Luminita Pirvu

Ce trebuie să facă un designer ca să devină un antreprenor de succes

Designer fashion

Creativitatea și viziunea sunt foarte importante în design, însă ele nu sunt suficiente pentru ca antreprenorul să poate porni și dezvolta o afacere. Dacă vrei să fii antreprenor pe zona de design în primul rând trebuie să îți faci un plan de afaceri. Iată câteva idei esențiale despre ce trebuie să facă designer-ul ca să devină un antreprenor de succes.

"Așa cum marile case angajează un designer care să ducă mai departe identitatea și ideea creativă a brandului, așa există și situații în care designerul și-a angajat o echipă de management care să-i gestioneze corect afacerea, explica Adrian Popescu, om de afaceri cu 15 ani experiența în industria textila la nivel internațional. Acesta a discutat cu tinerii designeri la un workshop Kane Citizen Programme, proiect susţinut de Banca Transilvania.

Adrian este antreprenor în industria textilă la nivel internațional (supply chain și comercial) și a deservit branduri ca Topshop, Dorothy Perkins, Mothercare, ID Sarrieri etc. Acesta consideră că structura pe care funcționează o afacere pe zona creativă trebuie să fie foarte clară și foarte strictă.

Iată câteva lucruri esențiale, de la care poți să pornești dacă vrei să începi o afacere pe zona de design:

  • creează-și identitatea: identifică un nivel la care vrei să te vinzi (nivelul de calitate al produsului și un nivel al prețului produsului la raft). Este foarte important să știi cât de scump vrei să fie produsul tău în prețul final
  • cercetează piața și află care îți sunt clientți, cui vrei să te adresezi
  • identifica numele mărcii pe care vrei să o creezi. Atenție, spune Adrian, sunt studii recente care arată cât de eronat este să-ți numești marca după numele propriu!
  • este foarte important să știi să alegi oamenii cu care vrei să lucrezi fie că este vorba de furnizori, fie că este vorba de producție
  • dezvoltă o relație emotională cu furnizorii astfel încât atunci când vrei să comanzi 5 metri în loc de 5000, când vrei să primești materia primă în 2 saptamani în loc de 20 sau când vrei un discount de 10%, ei să îți răspundă .

De asemenea, în cadrul workshopului au fost dezbătute teme privind blocajele frecvente în activitatea unui designer una dintre acestea fiind finanțarea.

Despre ce ar trebui să facă un tânăr designer ca să acceseze finanțare a vorbit Dragoș Ungureanu, director comercial adjunct IMM, Banca Transilvania. Acesta a venit cu informații noi, mai exact tinerii care vor să acceseze un credit vor beneficia de consultanță financiară gratuită din partea băncii.

”Ne interesează atitudinea celui care solicită banii și încrederea pe care o are în afacerea lui, încredere pe care trebuie să ne-o transmită și nouă astfel încât, să credem și noi. De exemplu, am finanțat o întreprindere micuță care făcea perne croșetate. Prima oară când am auzit despre asta, ne-am întrebat <<asta-i afacere?>>. Am înțeles că acel om făcea ceea ce îi plăcea, ceea ce știa cel mai bine și i-am acordat un credit de 12.000 de euro. Am oferit consultanță afacerii: i-am făcut magazin online, am investit în publicitate, în promovarea online. Acum afacerea merge și se finanțează singură", a explicat Dragoș Ungureanu.

 

 

Conţinut

Adauga comentariu
poza de profil
MonicaL
MonicaL
Madame Pirvu,
Va urmaresc scriitura gazetareasca de multa vreme si o consider sub standardele profesiei. Acum ati apucat de un colt un subiect interesant: designul, antreprenoriatul in industriile creative. Cum spun feisbucistii „rezistenti”, sinteti „varza” la limba romana si ortografie - diacritice pe alese, virgula pusa haotic sau lipsa, erori... de ce nu renuntati la meseria asta sau nu va recalificati? Ati fost la Cotroceni: nici acolo nu v-au dascalit consilierii?