Raluca Abrihan

Ce trebuie sa stii daca vrei sa iti extinzi afacerea online si in afara. Cum castigi fidelitatea clientilor

Imagine principala
Ewelina Ciah senior value advisor SAP Hybris

Ce trebuie sa stii ca sa castigi clineti pentru afacerea ta online aflata la inceput de drum, cand este cel mai bun moment sa te extinzi in alte piete, din afara tarii, cu ce provocari vine o astfel de strategie si care sunt industriile retincente la eCommerce – intr-un interviu cu Ewelina Ciach, senior value advisor SAP Hybris si specialist in marketing integrat si servicii cu clientii.

Increderea si problema site-urilor care nu sunt usor de navigat – cele mai mari provocari pentru afacerile in eCommerce

Shoppingul online este “mama increderii”. Consumatorii nu au incredere ca ce vad pe site le va fi livrat. O alta dovada a acestui lucru este faptul ca oamenii prefera in continuare sa nu plateasca online cu cardul, ci cash la livrare - acestea sunt principalele probleme care trebuie rezolvate pentru a creste vanzarile online, sustine Ewelina Ciach, prezenta in cadrul evenimentului ICEEFest.

Sfatul ei ca fiecare startup sa inceapa cu pasi mici si sa urmeze modelul marilor branduri care au reusit sa castige increderea consumatorilor.

 

Cateva ponturi:

  • sa usurezi accesul la catalogul de produse – in special prin butonul de search din site
  • sa faci procesul de cumparare cat mai facil
  • informatii cat mai multe si mai clare legate de disponibilitatea produselor, procesul de livrare, ce tipuri de plata poate sa faca clientul este foarte important
  • recunoasteresa si personalizarea utilizatorului atunci cand liverzi produsul – un biletel cu un mesaj personal trimis clientului, poate un cupon de reducere pentru urmatoarea achizitie si asta in special pentru a fideliza clientii.

 

Cand este cel mai bine ca startup-ul sa iasa spre piata internationala

Pentru tarile europene o principala problema in expansiune globala ar putea fi bariera lingvistica.

De asemenea, ar putea sa apara provocari in ceea ce priveste livrarea peste granita si asta in special din punct de vedere al politicii de retur, pe care daca vrei sa o aplici corect uneori va fi mai costisitor decat sa mai trimiti inca o data acelasi obiect la dimensiunea potrivita, spre exemplu. Acest aspect poate scadea considerabil profitul si cand esti la inceput si marea provocare este supravietuirea in piata toate acestea ingreuneaza sarcina de a fi la fel de competitiv ca marii jucatori, subliniaza Ewelina Ciach

 

Ce am observat este ca afacerile eCommerce locale stiu sa se pozitioneze destul de bine pentru ca se concetreaza cel mai mult pe nise si isi personalizeaza produsele in asa fel incat sa fie foarte buni pe o anumita nisa.

Vedem aici, spre exemplu, designeri locali din diferite segmente din industria modei, ei isi cunoasc foarte bine clientii. Daca ai o audienta targentata pe care o tii aproape si prin social media, creand comunitati sau evenimente speciale pentru ei poti sa cresti treptat si sa te extinzi spre alte piete in functie de experinta si cele invatate la nivel local.

 

Specialista in marketing povesteste ca a intalnit un astfel de exemplu in deplasarile ei de serviciu cand o colega din Suedia purta rochii de la designerul ei preferat din Polonia si explicat ca ca a gasit-o online. I-au placut foarte mult creatiile si asa a ajuns sa isi comande des rochii de la un mic startup polonez pe care l-a gasit pe un Marketplace international.

 

De ce Marketplace-urile pot fi un bun inceput pentru a iesi in afara tarii:

  • Cand vine vorba de expansiune principala problema nu tine doar de traducerea site-ului, apar si alte aspecte, trebuie sa te adaptezi la diverite piete in functie de cerintele lor legate de publicitate si promovare, legislatie etc. De aceea cred ca este recomandat sa apelezi ma intai la un Marketplace, iar dupa primele comenzi sa incerci sa redicrectionezi clientii catre propriul site si incet sa iti creezi o baza proprie de clienti din afara tarii.
  • Odata ce iti cunosti clientii poti sa le faci oferte personalizate sa interactionezi cu ei. Daca clientul va simti ca ii oferi lui special un anumit produs sau un anumit serviciu va capata toatala incredere ca poate sa se intoarca si te va recomanda mai departe.
  • Cele mai recente studii arata ca odata convins clientul sa cumpere online, el se reintoarce cu usurinta la acesta modalitate de achizitie pentru ca este una mult mai usoara.
  • De asemenea exista doua tipuri de afaceri: cele create pentru piata globala si cele care ajung treptat sa se exitinda si in international. Acesta a doua categorie este mai dest intalnita in regiunea noastra a Europei (CEE) – in special pentru ca aici lipseste un suport financiar puternic al fondurilor de tip VC, adauga reprezentanta SAP.

Toate afacerile ar trebui sa stie ca daca nu sunt in online nu vor supravietui – spune Ewelina Ciach

Sunt anumite industrii care pot intampina mai multe bariere in extinderea din offline in online, spre exemplu idustria alcoolului – sunt multe tari in care promovarea bauturilor alcoolice este interzisa. Dar chiar si in cazul industriilor carora le este mai greu sa activeze si in online exista startup-uri care reusesc sa isi gaseasca calea pentru ca si pentru ele online-ul conteaza la fel de mult. In acest caz e posibil ca startup-urile sa creasca intr-un ritm mai lent, dar avantajul lor este ca au un control mai mare asupra factorilor de risk si isi pot controla mai bine resursele chiar daca aceste sunt limitate.

Printre idustriile cu cele mai mari provocari in a-si trece afacerile si in online se numara si cea a mobilei sau cea alimentara (n.red. cu referire la alimentele proaspete)

 

Trenduri in eCommerce:

Momentan toata lumea este concentrata asupra zonei de mobile, dar privind si mai departe cred ca ideea de “Augmented Commerce” va capata o amploare foarte mare – “Cand imi mobilam apartamentul ma straduiam sa gasesc o canapea si mobilier care sa se potriveasca perfect cu incaperea atat ca aspect ca si ca dimensiuni. Asa ca am apelat la aplicatii de realitate augmentata care sa ma ajute sa incerc diferite piese de mobilier sa le asez virtual in camera si sa ma ajute sa fac alegerea. De ce nu am folosi aceasta tehnologie si in alte cazuri, precum magazine online de imbracaminte. Tehnologia poate usura procesul de testare al produselor, faciliteaza accesul consumatorilor la aceste produse”.

Vizualizari
547
Conţinut
Adauga comentariu