Proiect sprijinit de :

Parteneri:
Magazinele online care vand in afara granitelor tarii isi cresc vanzarile de doua ori mai repede - studiu Tendintele din e-commerce au dat nastere unui nou ecosistem de ofertare si de solutii care ii ajuta pe comercianti sa-si  adapteze oferta la lumea digitala si sa tranzactioneze cu clientii de pe pietele externe. In acest context magazinele online care vand in afara granitelor tarii au potential de a creste doua ori mai repede decat cele care vand doar intern. Retailerii pot creste cu 60% mai repede daca ofera si servicii premium, potrivit unui studiu DHL.
Cum sa vinzi de Valentine's Day. Sfaturi pentru retailerii online  Sarbatoarea de Valentine's Day a intrat de curand in practicile de consum ale romanilor, iar comerciantii si, in special, retailerii online vin cu tot mai multe oferte. Totusi, pentru a maximiza cea mai importanta zi de shopping din februarie, ar trebui sa tina cont de cateva directii. Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, vorbeste despre tendintele in e-commerce si explica ce strategii ar trebui sa aplice comerciantii pentru a fi pregatiti.
Topul tehnologiilor care influenteaza comertul online In 2016, totalul vanzarilor pe care retailerii din e-commerce in Romania le-au realizat a ajuns la doua miliarde de euro, cel mai bun parcurs pentru comertul online. Aceasta crestere a facut ca sectorul de e-commerce sa fie tot mai competitiv. Companii noi, mici business-uri sau corporatii, deopotriva vor vinde online, in timp ce asteptarile consumatorilor fata de aceasta activitate vor fi, de asemenea, in crestere, arata o analiza realizata de RTB House.
TOP Eurostat: ​28% dintre locuintele din Romania, fara acces la internet Romania a fost in anul 2016 antepenultima tara a UE in privinta accesului la internet, cu numai 72% dintre gospodarii conectate, potrivit datelor furnizate marti de Eurostat, foarte importante pentru comertul si promovarea online.
Cum iti securizezi magazinul online. De ce ai nevoie de certificat SSL, ce importanta are in cautarile Google. Site-urile de e-commerce dar si alte website-uri care colecteaza parole ori date personale au inceput sa primeasca de cateva zile mesaje de avertizare de la Google, daca nu folosesc conexiuni securizate, de tip HTTPS. Compania care detine cel mai utilizat motor de cautare sustine securizarea website-urilor si incepand din aceasta luna va arata utilizatorilor care folosesc browser-ul Chrome ce site-uri nu sunt securizate.
eMAG lanseaza un program pentru ONG-uri si PFA-uri ce produc in Romania. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru a intra in Marketplace Compania eMAG lanseaza un program prin care producatorii locali cu cifre de afaceri sub 500.000 lei isi pot lista produsele in platforma eMAG Marketplace. Ei vor avea comisioane reduse si facilitati la transportul produselor comercializate. Iata ce condii trebuie sa indeplineasca micii producatori romani pentru a se putea lista in Marketplace-ul retailerului.
Personalizarea - cel mai important trend in e-commerce in 2017. Cativa pasi simpli sa-ti personalizezi magazinul online Contrar asteptarilor, smartphone-urile, livrarile sau inteligenta artificiala nu se regasesc in topul tendintelor 2017 in comertul online ci personalizarea. Provocarea majora pentru un retailer on-line este de a face clientii sa simta ca sunt speciali. Clientul vrea sa se simta destinatarul unic si ca poate conta pe produse, continut, metode de comunicare si servicii personalizate, potrivit unei analize PayU. Ce trebuie sa faci ca sa-ti personalizezi magazinul online?
In 2016 cererea de spatii industriale si logistica a atins maximul istoric Cererea de spatii industriale si de logistica a crescut anul trecut cu 50%, la peste 460.000 de metri patrati, inregistrand cel mai ridicat nivel din istoria pietei de profil din Romania. 40% din crestere se datoreaza companiilor de retail si e-commerce. In topul solicitarilor se afla Bucurestiul care a inregistrat o crestere cu 65% mai mare fata de 2015, potrivit unui studiu JLL Romania.
E-commerce in Romania: 5 milioane de euro au cheltuit romanii in medie pe zi in 2016 Cumparaturile online in Romania au crescut in 2016 cu 30% comparativ cu 2015 si zilnic romanii au cumparat online in valoare de 5 milioane de euro. In sumele acestea sunt incluse doar produsele comercializate online si nu si serviciile: bilete de avion, vacante, rezervari hoteliere,diverse evenimente  sau plati de facturi, potrivit unei analize GPeC.
Obiceiurile de navigare online in 2016: Gadgeturile care castiga tot mai mult teren si cum maximizezi eficienta in comertul online Dispozitivele mobile reprezinta unul dintre mediile cele mai populare de pe care oamenii acceseaza internetul. Cel mai des le folosesc pentru a cauta diverse informatii, produse de care sunt interesati sau pentru a identifica locatia unui magazin fizic, potrivit unui studiu realizat de agentia de marketing online Today's.
3 tendinte privind viitorul comertului online de la seful Walmart. Plus cateva sfaturi utile cum sa-ti multumesti clientii "Retailerii trebuie sa se adapteze la schimbarile rapide si in unele zone chiar sa stabileasca trendul, altfel vor esua", explica seful Walmart, Doug McMillon. CEO-ul Walmart, vorbeste despre trendurile in e-commerce, asteptarile clientiilor si provocarile cu care se vor confrunta retailerii, intr-un articol, publicat pe site-ul World Economic Forum.
Cum cresti vanzarile in perioada reducerilor de inceput de an Perioada de inceput de an este una propice pentru retaileri, pentru reducerile de lichidare a stocurilor dupa sarbatorile de iarna. Iata cateva e modalitati prin care acestia pot valorifica la interesul pentru shopping al clientilor, potrivit unei analize a furnizorului de tehnologii de retargeting, RTB House.
Romanii care nu au folosit niciodata internetul. Si alte date esentiale pentru afacerile online Biroul european de statistica Eurostat ofera noi date despre utilizarea internetului in Uniunea Europeana si despre comportamentul consumatorilor magazinelor online.
Site-ul Compari.ro, cumparat de un grup din Cehia Site-ul Compari.ro a fost vandut de Naspers, grupul care controleaza si retailerul online eMAG sau OLX, catre grupul de firme ceh Rockaway. Alaturi de site-ul local, cehii au mai achizitionat de la Naspers alte doua site-uri de comparare, Arukereso.hu si Pazaruvaj.com.
Calculator versus telefon: pe care il prefera romanii pentru cumparaturile online si de ce De cea mai mare incredere inca se bucura calculatorul clasic, atunci cand vine vorba de cumparaturi online. Motivele sunt numeroase, de la cum este folosit telefonul si pentru ce anume, la sentimentul controlului pe care clientii il au pe un dispozitiv cu un ecran mai mare. Totusi, balanta s-a inclinat in favoarea smartphone-ului cu aproximativ 20% de la an la an in ceea ce priveste informarea, arata o analiza a agentiei Today's.
De ce o treime dintre companiile mici si mijlocii din Romania nu au o prezenta online. Cum se promoveaza afacerile locale Circa 69% dintre companiile mici si mijlocii din Romania detin un site web, in timp ce o treime nu au nicio identitate online. Mai mult, 63% dintre companiile care sustin ca nu au site considera ca nu este necesara o prezenta online, motivele fiind dintre cele mai diverse: afacerea este la inceput, nu au avut pana acum resurse interne necesare sau nu ii vad relevanta  pentru profilul companiei, arata un studiu realizat de Smart Bill si agentia de marketing online Canopy.
Internautii romani au alocat un buget mediu de 190 de euro pentru cadourile de Craciun - studiu Romania este in fruntea statelor cu cea mai mare intentie de cumparare online de Craciun din Europa, peste 90% dintre utilizatorii romani de internet. Cei care achizitioneaza cel mai des sunt persoanele cu varste intre 18 si 34 de ani iar bugetul mediu alocat cadourilor este de 190 de euro.
Comertul online din Romania se dezvolta rapid - in 2016 va depasi granita de 6 miliarde de lei Romanii sunt tot mai interesati de vanzarile din asa-numitele mall-uri virtuale. Asta o demonstreaza dezvoltarea accelarata a pietei comertului electronic si dublarea numarului de firme care ofera astfel de servicii. De asemenea, cifra de afaceri din e-commerce-ul romanesc a crescut sustinut in ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei in 2011, la 5,47 miliarde de lei in 2015 iar, in 2016, se estimeaza ca va depasi suma de 6 miliarde de lei.
Cum vinzi “Generatiei Z”. Previziuni pentru mediul digital si canalele media pentru 2017 Prioritatile departamentelor de marketing ar trebui sa fie intelegerea rapida a nevoilor, aspiratiilor si comportamentului Generatiei Z (asa-numitii post-millenials sau centennials) si descurajarea fenomenului de ad-blocking, arata un studiu realizat de Kantar Millward Brown, privind  provocarile si oportunitatile urmatoarelor 12 luni pentru mediul digital si canalele media.
Chatbotii: ce beneficii pot aduce afacerilor digitale Fie ca vrei sa comanzi mancarea ta preferata, un Uber sau sa primesti ajutor atunci cand ai probleme de sanatate exista sanse foarte mari ca un chatbot care poate face toate dintre cele enumerate mai sus sa se ascunda in aplicatia ta de Facebook Messenger, Slack sau WeChat.