Madalina Macsim

De ce ar trebui site-ul tău să se încarce rapid pe mobil

Thumbnail

În 2015 Google anunța că peste 50% dintre căutările din motorul lor de căutare s-au făcut pe mobil, cifrele fiind în crește de atunci. În ciuda numărului mare de căutări pe mobil, multe site-uri nu sunt optimizate corespunzător, una dintre probleme fiind viteza redusă de încărcare. 75% dintre paginile mobile se încarcă în mai mult de 10 secunde, acest lucru fiind un dezavantaj, pentru că 53% dintre vizitatori ies după 3 secunde dacă site-ul nu se încarcă.

Atunci când afișează rezultatele unei căutări Google ordonează paginile și în funcție de cât de mobile friendly sunt. Așa că dacă pagina ta nu este optimizată pentru mobil vei avea un dezavantaj, iar competiția ta se poate poziționa înaintea ta.

Ce însemnă mobile friendly?

Conținutul site-ului trebuie să poată fi vizualizat ușor, fără să fie nevoie de zoom. Un design responsive este de preferat, pentru ca indiferent de ecranul pe care se vede site-ul, conținutul să se adapteze. Ca să vezi cât de mobile friendly e site-ul tău poți să îl verifici cu Mobile-Friendly Test.

Plătești mai puțin pentru reclamele pe Adwords

Landing Page Experience e unul dintre factorii care formează Quality Score-ul. Dacă ai un Quality Score ridicat poți ajunge să plătești mai puțin pentru reclame.

Google calculează scorul pentru Landing Page Experience pe baza relevanței față de reclamă, a încrederii site-ului, dar și despre ce vorbeam înainte, respectiv, navigare ușoară pe mobil și o încărcare rapidă a site-ului.

Dacă site-ul nostru se încarcă greu, vom avea și mulți utilizatori care vor ieși de pe pagină rapid. Google va vedea acest lucru ca fiind o experiență negativă pentru utilizator, iar scorul nostru de Landing Page Experience va avea de suferit și în consecință și bugetul nostru pentru campanii va trebui majorat, pentru a putea apărea în continuare în căutări.

Viteză de încarcare mică, bounce rate mare

Bounce rate-ul este rata de respingere: câți dintre cei care au intrat pe site, au vizitat doar o singură pagină și apoi au ieșit de pe site. Motivul pentru care viteza de încărcare determină creșterea bounce rate-ului este că utilizatorii nu vizitează mai multe pagini, dacă prima, de pe care au intrat, nu se încarcă rapid.

Viteza site-ului influențează vânzările

Dacă ai un site de e-commerce, cu siguranță scopul tău este să vinzi. Un studiu din 2016, realizat pe 10.000 de site-uri, arată că site-urile care se încarcă în 5 secunde câștigă de două ori mai mult decât site-urile care se încarcă până în 19 secunde.

Care este timpul optim de încărcare?

Timpul ideal de încărcare ar trebui să fie sub 3 secunde, însă dacă site-ul tău se încarcă sub 5 secunde stai totuși bine. Poți verifica cât de rapid se încarcă site-ul și să primești sugestii pentru a crește viteza, cu TestMySite.

Raportul de pe TestMySite iti arata unde te situezi tu, care este viteza altor competitori din industria ta și ce ar trebui să faci pentru a fi mai rapid.

Vizualizari
76
Conţinut
Adauga comentariu