Luminita Pirvu

Branduri românești: Numărul 1 în comerțul online este peste liderul comerțului offline

Thumbnail

În topul celor mai valoroase branduri românești din 2017 se distinge zona de retail cu 10 branduri care valorează împreună peste 796 milioane euro. Partea cea mai interesantă este ca un retailer care activează online este al doilea cel mai valoros brand românesc în topul general, înaintea unui alt mare retailer tradițional.

eMag  ocupă locul doi ca fiind cel mai valoros brand românesc, potrivit raportului Brand Finance România 50. Cu o valoare de 361 milioane euro, eMAG a fost înființat de trei tineri antreprenori în 2001 (Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad) într-un apartament de bloc – echivalentul local al “garajului” din Silicon Valley.

Alimentat de investițiile fondului global Naspers, care între timp a devenit acționar majoritar, eMAG a crescut exponențial, devenind cel mai mare retailer online din România.

“Amazonul românesc” și-a păstrat spiritul antreprenorial, adăugând constant noi categorii de produse pe platforma sa, în timp ce își continuă expansiunea în Europa de Est.

Pe locul trei in clasament este Dedeman care a excelat în modelul de business mai degrabă tradițional, offline al magazinelor de materiale de construcţii şi pentru amenajări interioare. Dedeman a valorificat, în schimb, tendințele moderne de amenajare a casei, bricolaj de tip do-it-yourself (DIY) și comerț modern (cash & carry).

Cu o valoare de 206 milioane euro, este în același timp cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc. Brandul a crescut și prin extinderea perseverentă a rețelei naționale – chiar și în timpul crizei economice – depășind competitori internaționali puternici și devenind lider incontestabil de piață.

Primul loc în topul celor mai valoroase branduri este ocupat, cum era de așteptat de Dacia cu o valoare de 1,2 miliarde euro relevă raportul Brand Finance România 50.

De asemenea din top 10 cele mai valoroase branduri fac parte Digi (RCS&RDS) pe locul 5, cu o valoare de 150 milioane euro, pe locul 6 - Banca Transilvania evaluată la 130 milioane de euro și Bitdefender pe locul 7 cu o valoare de 112 milioane euro.

Interesant este că brandurile noi ca eMAG, Dedeman, Digi, Bitdefender or Țiriac – create și dezvoltate de antreprenori în ultimii 28 de ani – ocupă mai mult de jumătate din clasamentul Brand Finance România 50, generând o valoare totală de peste 1,5 miliarde euro.

Vizualizari
3771
Conţinut
Adauga comentariu