Luminita Pirvu

O idee de afacere romanească revine cu investiții de 200.000 de euro: Îți afișezi reclamele din birou direct pe panourile stradale

Imagine principala
Bogdan Savonea

O idee de afacere promițătoare, lansată la sfarșitul lui 2014, s-a dovedit a fi prea avansată pentru piața pe care voia să pătrundă, cea a publicității. Aplicația prin care creai pe mobil mesajul publicitar și ți-l puteai afișa direct pe panourile outdoor digitale, realizată de startup-ul romanesc The Pole Society, se va relansa în iulie 2017, într-o versiune web, cu 200.000 de euro investiți, ne-a spus Bogdan Savonea, unul dintre fondatorii startup-ului romanesc. El a povestit, la StartupCafe.ro, ce a învățat din eșecul unei idei de afacere care promitea mult și ce a schimbat pentru a reuși într-un nou asalt către piață.

În urmă cu vreo doi ani și jumătate, The Pole Society se lansa ca prima soluție din Romania pentru advertising operată de pe mobil și afișată pe ecranele outdoor. Aplicația acoperea peste 40 de panouri digitale in București și se pregătea să se extindă în America de Nord și în Asia. The Pole era la vremea respectivă cea mai rapidă și accesibilă soluție pentru a distribui conținut promoțional pe ecranele digitale adresată în special firmelor mici și mijlocii.

Numai ca piața romanească nu era pregatită pentru o aplicație de acest gen. La doi ani și jumătate de atunci, Bogdan Savonea, co-fondator The Pole Society explică într-un interviu pentru StartupCafe ce s-a întamplat cu afacerea.

"Noi am plecat foarte optimisti. Am aruncat la gunoi web-ul si vroiam sa facem mobile ca oricine sa-si poata posta reclama rapid, "on the go". Campania de lansare a avut succes dar ne-am lovit de realitate brutala a pietei. Pe atunci nici Facebook nu avea platforma mobile", spune Bogdan acum.

În septembrie  2014 The Pole Society prezenta în premieră în America de Sud, în cadrul Brasil Signage Expo, soluția de advertising de pe mobil pe outdoor digital. Aplicația urma sa fie disponibilă publicului larg în Brazilia începând cu luna octombrie.

La lansarea in Brazilia, aplicatia a intampinat o serie de probleme, cea mai mare fiind faptul ca firma cu care lucrau au pierdut licenta de pe aeroport. Aplicatia nu a functionat in Brazilia ci doar in tara doi ani insa nu a monetizat iar cei 15 000 de euro investiti s-au transformat in "knowledge" asa cum spune Bogdan.

Au inceput sa testeze cate mai multe programe care le-ar fi permis sa-si puna in practica ideea. Bogdan povesteste ca isi doreau inca de la inceput sa mearga pe programarea contextula dar nu le era foarte clar cum puteau sa faca asta. Au facut teste pe zona de machine learning: recunoastere faciala, detectarea miscariilor, identificarea masinilor si citirea placutelor de inmatriculare.

"Am testat in ultimii trei ani toate tehnologiile existente pe piata, am experimentat prin proiece pilot cu branduri cunoscute si apoi ne-am apucat sa integram tot", sustine Bogdan.
Dupa numeroase teste s-au gandit sa mearga pe varianta unei platforme.

Dupa ce au lucrat un an la implementarea proiectului au descoperit ca tehnologia pe care o foloseau nu mai era de actualitate si in 2016 au luat-o de la capat: au rescris totul pe o tehnologie noua care permite acum schimbarea continutul in timp real, dinamic", povesteste co-fonadatorul.

În iulie vor sa lanseze noua platforma care permite afacerilor mici sa-si faca reclama targetat pe o perioada de timp scurta dar utila in care pot sa atraga atentia clientiilor. Pentru campaniile personalizate si targetate folosesec tehnolgii avansate iar traficul este masurat in timp real.

"De exemplu o covrigarie poate sa-si ruleze reclama intre orele 7:00 - 9:00 dimineata cand oamenii cauta produsele respective , explica Bogdan.  
Serviciile oferite sunt in primul rand pentru afacerile mici si mijlocii insa de acestea pot beneficia agentiile de publicitate digital si departamentelore de marketing din cadrul companiilor.

În noua platforma au investit 200 000 de euro, fonduri proprii si au ca parteneri una dintre cele mai mari firme de media care detine 80% din panourile digitale din Bucuresti.

În ciuda ghinioanelor, Bogdan este convins ca ideea va functiona foarte bine prin intermediul plaformei si se gandesc deja la extinderea pe piata din America. "Avem discutii constructive in SUA, la New York si va trebui sa ne facem un birou acolo, însă mai multe nu vrea să spună, deocamdată", a precizat Bogdan.

 

Vizualizari
5576
Conţinut
Adauga comentariu