Luminita Pirvu

10 lucruri pe care trebuie să le știi ca să vinzi pe mobil în 2018

Thumbnail

Folosirea internetului pe telefoanele mobile a depășit deja accesarea de pe desktop iar timpul petrecut online de către utilizatorii de smartphone a crescut în ultimii câțiva ani - de la 3,1 ore la 5,6 ore pe zi, potrivit celor mai recente studii privind tendințele pe internet. De altfel, în 2018, mai mult de jumătate dintre consumatori vor folosi mai întâi dispozitivele mobile pentru tot ce fac online. Mesajul este clar: pentru a vinde mai mult trebuie să fii pe mobile.

Iată primele 10 tendințe de marketing pe mobile pe care trebuie să le știi în 2018.

1. Indexarea mobile este prioritară

Răspunzând la creșterea numărului de căutări pe mobil, Google a anunțat în 2018 că va începe indexarea site-urilor pe baza site-urilor lor pe mobile și nu a site-urilor desktop. Prin urmare, pentru ca un site să fie foarte performant, prezența sa pe device-ul mobil trebuie să reflecte un conținut adecvat și să funcționeze bine. Un site bun pe desktop nu mai factorul predominant in clasificarea Google. Iată ce trebuie să faci:

  • Paginile trebuie să se încarce rapid și să utilizeze design receptiv - ceea ce înseamnă că site-ul de desktop trebuie să-și dimensiunea și forma la orice dispozitiv de pe care este accesat

  • Fotografiile și textul trebuie să se potrivească

  • Butoanele trebuie să funcționeze pentru ecrane tactile

  • Site-ul nu ar trebui să fie manipulat cu zoom sau scrolling pentru a fi utilizabil

2. Conținutul inteligent îmbunătățește experiența utilizatorului pe mobil

Apreciezi atunci când un comerciant care te face să te simți binevenit la prima vizită? Te simți bine când un chelner te întâmpină la restaurant zâmbind amabil? Lumea digitală încearcă să creeze aceleași tipuri de experiențe cu conținut personalizat, ceea ce înseamnă mult mai mult decât anunțurile pubilicitare care răspund la o căutare recentă.

În loc ca fiecare vizitator al site-ului tău să primească aceeași experiență, personalizează și oferă-i un conținut inteligent.

  • Un de mesaj de bun venit pentru client nou
  • Un mesaj de bun venit înapoi unui client obișnuit
  • Un mesaj de mulțumire unui client care a făcut o achiziție.

3. Viteza pe mobil contează

Optimizarea site-ului pentru mobil nu înseamnă doar adaptarea codului, înseamnă, de asemenea să acorzi atenție vitezei cu care se încarcă și să o îmbunătățești atunci când este necesar.

  • Folosește DoubleClick ca să verifici dacă o pagină durează mai mult de trei secunde pentru încărcare, pentru că dacă o face, rata de respingere crește la 53%

  • ThinkwithGoogle a constatat că, dacă timpul de încărcare a unei pagini variază de la o secundă la cinci secunde, rata de respingere crește cu 90%

  • Asta înseamnă că și conversiile scad în consecință.

4. Cunoaște micro-momentele audienței tale

Micro-momentele sunt numeroasele momente ale zilei în care un consumator folosește mobilul căutând ceva: un tutorial despre remedierea unei probleme de instalare, o rețetă pentru cină, un videoclip despre evenimentele de știri din acea zi, răspunsul la o întrebare despre trivia, locația unui magazin local. În acele momente utilizatorul așteaptă un răspuns rapid ceea ce îți oferă șansa de a-i câștiga loialitatea și încrederea dacă cunoști profilul publicul tău țintă.

5. ADS-urile orientate spre locație sunt esențiale pentru succesul marketingului mobil

Acestea sunt un altfel de micro-momente de un alt fel. Ai văzut reclamele de pe un site de întâlniri online care îți arată când cineva compatibil este în apropiere? Consumatorii site-ului pot urmări locația smartphone-urilor lor; când doi dintre ei cu profiluri similare se găsesc în aceeași cafenea sau muzeu, site-ul le notifică.

În general, căutările locale - numite și căutări "aproape de mine" - cresc la o rată de 50% mai mare decât căutările generale de telefonie mobilă, potrivit Land Search Engine. Posibilitățile sunt larg deschise și includ:

  • Google și Mapquest pot identifica anunțurile pe hărțile lor de-a lungul traseului căutătorului

  • Într-un magazin de vânzare cu amănuntul, o marcă poate trimite un cupon cumpărătorilor, le poate notifica despre vânzările din acea zi sau poate recomanda un produs în funcție de istoricul achizițiilor

6. Folosește o aplicație

O aplicație care acționează ca un canal de marketing direct, oferă o valoare suplimentară pentru clienții care revin și mărește implicarea clienților. Dacă nu ai o aplicație recomandarea este să-ți faci una dacă afacerea îți permite. Asigură-te că aplicația ta îndeplinește (și continuă să satisfacă) așteptările clienților tăi. Ia în considerare aceste statistici:

  • Statistica Fact Book in 2017 a Asociației de Date și Marketing spune că aproape o cincime dintre consumatori au șters aplicații, deoarece nu sunt utile
  • TechCrunch și HelpShift spun că 80% din aplicații sunt șterse după o singură utilizare

  • Aplicațiile se numără acum în milioane; cele care nu funcționează fără probleme, oferă o valoare ridicată și conțin conținut excepțional nu vor supraviețui.

7. Folosește influencerii locali

Micro-influencerii sunt persoane care datorită influenței lor asupra publicului sau expertizei lor pe un anumit subiect - pot pot convinge oamenii să cumpere sau nu un produs/serviciu

  • Micro-influențatori sunt acei oameni care au între 1.000 și 100.000 de adepți (spre deosebire de macro-influențatori, care au milioane)
  • Micro-influențatorii au adepți loiali care împărtășesc pasiunea lor - de fapt, micro-influențatorii au de patru ori mai multe șanse de a obține comentarii și interacțiuni de la adepții lor decât sunt omologii lor macro.
  • Un procent de 83% dintre consumatori încredințează în întreaga lume (ceea ce văd ca) recomandări de la egal la egal, în timp ce doar 36% au încredere în reclame, potrivit rapoartelor Nielsen .

9. Inteligența artificială (AI)

Instrumentele AI, cum ar fi chatbot-urile, algoritmii de analiză a datelor, sistemele personalizate de recomandare și analizele predictive, conduc la un conținut mai bun, pe care marketerii îl pot folosi pentru campaniile de marketing mobile. Acest lucru este valabil mai ales în zonele în care conținutul și formatul pot fi controlate cu strictețe.

  • AI conduce revoluția actuală a revizuirilor, raportează Forrester.
  • Până în 2020, AI va revoluționa industria de marketing, prognozează DemandBase.
  • Un asistent digital virtual va avea peste 3,3 miliarde de dispozitive până în 2020, potrivit Tractica

10. Google domină în topul căutărilor pe mobile

În 2017, NetMarketShare a raportat că Google a deține 96% din traficul de căutare mobilă, în timp ce Yahoo deține doar două procente, iar Bing doar un procent. Și aceasta este o creștere din 2016, când cota Google era de 94%. Dacă vrei ca site-ul tău să se regăsească în topul căutărilor Google trebuie să iei în considerare algoritmii pe care acesta îi recomandă.

Sursa digitalsummit.com

Parallax

Vizualizari
993
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri