CZ
Numărul clienților activi ai Băncii Transilvania pe segmentul microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii (IMM) a ajuns la aproape 230.000 în prima jumătate a anului 2017, cu 18% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, a raportat, joi, BT, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro .
Primele șase luni ale anului au însemnat, în comparație cu iunie 2016, +47% mai mult volum privind plasamentele (1,6 miliarde lei, în 2017, respectiv 1,1 miliarde lei, în 2016, rezultat determinat parțial de resegmentarea liniilor de business BT).
Tot în acest semestru, Grupul Financiar Banca Transilvania a lansat BT Mic, companie dedicată finanțării afacerilor mici. În 4 luni de activitate, aceasta a finanțat cu 90 milioane de lei aproximativ 2.000 de microîntreprinderi. Start-up-ul completează rolul BT de susținere a antreprenorilor din România, segmentarea clienților companii la Banca Transilvania fiind următoarea: micro, IMM, clienți corporativi şi mari clienți corporativi.
De asemenea, aproape 45% dintre companiile înființate în acest an în România – şi anume, aproximativ 34.000 din circa 80.000 – şi-au deschis cont la Banca Transilvania, în primele 6 luni ale anului, mai arată sursa citată.
În total, în perioada ianuarie – iunie 2017, la nivel brut şi înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele Băncii Transilvania au crescut, ca sold, cu 5%, pe toate liniile de business ale băncii.
În primele 6 luni, BT a acordat 80.000 de credite noi clienților persoane fizice, IMM şi Corporate, ceea ce înseamnă peste 700 de credite procesate şi aprobate zilnic de BT, reprezentând în total peste 6 miliarde lei, sumă cu care banca a contribuit la creşterea economiei româneşti, mai spune grupul financiar românesc.
Conform rezultatelor pe primul semestru 2017, profitul net al Băncii Transilvania este de 496 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania, de 513 milioane lei. Grupul BT a încheiat primul semestru din acest an cu active de 53,4 miliarde lei, din care banca deține 53,2 miliarde lei. Creditele nete - inclusiv leasing – reprezintă 54% din activele Grupului Financiar Banca Transilvania.
Banca Transilvania a pus accent pe digitalizarea serviciilor financiare, inclusiv în zona de corporate banking.
În acest semestru a fost finalizată implementarea abordării diferentiate între clienții Large Corporate şi Middle Corporate, cu echipe dedicate. Primele şase luni ale anului au însemnat, pe lângă acordare de credite (producția nouă ridicându-se la 2,8 miliarde lei ) şi tranzacții de cash management (rulajele clienților au atins cifra de 72 miliarde lei, iar ponderea veniturilor non-risk în totalul veniturilor a crescut cu 5,4 puncte procentuale față de primul semestru din 2016), următoarele noutăți: implementarea sistemului de semnătură digitală în relația cu clienții Large Corporate; posibilitatea reconcilierii automate a extraselor de cont prin BT Ultra ERP, respectiv extinderea – pentru o gamă mai mare de clienți - a platformei de introducere electronică a facturilor pentru serviciul factoring.
Totodată, BT spune că şi-a făcut simțită prezența pe piața sindicalizărilor şi a pieței de capital, participând la tranzacții de referință.
"Bankingul se schimbă radical, cu viteză foarte mare şi înțelegând aceste lucruri derulăm un program complex de tehnologizare şi digitalizare, cu scopul simplificării businessului şi a relației noastre cu clienții. Investim în platforme online şi în fluxuri, dar în acelaşi timp suntem atenți şi la riscuri, pentru a fi o bancă de rețea digitalizată cât mai aproape de ceea ce îşi doresc clienții. În perioada următoare, sperăm să vedem un nivel de predictibilitate mai ridicat al politicilor publice, care să conducă la un ritm mult mai mare de investiții publice şi private, la care am dori să ne alăturăm, ca bancă a oamenilor întreprinzători”, a declarat Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administrație, BT.