Luminita Pirvu

Câți bani vor să cheltuiască online românii pentru cadourile de Crăciun

Thumbnail

Odată cu Black Friday, în luna noiembrie, se dă startul cumpărăturilor care includ și cadourile de Crăciun. Anul acesta, de sărbători, internauții români intenționează să cumpere online cadouri pentru cel puțin 6-7 persoane în medie, printre care se numără membrii de familie mai apropiați și mai îndepărtați.

Internauții vor cheltui, în medie, 660 de lei pentru cadourile oferite celor dragi de Crăciun anul acesta., potrivit unui studiu compari.ro. Suma cu aproape 6% mai mare față de anul trecut indică atât importanța sezonului de Crăciun, cât și efectul pozitiv al creșterii de salarii din ultima perioadă.

Articolele vestimentare, cosmeticele și jucăriile sunt în continuare cadourile cele mai populare.

Cu toate că de Crăciun apar, în fiecare an, produsele „hit” specifice pentru anul respectiv, ideile de cadouri în rândul internauților sunt și anul acesta „marii clasici”: articolele vestimentare, cosmeticele și jucăriile.

Pe lângă acestea, ceasurile, bijuteriile și cărțile sunt cele mai populare în rândul cadourilor. Desigur, comercianții pot conta pe o cerere ridicată și în privința articolelor tehnice mai scumpe, printre care televizoarele, smartphone-urile și tabletele, cu toate că în privința acestor categorii de produse există încă limite financiare semnificative pentru mulți cumpărători.

Anul acesta, internauții intenționează să cumpere cadouri pentru cel puțin 6-7 persoane în medie, printre care mai ales pentru membrii de familie mai apropiați și mai îndepărtați. 66% dintre respondeți plănuiesc să cumpere cadouri pentru membri familiei restranse (copii, părinți, frati) la o valoare medie de 118 lei. Suma cea mai mică pentru cadouri este alocată și în acest an pentru colegi, 69 de lei în medie, potrivit studiului citat.

Căutând pe internet, internauții se informează temeinic înainte de a cumpăra, luând de obicei în considerare oferta mai multor webshop-uri. 71% din cei care își fac planuri de cumpărături se vor sprijini pe cel puțin 3 surse online în vânătoarea de cadouri.

Datorită internetului, în ziua de azi obișnuiesc să aleagă cazarea sau locația cinei pe baza evaluărilor altora, astfel încât nu este nimic surprinzător în faptul că acest tip de comportament de consumător a apărut și în cazul cumpărăturilor zilnice.

În orientarea consumatorilor în procesul achiziționării produselor a apărut ca și criteriu, pe lângă preț, citirea evaluărilor produsului (97%), precum și evaluarea comerciantului ales (94%).

Datorită acestor factori, afișarea evaluărilor și opiniilor, respectiv a magazinelor de încredere a devenit o funcție tot mai populară pe site-ul Compari.ro, pe lângă compararea prețurilor.

Internauții vor procura cadourile din minim două surse
Rezultatul sondajului a dat un răspuns nu numai la întrebarea cu privire la importanța acordată de internauți căutării online a cadourilor, ci și la cea referitoare la locul de unde aceștia au în vedere să cumpere cadourile alese.

83% din internauți și-au dat votul pentru cumpărăturile online. Totuși, în ciuda acestui procent ridicat, cumpărăturile online nu vor reuși să substituie complet magazinele offline: fiecare al doilea internaut va vizita centrele comerciale și mall-urile și fiecare al patrulea, alte spații comerciale și magazinele de specialitate, pentru a cumpăra cadouri de Crăciun celor dragi.

Oferta imensă are ca rezultat și faptul că înainte de sărbători se acordă mai multă atenție revistelor cu oferte promoționale ale magazinelor offline, care oferă cele mai multe idei pentru alegerea cadourilor, după navigarea pe internet. Astfel, 50% din internauți vor urmări în mod sigur publicațiile tipărite ale magazinelor.

Cerecetarea a fost efectuată la cererea siteului Compari.ro de către GKI Digital, în octombrie 2017. Cercetarea a fost realizată online, pe un eşantion de 1030 de persoane.

 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
317
Conţinut
Adauga comentariu