Raluca Abrihan

De la magazinul fizic la cel online: Lecţia a doi antreprenori care şi-au transformat afacerea şi de câţi bani au avut nevoie

Thumbnail

Un mic magazin din Huşi, cu haine pentru bărbaţi, a fost începutul unei afaceri cu vânzări de peste 600.000 de euro. După ce la un moment dat a apărut ideea de a testa şi online-ul, cei doi fondatori ai afacerii au ales o platformă de anunţuri pentru a vedea dacă într-adevăr produsele lor au succes şi în zona de ecommerce. Azi, circa 70% din vânzări vin din magazinul online.

De la un magazin de 32 metri pătraţi, în Huşi, doi antreprenorii au ajuns să vândă haine şi accesorii de bărbaţi de 600.000 de euro, anul trecut, iar pentru acest an estimează o cifră de afaceri cu 30% mai mare. 70% din afaceri sunt din vânzările online.

Ideea lansarii magazinului online Bman.ro a aparut dintr-o joaca între mine si partenerul meu, Vlad Mustiaţă. Aveam un magazin de haine pentru bărbați în Huși, iar actualul meu partener mi-a propus să vindem o parte din haine pe o platformă online specializată pe vânzări (okazii.ro – n.red.). Nu l-am crezut inițial, însă la 20 de minute după ce am postat poze cu hainele pe platforma respectivă, am avut prima comandă. Am primit ulterior comenzi din toata țara, iar ușor, ușor am decis să extindem business-ul și în online, povesteşte Vlad Tofan, fondator al afacerii.

Au investit 80.000 de euro în extinderea în online

Pentru extinderea pe partea de online, am creat un nou stoc de marfă şi am achiziţionat un spaţiu de birouri de 100 metri pătraţi. Primii bani câştigaţi din online au fost folosiţi pentru a crea un atelier de croitorie şi pentru a dezvolta calitatea produsului finit. Ulterior, toată atenţia s-a direcţionat pe infrastructură şi servicii, a mai explicat fondatorul Bman.ro.

Pentru produsele comercializate de ei, atât prin offline cât şi prin magazinul online, firma colaborează cu fabrici de îmbrăcăminte din România, Turcia şi Italia. Dar, au şi un atelier propriu de croitorie în care sunt realizate produsele made to measure şi în care este conceput design-ul colecţiilor făcute în fabricile din străinătate.

Echipa firmei numără 26 de persoane, dar potrivit reprezentantului Bman, aceasta ar urma să se dubleze în următorul an.

Afacerile în online nu sunt tocmai uşor de făcut

Cei doi antreprenori au ales să facă afaceri pe nişa produselor de îmbrăcăminte bărbăteşti pentru că la asta se pricepeau cel mai bine, spune Vlad Tofan:

Ne concentrăm foarte mult pe ceea ce ştim deja să facem şi ne dezvoltăm tot mai mult pe segmentul de modă masculină. Am ales doar nişa de bărbaţi pentru că aici ne pricepem cel mai bine; suntem pasionaţi de modă masculină şi de îmbinarea articolelor vestimentare. De asemenea, am sesizat o nevoie pe piaţa de fashion online în aceasta privintă. Magazinul fizic ne limita foarte mult.

Acum, cei doi investesc în special în a aduce pe piaţă diverse servicii care să îi distanţeze de concurenţă, care există totuşi şi pe piaţa din România, dar se face simţită mai ales în afară.

Clienţii care comanda de la noi sunt consiliati in privinta masurilor si a designului produselor care sunt in vizorul lor. Fiecare client vorbeste cu acelasi operator de fiecare data cand revine, astfel incat operatorul va sti ulterior care sunt preferintele si marimile care se potrivesc clientului respectiv. Avem asadar un program bine pus la punct prin care stocam informatiile despre clienti.

Principala preocupare a clientilor, atunci când comandă online, este ca produsele să fie identice cu cele pe care le-au ales de pe site şi, mai mult, să li se potrivească şi să nu trebuiască să le returneze.

Principala problemă a comerțului online este calitatea produsului. Atunci când un client cumpără online, se așteaptă ca produsul să fie identic cu cel pe care l-a văzut în pozele de pe site, susţine Vlad Tofan. Ceea ce de multe ori nu se întâmplă.

O altă provocare este legată de modul de ambalare a produselor. Obiectele vestimentare, în cazul nostru, trebuie să ajungă intacte la client și nu deteriorate. Totodată, mai avem și problema curierilor care pot întârzia uneori comanda sau există posibilitatea ca produsul să nu mai ajungă la destinatar. Nu am întâmpinat astfel de probleme până acum, dar este unul dintre riscurile de care suntem conștienți, adaugă Vlad.

Spre deosebire de alţi antreprnori cu afaceri online, el crede că şi cumpărătorii de la noi se arată tot mai familiarizaţi cu ecommerce-ul, sunt motivaţi în special de diversitatea produselor din online.

Printre cele mai căutate produse din magazinul lor online sunt, în această ordine: cămășile, pantalonii, costumele și încălțămintea.

Ce ar trebui să facă firmele mici românești din domeniu pentru a face faţă marilor retaileri

    Pentru a face faţă concurenţei din afară, firmele româneşti ar trebui să se concentreze mai mult pe experienţa de cumpărare, punând clientul mereu pe primul loc. Trăim într-o era în care clientul doreşte o atenție sporită din partea vânzătorului. Cu cât uşurezi mai mult procesul de cumpărare şi îi acorzi clientului mai multă atenţie, cu atât acesta te va răsplăti cu fidelitatea lui.

    Parerea ta despre articol
    Vizualizari
    3690
    Conţinut
    Adauga comentariu