Raluca Abrihan

Cum poate influenţa inteligenţa artificială campaniile de marketing

Imagine principala
inteligenta artificiala

În prezent, mulți dintre specialiștii în marketing gestionează campaniile online pe care le desfășoară în baza propriei intuiții. De exemplu, folosirea bannerelor care anterior au livrat cel mai bine poate părea o decizie bună în momentul în care optimizați o campanie. Însă, inteligența artificială pate să realizeze campanii de publicitate online mai bune decât cele pe care le fac oamenii, arată o analiză a RTB House.

Furnizorul de tehnologie de retargetare, RTB House, a analizat recent cantități mari de date care au arătat că abordările bazate pe inteligența artificială pot duce la o rată de conversie cu 35% mai bună decât rata oferită de campaniile realizate în baza experienței unui specialist.

Investițiile în noile tehnologii pentru publicitatea online revoluționează modul în care marketerii înțeleg nevoile consumatorilor și comportamentul acestora. Studiul Gartner’s 2016-2017 CMO Spend a arătat că un șef al departamentului de marketing cheltuie pe tehnologie la fel de mult cât cheltuie șeful unui departament de IT.

În 2017, bugetele alocate pentru tehnologia folosită în activitățile de marketing sunt foarte aproape de a le depăși pe cele pentru IT. Astfel, activitățile din zona marketingului digital sunt puternic legate de tehnologie.

RTB House a comparat bannerele selectate de profesioniști cu cele selectate de inteligența artificială. Astfel, au realizat un studiu privind reacția utilizatorilor la două seturi de bannere publicitare – unul format din bannerele selectate de un specialist pe baza performanțelor anterioare și unul selectat de argoritmii de inteligență artificială, bazați pe algoritmi deep learning (în prezent, cel mai avansat câmp de cercetare al inteligenței artificiale).

Rezultatele preliminare au arătat faptul că algoritmii deep learning pot recunoaște, învăța și prezice comportamentul individual al utilizatorilor mai bine decât un specialist în marketing.

Algoritmii deep learning recunosc comportamentul uman cu precizie

Pentru primul pas al studiului, experții au selectat un set de bannere, cele care au fost cele mai performante din punct de vedere al ratei pe click (CTR - relația dintre numărul de clickuri pe anunțurile afișate) din campaniile anterioare și le-au arătat clienților din Turcia, Rusia și Olanda.

În a doua etapă, RTB House a lansat campanii simultane cu reclame alese direct de algoritmi deep learning și reclame care au fost cel mai eficiente în campanii anterioare. La final, după o săptămână, s-a dovedit că utilizatorii au dat click mai des pe bannerele selectate de algoritmii de învățare. Mai mult decât atât, cele mai multe tranzacții finalizate au fost generate de aceleași bannere alese de algoritmii deep learning.

Rezultate: Campaniile cu bannere selectate de algoritmii deep learning au fost mai eficiente decât campaniile cu bannerele selectate pe baza performanțelor anterioare. Rezultatele arată că rata de conversie a fost cu până la 35% mai mare, iar valoarea medie pentru rata pe click a fost cu 7% mai mare. De asemenea, traficul generat de campanie a crescut cu până la 28%.

”Intuiția umană pur și simplu nu poate concura cu noile soluții oferite de inteligența artificială atunci când vine vorba de gestionarea unei campanii online. În milisecunde, algoritmii deep learning pot să grupeze clienții în segmente, să direcționeze cu precizie bannerele pentru fiecare potențial cumpărător, înțelegând în timp real schimbările de comportament ale utilizatorilor”, spune Cătălin Emilian, Country Manager RTB House România și Bulgaria.

Parallax

Vizualizari
841
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri