Raluca Abrihan

Reţeaua de socializare a pasionaţilor de sport – aplicaţie creată de trei români

Thumbnail

O aplicaţie prin care cei pasionaţi de sport îşi pot da întâlnire, se pot înscrie sau pot chiar să creeze competiţii sportive, ori să lupte pentru primul loc în clasamentele din comunitatea lor – este ideea de startup a trei antreprenori români, care activează în domenii total diferite (avocatură, contabilitate şi tehnologie), dar pe care îi leaga pasiunea pentru sport. Cum funcţionează acest “Tinder” al celor care îşi caută colegi de echipă.

 

Ideea acestui proiect a pornit tocmai din nevoia celor trei fondatori de a intra mai uşor în legătură cu cei pasionaţi de aceleaşi sporturi ca ei, de a găsi mai uşor parteneri cu care să joci o partidă de ping pong, spre exemplu, sau oameni care să completeze o echipă de fotbal într-o competiţie mică, organizată de câţiva prieteni.

Ludicon, după cum a fost numită aplicaţia ce urmează a fi lansată în această lună (pe 22 octombrie), a fost creată de Laur Neagu, IT-ist, Adrian Iliescu, antreprenor şi specialist în contabilitate şi Ovidiu Văleanu, avocat. Investiţiile celor trei în acest proiect au fost de circa 15.500 de euro, până acum, şi startup-ul este în căutare de investiţii de tip seed. Primii investitori s-ar putea arăta curând, având în vedere că în noimbrie proiectul va fi prezentat la una dintre cele mai mari conferinţe dedicate startup-urilor, WebSummit, în Lisbona.

Cum funcţionează aplicaţia

Primul pas pe care trebuie să îl facă utilizator este acela de a-şi crea un profil: setare nume, vârstă, sporturile pe care el ar vrea să le practice şi a unei distanşe pănî la care ar vrea să vadă evenimentele din jur (în kilometri) – explică Laur Neagu, co-fondator al Ludicon:

  • Odată configurat profilul, utilizatorul va fi direcţionat către un timeline cu evenimentele din jur şi de asemenea evenimentele la care urmează să participe.
  • El poate crea propriile evenimente sportive (care pot fi fie la locaţii sportive autorizate, fie în locaţii ad-hoc) sau poate participa la altele, până la un numar de 3 pe zi.
  • Fiecărui eveniment îi vor fi alocate ludipoints şi ludicoins, oferite pe oră. În momentul în care utilizatorul ajunge la evenimentul la care a anunţat că va participa, el va avea optiune de "Check-In", care va porni automat un cronometru.
  • Timpul petrecut la eveniment se va converti în aceste puncte şi monezi, în funcţie de locaţia în care acesta îl practică. Punctele sunt folosite pentru a realiza clasamente între jucători, iar monezile se vor converti în reduceri la retaileri sportivi şi terenuri de sport partenere.
  • Prin aplicaţie, utilizatorul are posibilitatea de a-i vedea pe ceilalţi membri din comunitate şi să-i întâlnească pe cei cu care împart pasiuni comune.
  • Utilizatorii au asociat un Level general, însemnând nivelul de joc pe care îl are (cât de activ este).
  • Se pot crea prietenii între acestia în aplicaţie, şi de asemenea există opţiune de conversaţie fie 1 la 1, fie conversaţii pe grupuri de evenimente.

Platforma se afă în stadiu de testare.

Există multiple aplicaţii care au componente similare cu Ludicon. Însemnând aplicatii de "tracking" şi care realizează clasamente pe baza timpului şi a progresului făcut: Runkeeper, Runtastic, Strava, Endomondo. La aceste aplicaţii nu există în schimb componenta de socializare pe care noi am implementat-o în Ludicon, crearea de comunitîţi si organizarea de evenimente pentru oameni cu pasiuni comune, mai spune Laur Neagu

Ca orice startup, şi Ludicon vrea să fie un business profitabil la un moment dat. Iar monetizarea proiectului este gândită prin două direcţii: una dintre ele o reprezintă promovarea locaţiilor, sălilor sportive în aplicaţia mobilă (şi, implicit, câstigul a mai multor ludipoints şi ludicoins de către utilizatori la locaţiile partenere). Ne dorim să facem un arbitraj al comunităţilor de sportivi amatori către sălile sportive prin Ludicon. Modelul de business cu terenurile sportive este pay-per-use la început, având în plan pe viitor dezvoltarea unor pachete lunare, prin care să oferim posibilitatea şi de creare evenimente autorizate sau chiar de competiţii sportive, cu oferire de ludipoints si ludicoins, prin noi.

Cea de-a doua direcţie o reprezintă plata de către antrenori sportivi ori persoane sau entitîţi care vor să creeze evenimente de anvergură pentru promovarea acestora în aplicaţie, şi listarea lor între primele.

Cât despre viitorul acestei aplicaţii, cei trei antreprenori spun că are toate şansele să ajungă cu uşurinţă în afara ţării.

Cred ca ideea noastră poate fi uşor scalată global, şi punctul de început îl reprezintă Vestul Europei, ţări cu o cultură mai puternică pentru sport, cum ar fi Austria, Elveţia, Olanda, Germania, Italia. Dar, momentan, ne concentrăm pe lansarea la Bucureşti, cu extindere naţională până în luna septembrie a anului viitor. Cu toate acestea, credem că cel mai mare potenţial al aplicatiei este în afară, însă vrem să reuşim să vindem aici şi să-i testăm aici capabilităţile, înainte de a o scala.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1588
Conţinut
Adauga comentariu