Adeline Cozma - Atelierul Digital Cluj

5 avantaje ale unui magazin online

Thumbnail

Sunt o mulțime de momente când pur și simplu nu avem timpul sau dispoziția necesară pentru a ne deplasa la un magazin fizic sau poate avem nevoie urgentă de  un anumit produs sau serviciu. Sau poate descoperim prețuri mai mici pentru un anumit produs în mediul online decât la magazinul fizic. Motivele sunt multe și diverse, însa efectul este același: cumpărăturile online.

Din punctul de vedere al unui consumator, avantajele sunt clare: timpul de achiziție este semnificativ redus, nu are nevoie să se deplaseze, are posibilitatea de a plasa comenzi la orice oră din zi și din noapte, poate compara mult mai ușor anumite produse, poate vedea un sumar al comenzii înainte de a face comanda efectivă, are posibilitatea de a crea liste cu produsele pe care dorește să le cumpere în viitor, ș.a.

Însă care sunt avantajele unui antreprenor atunci când își deschide un magazin online?

1. Costuri operaționale reduse

Orice afacere are ca obiective creșterea vânzărilor și minimizarea costurilor. Pentru un magazin online, costurile operaționale sunt semnificativ mai mici decât în cazul unui magazin fizic:

  • spațiul fizic este necesar doar în cazul unei eventuale depozitări a stocurilor;

  • numărul angajaților este, de regulă, mai mic, deoarece sarcinile care trebuie duse la îndeplinire nu sunt atât de numeroase;

  • cheltuielile cu sistemele de alarmă și pază sunt eliminate, iar achiziția unor module de securitate implică, de obicei, costuri mai mici.

2. Clienți potențiali mai numeroși

Deoarece internetul nu are granițe, orice persoană din lume îți poate accesa site-ul și poate efectua comenzi dacă limba îi este cunoscută și dacă politicile magazinului tău permit acest lucru. Astfel, publicul tău țintă nu trebuie să mai fie doar cel local, ci poate fi cu ușurință unul global. Pentru aceasta, asigură-te că sistemul tău de plăți este unul accesibil publicului larg. Un element care poate face diferența între tine și concurență este posibilitatea achiziției prin SMS.

3. Nu este nevoie să deții stocuri

Cheltuielile cu depozitarea stocurilor pot fi și ele evitate cu ușurință. Prin metoda numită DropShipping, atunci când un client comandă un produs, această comandă va fi redirecționată către furnizor, iar acesta va livra produsul în numele dvs. conform contractului încheiat între voi. Factura se va emite în numele firmei tale, iar ambalajul poate fi personalizat în funcție de dorințe.

În cazul unei comenzi cu mai multe produse care necesita un număr mai mare de furnizori, fiecare furnizor va procesa și va livra comanda separat. În varianta în care livrarea se face prin curier, firma de curierat poate centraliza pachetele și le poate livra împreună.

Alte elemente care pot face diferența sunt dacă firma de curierat oferă posibilitatea de plată cu cardul și dacă anunță ziua și intervalul orar al livrării către client, deoarece știm deja că, pentru client, firma de curierat face parte din imaginea firmei. În cazul livrării prin poștă, centralizarea coletelor nu este posibilă. eMAG și elefant.ro sunt exemple de magazine online care fac DropShipping.

Evident, în cazul în care tu ești producătorul acestor produse, această metodă nu este potrivită pentru tine. Însă, pentru depozitarea produselor finite poți fie să închiriezi un spațiu, fie să le dai în custodie unei firme de logistică contra unui cost.

Thumbnail
Sursa imaginii: Zenkraft.com

 

4. Rezultatele promovării online sunt măsurabile

Am auzit de multe ori faptul că un euro în online valorează mai mult decât unul în offline. Și pentru promovarea online acest lucru este cât se poate de adevărat, pentru că marketing-ul digital îți permite măsurarea rezultatelor. Instrumente precum Google Analytics sau Facebook Ads Manager permit o analiză amănunțită a rezultatelor campaniilor de marketing și, de asemenea, optimizarea acestora, lucru care în offline este foarte complicat sau chiar imposibil de realizat.

De asemenea, promovarea poate fi țintită doar către cei cărora dorești să te adresezi. Google AdWords, Facebook Ads și alte instrumente asemănătoare permit selectarea audienței și astfel reclama ta va ajunge numai la acele persoane cărora tu dorești să te adresezi. Acest lucru este posibil prin setări precum vârstă, sex, locație, interese, ș.a. Ba chiar îți poți alege zilele și intervalele orare în care reclama ta să fie activă. În plus, dacă ai un trafic destul de mare pe site, poți obține un extra-venit prin plasarea unor reclame pe site-ul tau.

5. Costurile de deschidere a unui magazin online sunt mult mai mici

Dacă încă nu deții un magazin online, ai putea să începi să te gândești la acest lucru, deoarece costurile de deschidere sunt mult reduse. Nu ai nevoie de un spațiu fizic pentru vânzarea produselor, cheltuielile de întreținere sunt reduse, există posibilitatea de a nu deține stocuri, etc. Nu uita însă să te informezi cu privire la cadrul legal și să începi demersurile pentru înregistrea firmei.

Citește și: Cum înființezi o firmă în România

Pe lângă toate aceste avantaje, nu uita că site-ul tău trebuie să fie adaptat la mobile, pentru ca 56% din traficul unui site vine de pe mobil. De asemenea, viteza cu care site-ul tău se încarcă este crucială, pentru că dacă pagina nu se încarcă în primele 3 secunde, aproximativ 25% din vizitatorii rămași părăsesc site-ul în fiecare secundă adițională.  

E-commerce a stabilit deja un trend pozitiv în ultimii ani, astfel că în ultimul an piața a crescut cu 38% în România, fiind și cea mai mare creștere din Europa, iar pentru anul 2017 se așteaptă ca vânzările online pentru țara noastră să ajungă la 2 miliarde euro, comparativ cu 2016, când acestea au atins 1.8 miliarde euro. Este de remarcat și faptul că la începutul anului, România număra 5.000 de magazine online.

Nota autorului: Sursele cifrelor și estimărilor de piață publicate în acest raport sunt (în ordine alfabetică): 2Performant, Breeze Mobile, Consumer Report 2016, GPeC, Internet World Stats, mobilPay, RomCard, Visa România.

 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
195
Conţinut
Adauga comentariu