Adi Iacob

Chinezii au băgat 20 de milioane de dolari într-un start-up, să concureze cu YouTube

Thumbnail

Startup-ul Lino din Silicon Valley se pregătește să concureze cu YouTube, prin crearea unei platforme pentru conținut video descentralizată, folosind tehnologia din spatele bitcoin — blockchain, care are drept scop eliminarea intermediarului pentru plata creatorilor de conținut.

Lino se confruntă cu competiție din partea platformelor Streamspace, Flixxo, Viuly și Stream, care dezvoltă concepte similare, însă a primit un vot de încredere de 20 milioane de dolari de la fondul de investiții chinez Zhenfund, în timpul unei vânzări de tokenuri, scrie CoinDesk.

Explicând misiunea startup-ului, site-ul său afirmă că YouTube deține "o putere enormă" asupra creatorilor de conținut și se concentrează pe maximizarea profitului.

Soluția este de a crea un mijloc de distribuție deținut în mod colectiv și descentralizat, care să asigure distribuirea directă a valorii conținutului creatorilor de conținut și colaboratorilor afiliați fără a trece printr-o entitate privată ca intermediar, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul Lino.

Tokenurile Lino vor funcționa ca monedă a sistemului și vor fi câștigate prin crearea și partajarea conținutului video, precum și prin dezvoltarea infrastructurii și a aplicațiilor care se va baza pe sistemul blockchain. Cu alte cuvinte, utilizatorii care își folosesc dispozitivele pentru a găzdui conținut vor câștiga tokenuri, la fel ca și creatorii de conținuturi, conform unei postări a startup-uluiu pe platforma Medium.

Lino ar putea atrage creatorii de conținut nemulțumiți de acordurile de împărțire a veniturilor cu YouTube, Snap și Facebook, subliniază TechCrunch.

Cei trei fondatori ai Lino folosesc finanțarea obținută pentru a constru platforma și pentru a atrage talente din lumea vedetelor coreene și artiștilor chinezi, potrivit directorului executiv Wilson Wei.

În timp ce antreprenorii din spatele acestor tip ce afaceri pot fi motivați de dorința a ajuta artiștii și vloggerii (și să ia câteva miliarde din cota de piață a YouTube), acțiunile investitorilor par un pic mai diferite.

Zhenfund a susținut cel puțin o altă platformă de streaming video — Stream, în plus față de investiția sa în Lino.

Unul din fondatorii startup-ului susține că cei care vor crea conținut pentru Lino vor putea obține de trei până la cinci ori mai mulți bani decât primesc pe platformele tradiționale precum YouTube sau Twitch.

Cu toate acestea, toată această valoare este condiționată de piața criptomonedelor.

Parallax

Vizualizari
878
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri