Valentin Chitu

Amazon, acuzată de micii comercianţi afiliaţi că le omoară afacerile cu noua politică

Imagine principala
Amazon fulfillment

Vânzătorii afiliaţi de pe Amazon sunt revoltaţi de noua politică de returnări a gigantului american e-commerce. La începutul lunii octombrie produsele vândute vor fi autorizate automat pentru returnare, scrie msn.com

Micii vânzători care livrează produse din propiile case, garaje sau depozite, fără a folosi facilităţile oferite de Amazon, au fost anunţaţi săptămâna aceasta, prin mail, că la începutul lunii octombrie produsele pe care le vând vor fi autorizate automat pentru returnare.

Asta înseamnă, explică publicația de afaceri, că un cumpărător nu va mai fi nevoit să contacteze vânzătorul înainte de a returna un produs iar vânzătorul nu va mai putea discuta cu clientul. Dacă cel care cumpără un gadget electronic, de pildă, vrea să îl returneze pentru că nu înțelege cum îl poate utiliza, vânzătorul nu îi mai poate oferi ajutor decât după ce returnează banii pe tranzacție, adaugă sursa citată.

Proaspăt anunțata modificare a politicii de returnări vizează afiliații care livrează din propriile depozite (de acasa, din garaj) în loc să utilizeze serviciul specializat de la Amazon numit ”Fulfillment by Amazon (FBA)”. Modificarea apare ca un efort pe care Amazon îl face  să le ofere cumpărătorilor aceeași experiență indiferent dacă e vorba de  produsele vândute direct de gigantul e-commerce sau de cele vândute de afiliați.

Mai mult, Amazon introduce "returnless refunds", o opţiune despre care compania spune că este "foarte dorită de vânzători". Acest lucru le permite vânzătorilor să restituie banii pentru obiect fără să-l mai primească deoarce costurile de livrare ar fi mari şi şansele să-l vândă mult mai mici. 

Un vânzător a redirecţionat mailul primit de la Amazon către CNBC şi a spus că aceste politici vor distruge micile afaceri ce-şi fac propiile livrări. Forumurile online sunt deja pline de vânzători nervoşi. 

Pe subiectul "returnless refunds", au apărut mai multe comentarii critice ale vânzătorilor afiliaţi Amazon, pe forumurile de specialitate: 

"Cu alte cuvinte, clienţii vor primi lucruri gratuite de la noi! E asta o glumă?"; 

"Amazon îşi asumă că un client n-ar minţi niciodată în legătură cu motivul returnării şi n-au de ce să plătească." 

"Şi, acum, aceşti cumpărători parţial oneşti sunt încurajaţi să între în grupul escrocilor pe cheltuiala noastră." 

Publicația CNBC notează că platforma lui Jeff Bezos este în mod special preocupată de satisfacția clienților printr-o ofertă cât mai diversificată de produse, la prețuri cât mai mici, cu livrare cât mai rapidă. Dar toate aceste lucruri sunt acoperite de afiliaţi, care n-au foarte multe alternative pentru a-şi dezvolta afacerile. 

Sursa: msn.com
 

Vizualizari
8171
Conţinut
Adauga comentariu