Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Cat te costa sa externalizezi managementul stocurilor pentru un magazin online si care sunt avantajele si dezavantajele Cand vrei sa lansezi un magazin online trebuie sa tii cont nu doar de costurile de dezolvtare a platformei online ci si de cele generate de blocarea banilor in stoc, operarea magazinului, servere, ambalaje, retururi sau managementul continutului, explica Bogdan Colceriu, directorul platformei de e-fulfillment Frisbo. In piata exista cateva platforme care preiau managementul tuturor acestor aspecte si transforma toate aceste costuri intr-unul fix. StartupCafe a realizat o scurta analiza despre ce presupun serviciile de e-fulfillment, pentru a putea alege care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta: managementul propriu al stocurilor sau externalizarea acestei zone de business.
De ce renunta clientii magazinelor online la cosul de cumparaturi si cum pot retailerii reduce rata abandonului In Romania, rata medie de abandon a cosului de cumparaturi se ridica in prezent la 60% - 80%, pentru magazinele online, arata datele platformei de e-commerce Teamshare. Procentul este unul similar cu cel intalnit in magazinele offline, unde clientii testeaza, probeaza si analizeaza mai multe produse inainte de a cumpara, insa, in mediul online retailerii pot aplica o serie de masuri pentru a preintampina acest lucru.
Un plan simplu prin care magazinele si prestatorii de servicii isi pot promova ofertele inaintea sarbatorilor Magazinele si prestatorii de servicii pot derula o campanie online care sa aiba o rata de succes foarte buna chiar si intr-o perioada foarte scurta de timp, in cele trei zile ramase pana la Craciun, spre exemplu. Dar, acestea trebuie sa se ia in calcul, totusi, ca luna decembrie este precedata de Black Friday, preluat si adaptat in ultimii ani pietei din Romania, si este foarte posibil ca atentia indreptata catre acest eveniment sa contribuie la scaderea, cel putin in aparenta, a importantei sarbatorilor de iarna ca perioada destinata cumparaturilor. Chiar si intr-un asa caz in care Black Friday atrage interesul oamenilor si cele mai mari bugete de marketing, trebuie tinut cont ca inaintea sarbatorilor clientii au mai mult timp liber si sunt mai receptivi la mesaje, arata specialistii agentiei de marketing online Today's.
Eurostat: Ce si cat cumpara romanii de pe internet Romania este pe ultimul loc in Uniunea Europeana la cumparaturile pe internet, potrivit datelor pe anul 2015 furnizate, vineri, de oficiul european de statistica Eurostat. Hainele s-au cumparat cel mai mult pe internet in Romania, releva studiul.
Ghid pentru infiintarea unui magazin online: Atentie la contractul electronic, la SPAM si la datele confidentiale Febra cumparaturilor din finalul de an ii face pe multi antreprenori sa ia in considerare afacerile online. Pana sa ajunga la strategia de marketing si vanzari, acestia ar trebui sa tina cont de cateva recomandari si sa fie extrem de atenti la cadrul legal in care isi desfasoara activitatea, pentru a nu regreta mai tarziu, declara Beatrice Onica-Jarka, avocat partener la Cunescu, Balaciu & Asociatii, firma care a publicat recent un mic ghid  pentru infiintarea unui magazin online.
Romania - Comertul online, inca slab dezvoltat. Cum merg Ungaria si Bulgaria Romania este una dintre tarile Uniunii Europene in care comertul online inregistreaza inca volume de vanzari mici, ca procent din totalul vanzarilor, releva datele emise, miercuri, de Oficiul european de statistica Eurostat. Cifrele arata ca e-commerce-ul mai are mult de crescut in Romania, ceea ce poate insemna o oportunitate in plus pentru antreprenorii care inca nu au atacat acest sector.
Trendurile pentru promovarea online in 2016: YouTube devine noul TV al romanilor YouTube devine noul TV al romanilor, intrucat exista o audienta foarte mare, cu peste 6,5 milioane de oameni care acceseaza in fiecare luna platforma. Atentia acordata unui video este mult mai mare decat la TV, mai mult de 50% din public nu mai desfasoara o alta activitate in timp ce urmareste un videoclip pe YouTube fata de circa 30% in cazul televiziunii, arata agentia de marketing online Today's.
Teamshare: Cum si-au schimbat consumatorii comportamentul in acest an de  Black Friday Anul acesta s-a observat o schimbare majora in comportamentul de consum al clientilor digitali, ei au privit evenimentul ca pe o oportunitate sau moment de shopping online, similara cu cele de Craciun si Paste. Astfel, nu au mai "vanat" preturile mici, ci au cumparat asumat, inclusiv produse cu pret intreg, arata  specialistii platformei de e-Commerce, Teamshare.
2Parale: Cumparaturi online de peste 15,5 milioane de lei de Black Friday. Care au fost cele mai cautate produse Reteaua de afiliere 2Parale a inregistrat peste 42.000 de tranzactii online in valoare de 15,5 milioane de lei, cu ocazia weekend-ului Black Friday (20 – 22 noiembrie ), cu 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
4 platforme "free", daca vrei sa-ti deschizi magazin online. De ce sa mai platesti pentru o solutie de e-commerce, totusi Antreprenorii pot sa-si deschida gratuit magazine online cu ajutorul unor platforme de e-commerce free, insa pentru castigarea increderii cumparatorilor pe internet este nevoie de un magazin online realizat la comanda, contra cost, de firme specializate, sustine o companie de web design, intr-un comunicat de presa emis luni.
3 lucruri pe care trebuie sa le stii cand iti negociezi contractul cu firma de curierat Daca startup-ul tau activeaza in zona de eCommerce si ai decis ca este mai avantajos pentru afacerea ta sa livrezi produsele catre clienti cu ajutorul curierilor, decat sa investesti intr-o flota proprie, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii cand iti alegi firma de curierat. StartupCafe a stat de vorba cu trei dintre cele mai mari companii de curierat din piata locala pentru a afla care sunt factorii care influenteaza modificarea tarifelor lor cand vine vorba de contractele pe care le incheie cu firmele mici.

Doar americanii ii mai bat pe romani la cautarea promotiilor de Black Friday. Cum iti faci campania vizibila in online

Desi Black Friday a debutat in Romania abia in 2011, tara noastra a ajuns rapid in top si, in prezent, este pe locul doi dupa Statele Unite ale Americii in ceea ce priveste popularitatea cautarilor online raportat la numarul total al locuitorilor tarii, conform datelor Google Trends. Agentia de marketing online Today's explica ce ar trebui sa face un magazin online pentru a iesi mai bine in evidenta in perioada campaniilor de reduceri masive.
Romanii vor cheltui online de Black Friday cu peste o treime mai multi bani decat anul trecut Bugetul online alocat de romani pentru editia Black Friday de anul acesta va atinge o medie de 460 lei, cu peste o treime mai mare fata de cel de anul trecut, care s-a ridicat la circa 340 lei, potrivit estimarilor procesatorului de plati NETOPIA mobilPay.
Ce vor sa cumpere romanii de Black Friday si din ce magazine De la an la an, tot mai multi romani afla de Black Friday si tot mai multi spun ca vor sa cumpere ceva. Un studiu Millward Brown arata ca, in medie, cosul de cumparaturi va avea doua - trei produse, cele mai populare fiind televizoarele. Tabletele abia au prins top zece. Intrebati de unde vor cumpara produsele, cei mai multi au spus eMAG, Altex si Flanco. Cercetarea a fost realizata din raspunsurile a 2.000 de persoane din mediul urban si rural.
Studiu de caz, e-commerce. Cu ce "secrete" isi sporeste eMag vanzarile Cel mai mare magazin online romanesc nu rateaza nici o oportunitate de a-si creste si mai mult vanzarile. Iulian Stanciu, CEO eMag, a explicat, in cadru restrans, o parte din strategia de dezvoltare a site-ului.
E-commerce in liga gigant: Alibaba face vanzari de 14,3 miliarde intr-o singura zi Alibaba a inregistrat vanzari de peste 14,3 miliarde dolari intr-o singura zi dedicata festivalului anual de cumparaturi Single`s Day, anunta Reuters citand date comunicate de grupul chinez. Doua treimi din valoarea totala a tranzactiilor au venit de pe telefoanele mobile.
Retailerul ceh de moda Zoot intra pe piata din Romania si vrea vanzari de 10 milioane de euro in primul an Zoot, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din Cehia, a intrat si pe piata din Romania, estimeaza vanzari de pana la 10 milioane de euro in primul an si anunta investitii de circa 8 milioane de euro, in primii doi ani, in extinderea afacerii in intreaga tara.
​ANALIZA Cum i-a schimbat pe romani utilizarea intensa a smartphone-ului si de ce lucruri tin cont cand cumpara de pe internet Aproape jumatate dintre romani au smartphone si in medie il folosesc zilnic mai mult timp decat alte popoare din jur. Interesant este ca a scazut procentul celor care-si verifica e-mail-ul pe smartphone, crescand in schimb popularitatea aplicatiilor de chat instant. Smartphone-ul a schimbat pentru totdeauna modul in care cumparam online si a dus si la cresterea celor care platesc cu cardul. Sunt grav penalizate insa site-urile care sunt greu de "rasfoit" pe mobil, marele castig fiind pentru site-urile optimizate unde oamenii au rabdare sa parcurga de trei ori mai multe pagini, in comparatie cu desktop-ul. Despre toate aceste diferente puteti citi in articolul realizat dupa o dezbatere organizata de Google.
Retail online sau offline? Companiile vor strategii care sa le includa pe amandoua Consumatorul isi doreste sa aiba o experienta de cumparare placuta indiferent de canalul prin intermediul caruia are loc aceasta experienta, iar tehnologia sterge barierele dintre comertul traditional si comertul online. Astfel ca, investitiile companiilor in strategii omnichannel este unul dintre trendurile care se contureaza in industria retailului, arata specialistii din zona de cercetare si online, prezenti la evenimentul “Reinvetarea retailului. Experienta Completa”.
Ce trebuie sa stii daca vrei sa lansezi un magazin online de fashion In prezent, un magazin online de fashion reuseste sa ajunga la vanzari similare cu cele ale unui magazin dintr-un mall, drept urmare, interesul este tot mai crescut pentru acest gen de afaceri, explica Doina Vilceanu, Chief Marketing Office al agentiei de eCommerce ContentSpeed. De cati bani ai nevoie si care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa lansezi un retailer online pe zona de fashion.