar eliminarea meniurilor de tip hamburger va crește click-urile de navigare. Spotify a constatat că eliminarea meniului hamburger din aplicația lor a sporit click-urile de navigare cu 30%. Aceasta este o diferență semnificativă. YouTube le-a îndepărtat și a trecut la un meniu bazat pe filă, îmbunătățind în mare măsură accesibilitatea utilizatorilor.
Aceste exemple arată că chiar și caracteristicile care par a fi populare pot avea un efect negativ asupra implicării aplicațiilor. 

5. Atenție la culori și fonturi

Ecranele telefoanelor mobile și desktop-ul diferă (cel mai evident în dimensiune), astfel încât ceea ce funcționează bine în ceea ce privește culoarea și tipografia pentru un ecran mobil mai mic nu va funcționa la fel pentru un ecran de birou mare. Avem tendința de a derula conținutul mai repede când privim la un ecran mobil, pur și simplu pentru că utilizarea mouse-ului este mai lentă decât deplasarea cu degetul mare.

Din acest motiv,  textul de pe un dispozitiv mobil trebuie să fie foarte clar, cu opțiuni de culoare care fac ca textul să fie ușor de citit chiar și atunci când navighezi rapid prin el. Fontul este important aici și putem anticipa o importanță mai mare pe care o are pentru a îmbunătăți claritatea în toate dispozitivele.

Ritmul alert în care se desfășoară cotidianul își vor pune inevitabil amprenta în următorul an iar tendințele se îndreaptă spre simplificarea experienței utilizatorilor din online. 

Sursa: uxplanet.org

Parerea ta despre articol
Vizualizari
463
Conţinut
Adauga comentariu