Claudiu Zamfir

50.000 Euro de la UE, pentru o firmă românească pe realitate augmentată

Thumbnail

O firmă din România, care realizează un proiect de navigație interioară prin realitate augmentată, a obținut o finanțare de 50.000 de euro de la Uniunea Europeană, a informat, joi, Comisia Europeană printr-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Firma Geotech Systems din Târgu-Jiu face parte dintre cele 193 de întreprinderi mici sau mijlocii selectate pentru a primi finanțare în cadrul Instrumentului pentru IMM-uri – Faza 1, în runda încheiată la începutul lunii noiembrie.

Proiectul său ARIN (Navigație Interioară prin Realitate Augmentată / Augumented Reality Indoor Navigation) oferă soluții de navigare facilă în interiorul unor clădiri de mari dimensiuni, aglomerate sau complicate din punct de vedere structural.

Potrivit site-ului firmei, Geotech Systems a fost fondată recent de un grup d etineri antreprenori români, pasionați de tehnologie geospațială. Din echipă fac parte Mihnea Gîngioveanu (realitate augmentată și design - foto), Andreea Călugăru (specialist GIS), Mihai Brănescu (dezvoltare mobile), Ana Maria Stan (marketing).

Fiecare proiect din această rundă va beneficia de o finanțare de 50.000 de euro pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate, iar firma va beneficia, timp de 3 zile, de servicii gratuite de consiliere de afaceri și de accelerare a dezvoltării activității propuse.

Volumul total de finanțare se ridică la 9,65 milioane de euro, pentru IMM-uri din mai multe țări UE, dar și non-UE.

Cele mai multe proiecte au fost depuse de Spania (27), Italia (26) și Elveția (22).  Domeniile principale în care se înscriu aceste proiecte sunt: tehnologia informațiilor & telecomunicații / TIC (37), energie (35) și transport (28), Numărul total de propuneri de proiecte depuse spre finanțare a fost 2.596.

Instrumentul pentru IMM-uri face parte din acțiunea-pilot a Consiliului European de Inovare (CEI), ce oferă inovatorilor de înaltă clasă oportunități de finanțare și servicii de accelerare a dezvoltării afacerii. Accentul principal este pus pe inovații radicale și care crează noi piețe, în scopul îmbunătățirii productivității și competitivității internaționale, precum și al creării de noi locuri de muncă și creșterii nivelului de trai.

De la lansarea programului în 1 ianuarie 2014, un număr de 2.616 IMM-uri au fost selectate pentru finanțare în diferitele runde din cadrul Fazei 1.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
2015
Conţinut
Adauga comentariu