Luminita Pirvu

VIDEO Interviu Românii pot "merge" la psiholog pe internet

Thumbnail

Terapie, dezvoltare personală sau parenting sunt teme și subiecte care pot fi mai nou dezbătute online cu psihoterapeuți certificați și calificați. Un tânăr medic de la spitalul Colțea a preluat modelul de afară și a gândit o afacere bazată pe servicii psihologice online dedicate româniilor din diaspora și nu numai. 

Mihai Bran este medic la spitalul Colțea și în urmă cu 4 ani a lansat o afacere care oferă servicii psihologice online românilor din diaspora. AtlasHelp este o platformă care livrează ședințe de psihoterapie/consiliere psihologică online printr-un sistem de video-conferință securizată dar și ședințe de parenting, coaching și lifestle. 

Astfel, clasicele ședințe de terapie sunt înlocuite cu discuțiile online între terapeut și pacient, utilizatorii având nevoie doar de un laptop sau un smartphone și de o conexiune bună la internet. 

"În 2014 dintr-o nevoie de-a mea de a informa oamenii- pentru că îmi veneau la cabinet spunând că citeau pe blog și pe site-uri neavizate tot felul de informații eronate care făceau mai mult rău decât bine - am pus bazele unui ONGși am făcut două platforme de informare și educare: depresiv.ro și schizofrenia.ro, apoi niște aplicații de streaming pentru depresie și anxietate", explică Mihai Bran, cofondatorul AtlasHelp. 

Interesul crescut față de platforma depresiv.ro l-a făcut pe Mihai Bran să se gândească că ideea s-ar putea transforma într-o afacere. Împreună cu medicul Maria Ladea și colegii care au lucrat la platformele de informare (6 developeri) au lansat în 2016 AtlasHelp. Acum echipa este formată din 12 oameni. 

Nu au avut nicio sursă de finanțare, banii fiind aduși de acasă de el și colaboratorii săi iar până în prezent, valoarea investiției se ridcă la 100 000 de euro, conform cofondatorului Mihai Bran. 

"Am observat că, în mare parte, cei care cereau ajutor erau din zona de diaspora. Ne-am gândit să livrăm o rezolvare pentru problema lor și am ales o soluție de videoconferință, ne-am uitat ce s-a făcut pe afară. Am văzut că zona asta de tele-medicină este dezvoltată și reglementată afară, în Statele Unite (...) Am ales să facem psihoterapie ea fiind reglementată de Colegiul Psihologilor pentru că nu există o legislație care să spună că nu ai voie", explică Mihai.

În prima lună de la activarea platformei aveau înregistrați 30 de specialiști, psihologi și psihoterapeuți toți acreditați de Colegiul Psihologilor și mulți dintre aceștia cu certificări internaționale. Acum platforma are înregistrați 120 de medici care oferă consiliere românilor din țară și diaspora, 1000 de conturi dintre care câteva sute sunt active și care înregistreză în medie 10 ședinte pe zi. 

Problemele cu care s-au confruntat

Primul obstacol a fost faptul că platforma a fost gândită pentru web și cum trendul se îndrepta către mobil, riscau să devină ineficienți. Asta i-a forțat să se adapteze din mers și să implementeze aplicații pe Android, IOS dar și o soluție care permite accesarea ședințelor prin videoconferință pe mobil. Soluția a fost concepută în Statele Unite pentru tele-medicina de acolo și a fost cumpărată și implemtentată și de AtlasHelp.

Cum s-au promovat 

La capitolul promovare au încercat să se facă cunoscuți românilor din diaspora accesând adresele și contactele de pe site-urile ambasadelor României din țările din Europa. De asemenea, au exploatat social media, Facebook-ul fiind primul mijloc de a targeta online publicul țintă. "Am făcut campanie de targetare pe Facebook pe grupuri iar acum am demarat o campanie de Adwords. Investim aproximativ 20 de lei în AdWord pe lună însă suntem conștienți că asta este prea putin", explică Mihai.

Planuri de dezvoltare 
În 2017 au demarat  o serie de colaborări și parteneriate cu companiile mari oferindu-le acestora pachete promoționale pentru angajați, mai exact, servicii de consiliere psihologică, dezvoltare personală sau parentig.  IBM, EY Rompetrol si Orange se numără printre corporațiile care au acceptat proiecte pilot cu AtlasHelp. 

"Într-o primă etapă pentru România avem nevoie de un buget de marketing ca să ne adresăm zonei diaspora și zonei corporate. Ca să scalăm afacerea avem nevoie de o infuzie de capital de 150 000 de euro, sumă pentru a-i investi într-un marketing profesionist. Vrem o promovare constantă iar marketingul va trebui dezvoltat și adaptat în funcție de țara în care vrem să activăm iar pentru asta avem nevoie de bugete serioase de Adwords, Facebook", explică Mihai.

De asemenea, tânărul susține că pentru 2019 vor să se extindă în afară. "Avem discuții in Marea Britanie, Germania și Franța iar potențialul de business acolo este mult mai mare acolo. Piața de consilere psihologică în Uniunea Europeană este estimată la 4,5 milarde de euro pe an. Potențialul este imens în plus, platforma a fost gândită de la început pe tele-medicină. Din informațiile noastre se estimează că undeva în 2019 se va elabora la nivel european legislația privind această formă de medicină", susține cofondatorul AtlasHelp, Mihai Bran. 

Parallax

Vizualizari
1689
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri