Adi Iacob

LISTĂ: Cum poți să faci bani din aplicații de mobil

Thumbnail

Oamenii sunt tot mai dornici să cheltuiască mai mulți bani pe produse de telefonie mobilă. Cu toate acestea, monetizarea unei aplicații pare a fi încă un obiectiv greu de atins pentru o mulțime de producători.

Dezvoltarea planului de generare de venituri pentru aplicațiile mobile înainte de crearea aplicației sau în primele sale etape este crucială pentru succesul acesteia.

Economia globală a aplicațiilor va fi în valoare de 6.300 de miliarde de dolari până în 2021, în creștere de la 1.300 de miliarde de dolari în 2016, potrivit unui raport al companiei de analiză a aplicațiilor App Annie. În același interval de timp, baza de utilizatori se va dubla de la aproximativ 3,4 miliarde de utilizatori care folosesc aplicații la 6,3 miliarde, în timp ce timpul petrecut în aplicații va crește până la 3.500 de miliarde de ore în 2021, în creștere de la 1.600 miliarde în 2016.

Pre-monetizare

Înainte de a începe să vă gândiți la bani, trebuie să vă asigurați că produsul merită plătit.

  • Aflați cât mai multe despre publicul țintă
  • Analizați comportamentul utilizatorilor
  • Integrați în aplicație platforme de social media 
  • Testați aplicația pe diferite ecrane
  • Elaborați un plan de rezervă pentru bug-uri post-lansare (fiți gata pentru a le repara cât mai repede posibil)
  • Alegeți o strategie de marketing adecvată pentru aplicație

Strategia de marketing

Găsirea strategiei potrivite de marketing pentru a genera venituri necesită cunoașterea cât mai detaliată a obiectivelor. Cu modelul potrivit, aveți o șansă mai mare de a monetiza aplicația în mod corespunzător.

De exemplu, jocurile ocupă primele locuri în topul încasărilor din aplicații în ultimii cinci ani, potrivit AppAnnie, iar 98% dintre acestea pot fi descărcate gratuit.

Cu jocuri - este simplu. Majoritatea utilizatorilor sunt interesați de tot felul de achiziții în aplicație.

Dar celelalte nișe? Ar trebui să oferiți aplicația gratuită sau nu? Cum atrageți utilizatorii să plătească pentru aplicație?

Publicitatea în aplicații

În prezent, aplicațiile sunt pline de anunțuri publicitare, însă cu toate acestea, fiecare dintre ele are unele neajunsuri - plăți reduse, anunțuri irelevante și așa mai departe. Cel mai bun lucru este că puteți combina diferite rețele publicitare pentru a obține o performanță mai mare a anunțurilor. Dacă aveți suficientă experiență în vânzări și operațiuni de publicitate, puteți utiliza mediatori precum Mopub, Appnext, Admob etc.

Dacă doriți să economisiți timp și să reduceți costurile operaționale, este mai bine să utilizați o platformă de monetizare a aplicațiilor, cum ar fi Epom Apps care se ocupă de mediere și de optimizarea anunțurilor, în timp ce vă concentrați pe îmbunătățirea produsului.

În acest fel, veți câștiga bani și veți avea încă timp să experimentați alte strategii de generare de bani.

Formate de anunțuri cu performanțe maxime:

Thumbnail
Aplicația iMusic

 

Pro

  • Conform Hackernoon, este mai eficace să alegeți anunțuri native. Utilizatorii interacționează cu anunțurile native cu 20% până la 60% mai des comparativ cu anunțurile de tip banner.
  • Cheltuielile publicitare mobile vor depăși desktop-ul cu 50% în 2018.
  • Ușor de implementat pentru dezvoltatorii de aplicații

Contra

  • Oamenii pot fi deranjați de anunțuri. Optați pentru anunțuri native și non-intruzive pentru a evita acest lucru.
  • Anunțurile mobile pot îngreuna experiența în aplicație solicitând o bună parte a spațiului de pe ecran.
  • Acest tip de monetizare nu funcționează bine pentru aplicațiile de nișă concepute pentru a ajuta utilizatorii să realizeze funcții importante (de exemplu, chemarea unui taxi în grabă).

Freemium

Putețu oferi utilizatorilor acces la unele funcționalități de bază, dar puteți îi puteți taxa pentru deblocarea unor funcții premium.

Pro

  • Ușor de implementat dacă aplicația are niveluri avansate sau caracteristici deja integrate.
  • "Încearcă înainte de a cumpăra" s-a dovedit a fi un bun model de afaceri.

Contra

  • Costul total al aplicației este neclar la început.
  • Doar 0,5-2% din utilizatorii vor plăti pentru aplicație.
  • Dacă funcțiile gratuite nu sunt captivante, nu veți atrage utilizatorii să plătească.

Sponsorizare

Aceasta implică parteneriatul cu agenții de publicitate, care vor oferi recompense utilizatorilor atunci când vor completa anumite acțiuni în aplicație. Acest model presupune că audiența este suficient de mare pentru a atrage mărcile să plătească pentru expunere în aplicație.

Achiziții în aplicație

Această strategie de monetizare implică vânzarea de bunuri fizice sau virtuale în aplicație.

Totuși, majoritate piețelor de aplicații percep un procent din profiturile din achizițiile digitale de până la 30-40%. De asemenea, este important să introduceți un mecanism pentru a preveni achizițiile accidentale în aplicație.

Dezvoltarea propriului cod

Dacă dezvoltați propriul cod de la bază și se dovedește a fi de succes, alte mărci vă pot oferi bani pentru a utilizarea acestuia. Prin licențierea codului altor dezvoltatori puteți obține venituri fără a perturba experiențele utilizatorilor.

Vânzarea datelor

Un model de generare de venituri pentru aplicațiile mobile constă în vânzarea de date unor terțe părți.

Dacă aplicația dvs. colectează date despre obiceiurile sau preferințele clienților, este probabil ca aceste date să fie valoroase pentru alte companii.

De exemplu, aplicația Foursquare permite utilizatorilor să își împărtășească în mod public locațiile ("check-in-urile") cu alții. Aceste date sunt compilate în baze de date masive pe care Foursquare le vinde apoi terților interesați.

Foursquare a colectat până acum date de la peste 10 miliarde de check-in-uri - o cantitate uriașă de date.

Mixarea tipurilor de monetizare

Vestea bună este că puteți combina toate strategiile menționate mai sus pentru a se potrivi cu modelul de afacere pe care îl dețineți.

Versiunea gratuită a aplicației, de exemplu, poate include publicitatea în aplicație care va dispărea odată ce un utilizator a făcut upgrade la o versiune premium. Aplicațiile plătite pot oferi achiziții în aplicație, generând astfel mai mulți bani. Și acordurile de parteneriat pot fi integrate ori de câte ori un agent de publicitate adecvat iese în cale.

Rețineți că cele mai bune strategii de generare de venit nu interferează cu fluxul natural al experienței aplicației și nu sunt intruzive.

 

Surse: TechCrunch, Hackernoon, Tech.co, App Annie, Buildfire, Appster

Parallax

Vizualizari
11836
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
nicu george
alexandru
am ne voie de bani si nu am bani

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri