Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Cum alegi platforma de ecommerce (2): trei solutii open source Daca in articolul anterior discutam despre cele 3 tipuri de optiuni pentru platforma de ecommerce si anume custom, hosted sau open-source, in acest articol as vrea sa aprofundez partea de open-source fiind una din cele mai discutate si folosite.
Cum alegi platforma de ecommerce (1): open, custom sau hosted Alegerea platformei pe care va fi dezvoltat un magazin online este o decizie dificila care poate avea impact major intr-un startup online. Din pacate, nu exista platforma ideala pentru orice nevoie, de aceea cele mai multe business-uri aflate la inceput de drum trebuie sa ia o decizie bine cumpanita cu privire la investitia facuta si tipul de platforma pe care aleg sa-l utilizeze in primii ani de existenta.
Greseala frecventa care iti da peste cap magazinul online. Ce trebuie sa faci ca sa o eviti Cea mai des intalnita greseala in faza de startup in eCommerce este subestimarea efortului software si logistic. Aceasta atrage dupa sine subestimarea costurilor reale de startup, lucru care duce de cele mai multe ori la invalidarea planului de afaceri initial, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo.
ANALIZA: Vanzarile magazinelor online pentru copii au crescut cu 153% in ultimul an Haine pentru copii. Jucarii pentru copii. De unde le cumperi? Cum eviti cozile? Cum iesi mai ieftin? Cum faci sa nu lasi copilul singur? Cumparand online. Nisa magazinelor online cu produse pentru copii, una profitabila pentru cei care au investit, cu marje de 20-30%, este una dintre cele care, in ultimii ani, a crescut puternic, spunea Andrei Radu, CEO Gala Premiilor eCommerce si consultant in ecommerce, intr-o intalnire online StartupCafe.ro.
Online vs offline - Cum difera comportamentul romanilor la cumparaturi Modul in care cumparam dintr-un magazin clasic difera fata de un magazin online, la fel cum difera si produsele pe care alegem sa le achizitionam. In magazinele fizice avem o legatura senzoriala cu produsele si tindem sa cumparam si sub impulsul momentului, in timp ce pe online suntem ceva mai rationali fiindca putem compara si ordona mai bine oferta. In articol puteti citi care sunt diferentele dintre barbati si femei la cumparaturi, cat de mult conteaza promotiile si ce categorii de produse si-au facut mai greu intrarea pe online. PLUS ce a invatat offline-ul de la online si viceversa.
VIDEO INTERVIU  58% dintre clientii magazinelor online cumpara doar daca vad simbolul de reducere. Andrei Radu, fondator GPeC, despre statistici si nise in ecommerce-ul romanesc Andrei Radu, fondator Gala Premiilor eCommerce, a vorbit in cadrul unei intalniri online StartupCafe.ro despre cresterea niselor din piata de comert electronic si oportunitati pentru antreprenori, despre profilul cumparatorului roman, si a oferit cifre si statistici din piata de ecommerce.
INTALNIRE ONLINE Ce trebuie sa stii despre obiceiurile de shopping online ale romanilor si statistici ale pietei. Ce cumpara romanii de pe net? Care e ziua saptamanii in care cumparam online cel mai mult? Care sunt nisele de comert electronic tot mai cautate de catre utilizatorii romani de internet? Care sunt zilele in care poti sa vinzi mai bine? Ce detalii de finete trebuie sa stii atunci cand dezvolti un magazin online? Intalnirea online s-a incheiat. Andrei Radu, fondator al Galei Premiilor eCommerce, a discutat online cu cititorii StartupCafe.
Ce-si doresc clientii romani cand e sa primeasca un produs comandat pe internet. PLUS: Sfaturi pentru antreprenorii care vor ca logistica magazinului online sa mearga "ceas" Serviciile de curierat sunt la un nivel bun in Romania si singurul lucru care trebuie imbunatatit este predictibilitatea livrarii produsului pana la nivel de o ora. De asemenea, e important ca antreprenorii care isi deschid magazin online sa promita clientilor doar lucrurile de care se pot tine de cuvant, fiindca altfel ii pot dezamagi definitiv pe acestia, au spus intr-un interviu pentru HotNews.ro reprezentantii F64 Studio, cel mai mare magazin foto-video din tara. In articol puteti citi despre externalizare si despre livrarea produsului in aceeasi zi - unde este posibil acest lucru si cat poate costa daca este nevoie de o rapiditate iesita din comun.
Top zece motive pentru care romanii renunta la cumparaturile pe net. Ce trebuie sa eviti daca ai un magazin online Obligativitatea inregistrarii pe site-ul magazinului online, termenele de livrare si experienta neplacuta cu reprezentantii sunt doar cateva dintre motivele pentru care prima comanda pe un site devine si ultima pentru romanii care cumpara online, potrivit unui studiu SharExperience, companie de consultanta in afaceri si relatii cu clientii.
TOP 5 GRESELI de evitat pentru proprietarii de magazine online Stocuri de produse, logistica, firme de curierat, crearea site-ului - sunt principalele teme pe care trebuie sa le aiba in vedere antreprenorii care vor sa intre in comertul electronic. In acelasi timp, daca unele greseli sunt frecvente, inclusiv din lipsa de experienta pe aceasta nisa, principalele greseli facute de acestia nu au legatura cu logistica, ci mai degraba cu experienta in afaceri.
Un startup suedez simplifica la maxim platile online si da Romania ca exemplu negativ cand e vorba de incredere ​Klarna, un startup suedez de comert online care a ajuns sa valoreze peste un miliard de dolari, a venit cu o solutie indrazneata: cel care comanda online produse, poate plati la mult timp dupa ce le primeste. Klarna, care domina piata in Scandinavia, isi propune sa ajute si presa, simplificand puternic cumpararea de articole online. Seful companiei a inclus insa Romania intr-un exemplu in care Klarna nu ar avea incredere ca cel care cumpara va mai plati dupa ce primeste produsul.
VIDEO INTERVIU Cat merita sa cheltuiesti pentru promovarea unui magazin online? Liviu Taloi, consultant comert online, despre deschiderea si promovarea unui e-shop Liviu Taloi, consultant in comert online din 2004, vorbeste intr-un interviu pentru StartUpCafe despre tendinţele de piata, deschiderea unui magazin online si promovarea lui, probleme juridice si bune practici, dar si despre plati online, relatia cu firmele de curierat si potentialul de exit dintr-o astfel de afacere.Vezi in articol interviul VIDEO INTEGRAL si ideile pe scurt
Un studiu Nielsen arata ce produse se preteaza mai bine comertului online si ce alimente aleg consumatorii sa cumpere de pe internet Potrivit celei mai noi editii a studiului Nielsen “Global E-commerce and the New Retail”, un sfert dintre respondenti declara ca deja comanda produse de bacanie online cu livrare la domiciliu si mai mult de jumatate (55%) doresc sa comande in viitor. Studiul arata si cum se completeaza reciproc magazinele online cu cele offline, dar si de ce comportamentul multor consumatori ramane conservator.
INTERVIU In ce domenii merita sa-ti faci magazin online? Magazinul online pare un business care poate fi inceput usor si cu destul de putini bani, insa lucrurile nu stau deloc asa. Magazinele online au foarte multe in comun cu cele "offline" si antreprenorii care vor sa faca e-commerce pot cadea in multe capcane daca nu tin cont de acest lucru. In ce domenii merita deschis un magazin online, care este investitia minima, ce pericole exista si cum e mai bine sa te promovezi poti citi in interviul realizat cu Radu Vilceanu, drectorul agentiei de e-commerce ContentSpeed.
Cand vinzi cel mai bine pe magazinul online Zilele saptamanii in care magazinele online vand cel mai bine sunt miercurea si joia, sustine seful unei firme de marketing si afiliere online. Pe sectoare, valoarea medie a unei tranzacţii în IT&C este de 700 lei, 140 de lei în fashion, 200 de lei pentru produsele destinate copiilor și 220 de lei pentru produsele home & deco, a mai afirmat Boerescu, potrivit sursei citate.
ContentSpeed lanseaza o platforma prin care orice startup isi poate deschide magazin online Agentia de e-commerce ContentSpeed lanseaza in premiera pentru piata din Romania platforma ContentSpeed StartUp prin care pune la dispozitia utilizatorilor un "spatiu digital" unde acestia pot sa-si creeze, promoveze si optimizeze eficient afacerea online. Pentru a elimina din riscurile inerente unui startup, compania  permite testarea gratuita a noii platforme timp de 14 zile. Abonamentul lunar incepe de la 35 euro (pentru maxim 300 de produse si 1 GB stocare). exista un abonament mediu de 55 de euro si unul Platinum, de 175 de euro/luna (care cuprinde 10 GB stocare si maxim 10.000 de produse gazduite).
De la raft, la site - Cateva sfaturi pentru a-ti muta magazinul din offline, in online Tot mai multe magazine "fizice" vor sa aiba o prezenta si pe online, insa acest lucru necesita un depozit optimizat, un numar mai mare de angajati si sisteme informatice performante. In ce trebuie sa investeasca un comerciant care vrea sa intre in online si in ce mod sunt diferiti clientii pe internet shopping puteti citi in materialul format din opiniile reprezentantilor companiei de servicii logistice e-commerce Frisbo.
Etsy – un startup creat acum zece ani – isi face intrarea in forta pe Bursa Patru antreprenori au creat acum zece ani la New York o platforma online prin care creatorii de obiecte hand-made sa isi vanda produsele in toata lumea. In prezent, Etsy a ajuns sa aiba peste un milion de oameni care vand diverse obiecte, de la invitatii de nunta pana la tablouri si remedii naturiste. Mai mult, compania a intrat pe Bursa, iar in prima zi actiunile au crescut cu peste 85%, insa marea intrebare este daca presiunile financiare ale actionarilor nu vor strica modelul “prietenos” de business al Etsy.