Raluca Abrihan

Aplicaţie mobilă pentru medicii rezidenţi de la Urgenţă, lansată de o firmă IT românească şi DSU

Imagine principala
aplicatia medeasy

Departamentul pentru Situații de Urgență și compania IT românească QUALITANCE au lansat aplicația mobilă medEasy destinată medicilor rezidenți cu specializarea medicină de urgență, care să îi ajute să-și îndeplinească și să monitorizeze activitățile și procedurile medicale mai rapid şi să faciliteze colaborarea dintre rezidenţi și îndrumătorii lor.

 

Tinerii medici, la finalul rezidențiatului, trebuie să facă dovada realizării procedurilor medicale aferente specialității pe care și-au ales-o. Recurgând la sistemul existent, un medic rezident petrece aproape două minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pildă, de un caz precum este un stop cardio-respirator. Aplicația îi va permite medicului rezident să efectueze aceeași raportare în 40 de secunde, prin simplificarea procesului și a experienței pentru utilizator, arată dezvoltatorul aplicaţiei.

Luând în calcul că un medic rezident de la Unitățile de Primiri Urgențe (U.P.U.) se confruntă zilnic, în medie, cu 20 de urgenţe, aplicația mobilă de raportare și validare îi pune la dispoziţie în jur de 25 de minute în plus pentru a trata pacienţii în fiecare zi, ceea ce înseamnă aproximativ 15.000 de minute zilnic pentru toate U.P.U.-urile la nivel naţional. Aplicația eficientizează procesul de raportare și optimizează acțiunile utilizatorilor, având, în total, sute de mii de beneficiari – medici și pacienți.

În viitor, aplicația va putea fi extinsă pentru a fi utilizată și de către ceilalți medici rezidenți, indiferent de specializarea lor.

Prototipul aplicației mobile a fost demarat în septembrie 2016 în cadrul unui hackathon organizat de Google Developer Group București. În cadrul evenimentului, echipa QUALITANCE, formată din Adriana Avram, Șerban Chiricescu și Andrei Păduraru, a inițiat crearea acestei aplicații, sub îndrumarea unor medici de urgență care le-au fost mentori. Prototipul funcțional a fost implementat și testat în doar 17 ore, în timpul hackathon-ului, și finalizat ulterior, într-un efort susținut, de 5 luni, de către QUALITANCE.

În cadrul parteneriatului cu Departamentul pentru Situații de Urgență, QUALITANCE a dezvoltat pro bono aplicația mobilă de raportare a procedurilor, destinată medicilor rezidenți care lucrează în Unitățile de Primiri Urgențe (U.P.U.). Aceasta se găsește pe Google Play Store și pe App Store, fiindu-le disponibilă doar destinatarilor ei.

“Noua aplicație mobilă vine în sprijinul a 1000 de medici, simplificându-le activitatea și eficientizând-o, dar acționează și pentru beneficiul pacienților, deopotrivă, căci doctorii au la dispoziție mai mult timp pentru a-i trata”, declară dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență și secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.

Iată cum funcţionează aplicaţia:

 

Parallax

Vizualizari
1110
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri