Luminita Pirvu

Cat conteaza campaniile de branding si cum se vad in vanzari

Imagine principala
Branding-marketing digital

Firmele sunt mult mai interesate de campaniile care au ca scop generarea de vânzări, decât de campaniile de branding, cărora ar trebui să le acorde cel puțin la fel de multă importanță. Desi campaniile de branding sunt mai dificil de măsurat, acestea joacă un rol crucial în consolidarea poziției firmei în piață, prin creșterea interesului consumatorilor pentru anumite produse sau servicii, iar acest lucru se va reflecta și în campaniile de performanță.  

Pentru anii precedenți, volumul investit în brandingul clasic cel puțin în mediul online este mult mai mic decât cel investit în activități de advertising care determină reacții imediate ale consumatorului, potrivit unui studiu realizat de eMarketer pentru RTB House.

Activitățile de marketing digital și branding trebuie să meargă mână în mână cu activitățile de marketing offline. Campaniile trebuie să fie bine aliniate, dar, de asemenea, trebuie să existe constant încercarea de a maximiza conversia offline a clienților online.

Firmele uită adesea să scoată în evidență în comunicarea offline, prezența online a brandului. Scoaterea consumatorilor din lumea online și direcționarea acestora către offline și invers din offline către online va permite o abordare mai precisă a acestora.

Acest lucru se întâmplă datorită mai multor oportunități pe care le are utilizatorul să interacționeze cu brandul, cât și datorită datelor mai complete care se pot colecta despre comportamentul utilizatorului în toate aceste medii.

In ceea ce priveste campaniile din mediul digital, firmele au mult mai multe oportunități în special când vine vorba de comunicarea cu anumite grupuri de interes. Datorită avansului tehnologic, există posibilitatea de a targeta cu foarte mare acuratețe consumatorii, în funcție de parametri socio-demografici selectați. Acest lucru este posibil atât în campaniile de display, dar și prin intermediul campaniilor pe rețelele sociale.

Mai mult, posibilitățile de retargetare, extrem de importante, oferă acces atât la clienții actuali, cât și la cei potențiali. Pentru utilizatorii care au avut deja o interacțiune cu brandul, există posibilitatea de a întări această legătură în locul potrivit, la momentul potrivit și cu mesaje care sunt relevante pentru aceștia.

Ca să fii auzit trebuie să fii văzut

Baza construirii brandului înseamnă să fii văzut, auzit sau citit. De aceea, aceste activități se desfășoară în mai multe moduri, folosind o varietate de instrumente, de la marketing de conținut, publicitate clasică și pe internet, social media, PR, recenzii, fotografii și video, dar și răspândirea puternică a produselor virale.

De asemenea, extrem de importantă este lumea multichannel de astăzi. Magazinele online pot suporta magazine clasice și invers. Marketingul pe internet generează interes în offline, un potențial client găsește tot ce are nevoie online pentru a cumpăra offline. Însă totul poate merge și invers. Clienții vor testa produsul într-un magazin și apoi vor găsi cele mai bune prețuri și o modalitate convenabilă de a cumpăra de pe internet.

De aceea este important să fie cartografiate cu atenție toate canalele de comunicare, marketing și vânzări care pot avea efecte supra clienților actuali, dar care pot atrage și clienți potențiali. În egală măsură, este necesar să fie folosite toate opțiunile pe care internetul le pune la dispoziție pentru a întări comunicarea brandului. Niciun potențial client nu ar trebui să rămână netargetat, în cele din urmă, offline sau online, se arata in studiul citat.

Sursa foto: Dreamstime.com

 

Vizualizari
426
Conţinut
Adauga comentariu