Luminita Pirvu

7 lucruri de care trebuie să ții cont într-o campanie de email marketing

Thumbnail

În marketingul digital email-urile tranzacționale sunt foarte importante pentru magazinele online. Indiferent dacă ești la prima campanie de email marketing sau că te-ai specializat pe această zonă există câteva etape pe care trebuie să le urmezi pas cu pas. Iată ce trebuie să faci pentru a derula o campanie eficienta care să-ți aducă traficul și conversiile mult dorite pe site.

1. Care este publicul țintă?

Este primul punct de la care trebuie să pornești și implică răspunsuri la întrebări precum: "când clienții doresc să audă de mine?", "ce conținut și mesaje îi inspiră pe clienți să acționeze?", "cum pot să segmentez listele astfel încât sa fii în contact cu clienții potriviți la momentul potrivit despre ceea ce îi intereseză cu adevărat"?. La toate aceste întrebări trebuie să ai răspunsurile înainte de-a incepe să schițezi campania. 

2. Care este oferta pe care o faci?

Oferta ta nu trebuie să fie cuponul de reducere de 20%. Oferta reală trebuie să conțină ceea ce își dorește clientul. De fapt, atunci când oferta ta este o reducere de 20%, clienții îți percep produsele, brandul ca fiind unele ieftine. 

Brandurile mari pot utiliza în mod eficient reduceri pentru a obține clienții dar pentru o afacere mică stimulentele reale pentru cumpărători ar trebui să fie de altă factură. Trebuie să le oferi ceva special. Ce este special în oferta ta? Cum le va face asta viața mai ușoară sau mai plăcută? 

Cu alte cuvinte, mesajele alese trebuie să identifice lipsurile sau beneficiile pe care clientul le simte sau le dorește și cum produsul/serviciul tau îl poate ajuta. Atenție nu  trebuie să faci o listă cu caracteristicile produsului.

3. Ce dorești de la clienți?

După ce clientul a citit mailul ce dorești să facă? Fiecare email pe care îl trimiți pe parcursul campaniei ar trebui să ghideze clientul către o acțiune clară. Pe măsură ce planifici campania promoțională, explică exact care este scopul acesteia.

Utilizează un limbaj precis și descriptiv când folosești apelurile la acțiune. De exemplu "Cumpărați mai multe produse", este o acțiune mai clar decât "Aflați mai multe".

De asemenea, trebuie să ști cât de mult îi ceri clientului să facă. Îndemnul "Cumpăra necesită un prag mai mic de acțiune decât "Cumpăra acum" și transmite mai puțin angajament față de utilizator.

4. Cum poți deveni interactiv?

E-mailurile care încurajează interacțiunea au nevoie de factor care să-l determine pe client să se implice în conținutul pe care îl oferi. De exemplu folosind un formular interactiv de e-mail și eliminând stilul static și standard s-a constatat că rata de răspuns s-a dublat. La fel ca personalizarea și automatizarea în email-uri, conținutul interactiv devine din ce în ce mai compelx și mai eficient.

Brandurile din ziua de azi trimit email-uri care permit clienților să facă cumpărături și să le golească cardurile fără să părăsească email-ul. Chiar și un simplu element interactiv precum un gif animat ar putea stimula conversiile. Testarea A / B te poate ajuta să descoperi ce funcționează pentru publicul tău.

5. Cum poți integra campania în toată strategia de marketing?

Există șansa ca un număr de abonați la email să te urmărească și pe alte canale pe website, pe canalele de social media, blog, etc. Cum poți utiliza aceste canale pentru a maximiza angajamentul clienților? Ai grijă ca mesajele pe care le transmiți prin email să se regasească si pe celelate canale de comunicare. Instrumentele cum ar fi Journey Builder te ajută să creezi experiențe integrate pe diverse canale astfel încât să-ți consolideze relațiile cu clienții.

6. Ce poți măsura?

Benchmarking-ul pentru campaniile promoționale este esențial pentru îmbunătățirea strategiei de marketing prin email. În primul rând trebuie să știi Ce înseamnă succesul unei campanii?" Conversii sporite, mai mulți clienți, mai multe vânzări?

Pornind de aici se pot determina si indicatori de performanță care îți vor evalua și rezultatele. Apoi stabilește și criteriile de referință pentru a le măsura pe tot parcursul campaniei.

Acest lucru te va ajuta să înțelegeți ce a funcționat - și ce nu și îți furnizează informații despre îmbunătățirea următoarei campanii. Instrumente precum Email Studio te ajută să urmărești și să optimizezi călătoriile prin email.

7. Clientul este în centrul campaniei?

Această întrebare te întoarce la punctul 1. Întrebă-te dacă această campanie servește clienților tăi? Îi invită să interacționeze în termenii lor cu brandul tău? "Această verificare îți arată dacă  campania ta va fi relevantă și semnificativă pentru persoanele care contează cel mai mult - clienții tăi. Acest lucru, mai mult decât orice altceva, va determina succesul din campania ta de promovare.

Sursa: salesforece.com

Vizualizari
650
Conţinut
Adauga comentariu