Luminita Pirvu

Cum să-ți crești vânzările online cu ajutorul paginii de produs

Thumbnail

Pagina de produs a unui magazin online este foarte importantă în interacțiunea clientului cu afacerea. Multe dintre magazinele online din România au probleme la capitolul prezentarea produsului și asta de cele mai multe ori le omoară vânzările.

"O prezentare de produs este o știință în sine, care a început să se dezvolte și la noi și care poartă numele de Optimizarea Ratei de Conversie", spune Toma Grozăvescu fondator Smarters. Acesta explică pentru StartupCafe ro care sunt elementele esențiale în prezentarea unei pagini de produs de care trebuie să țină cont un antreprenor dacă vrea să aibă câți mai mulți clienți.

Scrie pentru om și pentru motoarele de căutare. "Descrierea produsului, alături de numărul de link-uri, reprezintă unul din principalii factori care ajută produsele să apară în primele rezultate ale motoarelor de căutare. De aceea, trebuie să includem în descriere cuvinte cheie legate de modul în care caută oamenii", explică Toma Grozăvescu.

Descrierea să fie orientată spre beneficii. "Una din cele mai cunoscute analogii din marketing este aceasta: oamenii nu cumpără o mașină de găurit, ei cumpără o gaură”. Cu alte cuvinte, produsele în sine nu ne interesează, ci utilitatea lor.

Din păcate, marea parte a magazinelor online se opresc doar la a lista caracteristicile, nu merg și mai departe pentru a arăta cum produsul poate ajuta potențialul client. Acestuia nu îi pasă ce motor are mașina de tuns iarbă, ci dacă face față curții sale", explică acesta.

Arată cum se potrivește produsul în viața omului. Arată-le oamenilor nu doar ce beneficii vor avea, ci cum viața lor va fi mai bună, cum vor scăpa de probleme dacă achiziționează produsul tău, desigur.

Folosește cuvintele clienților în descriere. "Una dintre strategiile pe care noi o folosim când trebuie să facem texte care să vândă, este să intrăm pe forumuri sau comunități, în locuri unde se află publicul țintă. Uitându-te la discuții, vei vedea că sunt anumite expresii și cuvinte pe care aceștia le folosesc când descriu problema. Dacă se vor regăsi și pe pagina produsului tău, aceștia vor avea sentimentul că „da, mă înțelege” și vor cumpăra de la tine, nu de la competiție", explică Toma.
 
Folosește ierarhia vizuală. I
deea de bază este faptul că anumite elemente de pe o pagină sunt mai importante decât altele. Dacă în designul tău totul este important înseamnă că nimic nu este. Atunci când lucrăm la pagina produsului, trebuie să ne asigurăm că anumite elemente ies în evidență: imaginea produsului, butonul de Cumpără în primul rând.

Setează măsurarea conversiilor. Nu este suficient sa ai o pagină superbă, dacă aduci oamenii greșiți pe site. Dacă setezi măsurarea conversiilor vei putea vedea care este parcursul unui client, de când a ajuns pe site până ce a cumpărat. Poate vei vedea că deși 60% din traficul de pe site vine de pe Facebook, 80% din vânzări vin de pe Google. Unde ar trebui să investești mai mult atunci?

Investește în imagini de calitate. Primul lucru pe care îl vor vedea oamenii este imaginea produsului, aceasta trebuie să transmită mesajul corect.

Asigură-te că site-ul este ok din punct de vedere tehnic. Exista multe site-uri care au investit mult in design, în implementare, au adăugat multe imagini pe pagina produselor iar asta a dus la incarcarea site-ului iar vizitatorii îl abandonau înainte ca pagina să se încarce complet.

Top cele mai frecvente greșeli făcute la prezentarea produselor

  • Textele sunt plictisitoare, vagi, vorbesc doar despre caracteristici nu despre beneficii.
  • Imaginile sunt de o calitate slabă și de multe ori nu destule pentru ca clientul să vadă exact cum arată produsul.
  • Butoanele importante nu sunt vizibile, nu se respectă o ierarhie vizuală a elementelor din pagină.
  • Pagina nu este testată, nu se îmbunătățește în timp. Dacă vrem să ne maximizăm șansele de a vinde, trebuie să încercăm cât mai multe lucruri, de la titluri la descrieri, culorile butoanelor etc.

 

 

Vizualizari
1056
Conţinut
Adauga comentariu