Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Romanii au facut cu 15% mai multe plati electronice in primele 9 luni, decat in tot anul trecut. Cine cumpara mai mult online In primele 9 luni ale anului, tranzactiile procesate de NETOPIA mobilPay, unul dintre cei mai mari procesatori de pe plan local, au depasit pragul de 3 milioane, cu 15% mai multe fata de numarul total inregistrat in 2015. Pana la finele lui 2016, volumul lor va ajunge la circa 4,5 milioane, cu 73% mai mult fata de 2015, iar valoarea sumelor achitate digital va cumula 175 milioane euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Studiu: 92% din retaileri din SUA investesc in continut pe Facebook si 68% obtin rezultate din anunturile platite in social media Retailerii se indreapta din ce in ce mai mult in zona de social media si investesc in marketingul digital. Potrivit unui studiu recent, in Statele Unite, Facebook este rege atunci cand vine vorba de social media. 92 % din comerciantii cu amanuntul fac marketing investind in social media si 94% din acestia investesc in e-mail. In ceea ce priveste rata de conversie, 68% dintre comercianti au declarat ca aceasta le-a crescut in urma reclamelor pe Facebook. De asemenea, studiul arata si care sunt tendintele pe viitor in marketingul digital.
Topul tarilor la cumparaturile facute de pe telefonul mobil. Romania conduce in clasament​ Romania se afla printre primele tari in clasamentul stateleor europene cu cei mai multi utilizatori care isi fac cumparaturile de pe telefonul mobil, in special in ceea ce priveste doua categorii de produse, electroIT si fashion, potrivit unui studiu realizat de Google.
VIDEO Invata sa faci bani pe internet. Cateva trucuri si ponturi pentru o promovare eficienta Sunt cateva canale de promovare pe care orice business online trebuie sa le foloseasca pentru a se promova. Unele dintre ele sunt gratis, altele sunt accesibile la pret astfel incat, orice debutant in afaceri online le poate accesa. Despre acestea si despre instrumentele care te pot ajuta sa-ti eficientizezi afacerea vorbeste consultantul in digital marketing, Liviu Taloi.
Ce isi doresc clientii care cumpara online. Studiu privind obiceiurile si preferintele consumatorilor europeni Odata cu dezvoltarea comertului online cresc si solicitarile consumatorilor. "Clientii online de astazi doresc o gama larga de optiuni si informatii actualizate in mod constant cu privire la statutul de livrare", este doar una din concluziile unui studiu recent privind comportamentul si preferintele acestora. De asemenea, au crescut cumparaturile in afara granitelor tarii si din ce in ce mai multi clienti isi indreapta atentia catre site-urile straine.
DHL: Sase tehnologii care vor schimba logistica in urmatorii ani In contextul in care comertul electronic este in continua dezvoltare, industria de logistica va arata cu totul diferit in urmatorii 5 pana la 15 ani. DHL dezvolta si testeaza noile tehnologii in centrele de inovare ale companiei din Bonn si Singapore si publica periodic un raport Trend Radar privind tendintele in logistica. Vicepesedintele departamentului de Cercetare si Inovatie DHL, Markus Kuckelhaus a declarat recent ca sase tehnologii vor schimba radical industria logisticii pana in 2030.
Studiu. Cumparaturile online prin aplicatiile smartphone sunt in crestere. Si rata de conversie este mai buna prin aplicatii Consumatorii online prefera sa studieze produse pe mobil. La nivel mondial sunt cheltuiti mai multi bani pe comanda prin intermediul aplicatiilor mobile in comparatie cu desktop-ul. De asemenea, aplicatiile comerciale au rate de conversie mai mari decat alte alternative digitale iar utilizatorii se uita la mai multe produse in comparatie cu opiniile de pe desktop, potrivit celui mai recent studiu Criteo.
Compania Zitec isi extinde portofoliul prin achizitionarea Inotec Zitec, unul dintre principalii producatori locali de aplicatii online, a preluat recent echipa si portofoliul Inotec, o companie full-service de web-design, dezvoltare si marketing digital, care a inregistrat anul trecut un business de 300.000 de euro. Prin aceasta achizitie, Zitec isi extinde portofoliul de clienti si, odata cu preluarea, compania are si un nou manager, in persoana lui Sorin Stefan, fondatorul Inotec, care a fost numit Chief Commercial Officer in echipa Zitec.
GRAFICE Cat conteaza pretul in comertul online: Cum cred platformele de marketplace ca atrag vanzatorii si cumparatorii Au aparut date esentiale privind comertul pe internet si vanzarile pe platformele de tip marketplace, cum sunt cele ale eMag sau Amazon de exemplu, precum si despre comparatoarele online de preturi, atat de populare in randul cumparatorilor.  Intr-un raport publicat joi de Comisia Europeana sunt detaliate inclusiv criteriile dupa care platformele de marketplace considera ca se diferentiaza fata de concurenta in ochii vanzatorilor si ai cumparatorilor, in Uniunea Europeana.
Video Cum sa-ti vinzi serviciile online: 7 ponturi pentru un marketing eficient In calitate de prestator de servicii este foarte simplu sa vorbesti cu un client atunci cand esti fata in fata cu el si sa-i ii expui serviciile pe care le oferi. Insa, atunci cand vine vorba sa-ti vinzi serviciile online, lucrurile nu mai sunt atat de simple. Ai nevoie de o strategie pentru a atrage si a mentine atentia potentialilor clienti si, uneori este foarte greu sa stii ce informatii sa publici pe un site de prezentare. Liviu Taloi, expert in marketing digital, explica pentru StartuCafe ce implica si cum trebuie sa arate un website de prezentare servicii.
VIDEO 9 sfaturi in afacerile pe internet, de la "Miliardarul Kung Fu". A picat zeci de examene, a fost respins de KFC la angajare, l-au ocolit si investitorii in business. Acum toti se roaga de el Miliardarul chinez Jack Ma, care a implinit 52 de ani, sambata, 10 septembrie, este o legenda vie a afacerilor din comert online. Fondatorul site-ului Alibaba.com, un fel de eBay si Amazon chinezesti, practica tai chi si kung fu si nu se zgarceste sa dea sfaturi antreprenorilor la inceput de drum.
Video Sfaturi utile de la Liviu Taloi pentru Black Friday: Ocazia perfecta pentru micii antreprenori sa-si cresca numarul de clienti Servere picate in timpul evenimentului, livrari ale produselor blocate sau intarziate sau epuizarea stocurilor sunt doar cateva dintre problemele pe care le au comerciatii online in perioada de Black Friday. Dincolo de planificarea logisticii, Liviu Taloi expert in marketing digital, explica cum pot micii antreprenori sa profite de eveniment, sa-si eficientizeze vanzarile si sa-si mareasca portofoliul de clienti in viitor.
Daimler, DHL si Amazon lanseaza un proiect pilot prin care coletele vor fi livrate direct in portbagajul masinilor inteligente Daimler, DHL si Amazon lanseaza un nou proiect pilot prin care pachetele comandate vor putea fi livrare direct in portbagajul masinilor inteligente. Proiectul ofera acces curierilor la portbagajul masinii clientului si se adreseaza in special celor care nu pot fi gasiti nici acasa si nici la birou. Programul va fi demarat toamna, in cateva orase din Germania: Stuttgart - primul oras si va continua in Cologne, Bonn si Berlin.
VIDEO Aceasta firma chinezeasca se lauda ca poate livra in 4 minute un produs comandat pe net. Cum functioneaza O firma chinezeasca de comert online sustine ca livreaza in cateva ore un produs comandat pe internet in acelasi oras, recordul ei fiind de 4 minute. Unul dintre sefii companiei JD.com a dezvaluit, intr-un interviu pentru BBC, care este secretul sau.
VIDEO: Antonio Eram, Netopia – In Romania exista inca o reticenta in a plati online. Comerciantii au si ei o parte din vina. Ce trebuie sa stie o afacere care vrea sa introduca plata electronica Numarul si volumul platilor online este in continua crestere, dar per total aceste tranzactii sunt inca foarte putine. StarupCafe a stat de vorba cu Antonio Eram, fondatorul unuia dintre cei mai mari procesatori de plati online din Romania, pentru a afla care sunt factorii care influenteaza cresterea numarului de tranzactii cu cardul si ce trebuie sa stie business-urile care vor sa implementeze o astfel de solutie.
3 puncte slabe ale retailerilor online. Ce trebuie sa faca magazinele pentru a atrage mai multi clienti Magazinele din Europa trebuie sa inoveze in trei zone cheie logistice, pentru a concurala nivel transfrontalier: magazinele fizice, epuizarea stocurilor si retururile, arata un studiu realizat de UPS. In prezent, sub 40% dintre comercianti au integrat magazinele proprii in retelele online. Iata cum pot micii retaileri sa isi mentina o cota de piata stabila intr-o piata retail in plina dezvoltare la nivel mondial si dominata de jucatori cu afaceri transfrontaliere.
Video E-commerce. Ce inseamna ”marketing destept” pentru un magazin online. Workshop StartupCafe cu Liviu Taloi O campanie de Adwords ar trebui sa ruleze minim 3-4 luni de zile ca sa produca primele rezultate vizibile, spune Liviu Taloi, specialist in marketing online, fondator al comunitatii Ecompedia. Care este perioada critica pentru un magazin online, cum trebuie sa te organizezi atunci cand incepi afacerea in e-commerce si ce inseamna sa faci marketing destept, sunt subiecte pe care un grup de antreprenori din comunitatea StartupCafe.ro le-a pus in dezbatere, la workshop-ul ”Ai o afacere? Pune internetul sa munceasca pentru ea!”
Video.Debut in afaceri online: cum iti alegi platforma de ecommerce Antreprenorii care vor sa deschida un magazin online ar trebui sa stie, de la bun inceput, ce numar de produse urmeaza sa vanda pe site ca sa poata face o alegere optima a platformei de ecommerce, spune Liviu Taloi, consultant in marketing si comert electronic. Liviu s-a intalnit recent cu membri ai comunitatii StartupCafe.ro la workshop-ul "Ai o afacere? Pune internetul sa munceasca pentru ea!" organizat de echipa StartupCafe.ro, in Bucuresti, la Clubul Taranului. Iata cateva sfaturi, sugestii si observatii utile pentru antreprenorii care sunt interesati sa deschida un magazin online.
Care sunt cele mai eficiente metode de fidelizare a consumatorilor din online Magazinele de fashion au cea mai buna rata de atragere si retentie a traficului online, dar si de conversie a vizitatorilor in clienti. Principalele metode care ajuta retailerii de moda sa multumeasca si sa loializeze consumatorii sunt atat stocul si diversitatea produselor, suficient de mari pentru a permite campanii promotionale constante, dar si campaniile de remarketing bine implementate, potrivit platformei de e-commerce Teamshare.
Topul serviciilor cautate de diaspora in Romania Daca in urma cu aproape un deceniu, cetatenii romani din Italia reveneau acasa in vacanta de vara si preferintele erau concentrate catre servicii medicale, de avocatura sau amenajari si decoratiuni interioare, in prezent, romanii mai sunt interesati doar de servicii medicale si mai putin de celelalte, toate avand un trend descendent. Tendinta aceasta se mentine si printre ceilalti cetateni din alte tari, cum ar fi cei din Spania sau Marea Britanie, arata o analiza realizata de agentia de marketing online Today's.