Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Romanii vor cheltui online de Black Friday cu peste o treime mai multi bani decat anul trecut Bugetul online alocat de romani pentru editia Black Friday de anul acesta va atinge o medie de 460 lei, cu peste o treime mai mare fata de cel de anul trecut, care s-a ridicat la circa 340 lei, potrivit estimarilor procesatorului de plati NETOPIA mobilPay.
Ce vor sa cumpere romanii de Black Friday si din ce magazine De la an la an, tot mai multi romani afla de Black Friday si tot mai multi spun ca vor sa cumpere ceva. Un studiu Millward Brown arata ca, in medie, cosul de cumparaturi va avea doua - trei produse, cele mai populare fiind televizoarele. Tabletele abia au prins top zece. Intrebati de unde vor cumpara produsele, cei mai multi au spus eMAG, Altex si Flanco. Cercetarea a fost realizata din raspunsurile a 2.000 de persoane din mediul urban si rural.
Studiu de caz, e-commerce. Cu ce "secrete" isi sporeste eMag vanzarile Cel mai mare magazin online romanesc nu rateaza nici o oportunitate de a-si creste si mai mult vanzarile. Iulian Stanciu, CEO eMag, a explicat, in cadru restrans, o parte din strategia de dezvoltare a site-ului.
E-commerce in liga gigant: Alibaba face vanzari de 14,3 miliarde intr-o singura zi Alibaba a inregistrat vanzari de peste 14,3 miliarde dolari intr-o singura zi dedicata festivalului anual de cumparaturi Single`s Day, anunta Reuters citand date comunicate de grupul chinez. Doua treimi din valoarea totala a tranzactiilor au venit de pe telefoanele mobile.
Retailerul ceh de moda Zoot intra pe piata din Romania si vrea vanzari de 10 milioane de euro in primul an Zoot, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din Cehia, a intrat si pe piata din Romania, estimeaza vanzari de pana la 10 milioane de euro in primul an si anunta investitii de circa 8 milioane de euro, in primii doi ani, in extinderea afacerii in intreaga tara.
​ANALIZA Cum i-a schimbat pe romani utilizarea intensa a smartphone-ului si de ce lucruri tin cont cand cumpara de pe internet Aproape jumatate dintre romani au smartphone si in medie il folosesc zilnic mai mult timp decat alte popoare din jur. Interesant este ca a scazut procentul celor care-si verifica e-mail-ul pe smartphone, crescand in schimb popularitatea aplicatiilor de chat instant. Smartphone-ul a schimbat pentru totdeauna modul in care cumparam online si a dus si la cresterea celor care platesc cu cardul. Sunt grav penalizate insa site-urile care sunt greu de "rasfoit" pe mobil, marele castig fiind pentru site-urile optimizate unde oamenii au rabdare sa parcurga de trei ori mai multe pagini, in comparatie cu desktop-ul. Despre toate aceste diferente puteti citi in articolul realizat dupa o dezbatere organizata de Google.
Retail online sau offline? Companiile vor strategii care sa le includa pe amandoua Consumatorul isi doreste sa aiba o experienta de cumparare placuta indiferent de canalul prin intermediul caruia are loc aceasta experienta, iar tehnologia sterge barierele dintre comertul traditional si comertul online. Astfel ca, investitiile companiilor in strategii omnichannel este unul dintre trendurile care se contureaza in industria retailului, arata specialistii din zona de cercetare si online, prezenti la evenimentul “Reinvetarea retailului. Experienta Completa”.
Ce trebuie sa stii daca vrei sa lansezi un magazin online de fashion In prezent, un magazin online de fashion reuseste sa ajunga la vanzari similare cu cele ale unui magazin dintr-un mall, drept urmare, interesul este tot mai crescut pentru acest gen de afaceri, explica Doina Vilceanu, Chief Marketing Office al agentiei de eCommerce ContentSpeed. De cati bani ai nevoie si care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa lansezi un retailer online pe zona de fashion.
Cum alegi platforma de ecommerce (2): trei solutii open source Daca in articolul anterior discutam despre cele 3 tipuri de optiuni pentru platforma de ecommerce si anume custom, hosted sau open-source, in acest articol as vrea sa aprofundez partea de open-source fiind una din cele mai discutate si folosite.
Cum alegi platforma de ecommerce (1): open, custom sau hosted Alegerea platformei pe care va fi dezvoltat un magazin online este o decizie dificila care poate avea impact major intr-un startup online. Din pacate, nu exista platforma ideala pentru orice nevoie, de aceea cele mai multe business-uri aflate la inceput de drum trebuie sa ia o decizie bine cumpanita cu privire la investitia facuta si tipul de platforma pe care aleg sa-l utilizeze in primii ani de existenta.
Greseala frecventa care iti da peste cap magazinul online. Ce trebuie sa faci ca sa o eviti Cea mai des intalnita greseala in faza de startup in eCommerce este subestimarea efortului software si logistic. Aceasta atrage dupa sine subestimarea costurilor reale de startup, lucru care duce de cele mai multe ori la invalidarea planului de afaceri initial, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo.
ANALIZA: Vanzarile magazinelor online pentru copii au crescut cu 153% in ultimul an Haine pentru copii. Jucarii pentru copii. De unde le cumperi? Cum eviti cozile? Cum iesi mai ieftin? Cum faci sa nu lasi copilul singur? Cumparand online. Nisa magazinelor online cu produse pentru copii, una profitabila pentru cei care au investit, cu marje de 20-30%, este una dintre cele care, in ultimii ani, a crescut puternic, spunea Andrei Radu, CEO Gala Premiilor eCommerce si consultant in ecommerce, intr-o intalnire online StartupCafe.ro.
Online vs offline - Cum difera comportamentul romanilor la cumparaturi Modul in care cumparam dintr-un magazin clasic difera fata de un magazin online, la fel cum difera si produsele pe care alegem sa le achizitionam. In magazinele fizice avem o legatura senzoriala cu produsele si tindem sa cumparam si sub impulsul momentului, in timp ce pe online suntem ceva mai rationali fiindca putem compara si ordona mai bine oferta. In articol puteti citi care sunt diferentele dintre barbati si femei la cumparaturi, cat de mult conteaza promotiile si ce categorii de produse si-au facut mai greu intrarea pe online. PLUS ce a invatat offline-ul de la online si viceversa.
VIDEO INTERVIU  58% dintre clientii magazinelor online cumpara doar daca vad simbolul de reducere. Andrei Radu, fondator GPeC, despre statistici si nise in ecommerce-ul romanesc Andrei Radu, fondator Gala Premiilor eCommerce, a vorbit in cadrul unei intalniri online StartupCafe.ro despre cresterea niselor din piata de comert electronic si oportunitati pentru antreprenori, despre profilul cumparatorului roman, si a oferit cifre si statistici din piata de ecommerce.
INTALNIRE ONLINE Ce trebuie sa stii despre obiceiurile de shopping online ale romanilor si statistici ale pietei. Ce cumpara romanii de pe net? Care e ziua saptamanii in care cumparam online cel mai mult? Care sunt nisele de comert electronic tot mai cautate de catre utilizatorii romani de internet? Care sunt zilele in care poti sa vinzi mai bine? Ce detalii de finete trebuie sa stii atunci cand dezvolti un magazin online? Intalnirea online s-a incheiat. Andrei Radu, fondator al Galei Premiilor eCommerce, a discutat online cu cititorii StartupCafe.
Ce-si doresc clientii romani cand e sa primeasca un produs comandat pe internet. PLUS: Sfaturi pentru antreprenorii care vor ca logistica magazinului online sa mearga "ceas" Serviciile de curierat sunt la un nivel bun in Romania si singurul lucru care trebuie imbunatatit este predictibilitatea livrarii produsului pana la nivel de o ora. De asemenea, e important ca antreprenorii care isi deschid magazin online sa promita clientilor doar lucrurile de care se pot tine de cuvant, fiindca altfel ii pot dezamagi definitiv pe acestia, au spus intr-un interviu pentru HotNews.ro reprezentantii F64 Studio, cel mai mare magazin foto-video din tara. In articol puteti citi despre externalizare si despre livrarea produsului in aceeasi zi - unde este posibil acest lucru si cat poate costa daca este nevoie de o rapiditate iesita din comun.
Top zece motive pentru care romanii renunta la cumparaturile pe net. Ce trebuie sa eviti daca ai un magazin online Obligativitatea inregistrarii pe site-ul magazinului online, termenele de livrare si experienta neplacuta cu reprezentantii sunt doar cateva dintre motivele pentru care prima comanda pe un site devine si ultima pentru romanii care cumpara online, potrivit unui studiu SharExperience, companie de consultanta in afaceri si relatii cu clientii.
TOP 5 GRESELI de evitat pentru proprietarii de magazine online Stocuri de produse, logistica, firme de curierat, crearea site-ului - sunt principalele teme pe care trebuie sa le aiba in vedere antreprenorii care vor sa intre in comertul electronic. In acelasi timp, daca unele greseli sunt frecvente, inclusiv din lipsa de experienta pe aceasta nisa, principalele greseli facute de acestia nu au legatura cu logistica, ci mai degraba cu experienta in afaceri.
Un startup suedez simplifica la maxim platile online si da Romania ca exemplu negativ cand e vorba de incredere ​Klarna, un startup suedez de comert online care a ajuns sa valoreze peste un miliard de dolari, a venit cu o solutie indrazneata: cel care comanda online produse, poate plati la mult timp dupa ce le primeste. Klarna, care domina piata in Scandinavia, isi propune sa ajute si presa, simplificand puternic cumpararea de articole online. Seful companiei a inclus insa Romania intr-un exemplu in care Klarna nu ar avea incredere ca cel care cumpara va mai plati dupa ce primeste produsul.
VIDEO INTERVIU Cat merita sa cheltuiesti pentru promovarea unui magazin online? Liviu Taloi, consultant comert online, despre deschiderea si promovarea unui e-shop Liviu Taloi, consultant in comert online din 2004, vorbeste intr-un interviu pentru StartUpCafe despre tendinţele de piata, deschiderea unui magazin online si promovarea lui, probleme juridice si bune practici, dar si despre plati online, relatia cu firmele de curierat si potentialul de exit dintr-o astfel de afacere.Vezi in articol interviul VIDEO INTEGRAL si ideile pe scurt