Adi Iacob

Studiu Fujitsu: Strategiile firmelor privind locurile de munca țin pe loc productivitatea

Thumbnail

În ciuda planurilor de revizuire a strategiilor lor actuale, pentru a respecta noile cerințe privind viitorul forței de muncă și mediul de afaceri fluctuant, firmele nu își ating scopul, potrivit unui studiu realizat pentru Fujitsu de Pierre Audoin Consultants (PAC), companie de cercetare europeană independentă. Studiul mai precizează că, în momentul de față, multe dintre strategiile locurilor de muncă se dovedesc a fi obstacole în calea progresului, mai degrabă decât facilitatori, aspectele legate de securitate fiind în mod special blamate pentru stagnarea productivității.
 

Rezultatele studiului arată că, pe lângă securitate, printre cele mai importante probleme pe care le au de rezolvat firmele pentru a-și pregăti mediul de lucru pentru viitor, se număra tehnologia învechită moștenită și mediile de lucru incapabile să sprijine noile metode de lucru. Studiul atrage atenția asupra strategiilor actuale ale firmelor în materie de locuri de muncă și a impactului acestora asupra păstrării și atragerii de noi angajați. 

Ramanan Ramakrishna, șeful departamentul de Inovație și Portofoliu la Fujitsu EMEIA, spune: „Ne aflăm în toiul unei revoluții a locului de muncă. Bazele pe care le pregătesc în prezent companiile, atât în ce privește tehnologia, cât și schimbările culturale, le vor influența competitivitatea pe viitor. Deși depun eforturi în vederea modernizării, mai sunt multe de făcut. Dacă aceste tendințe esențiale nu sunt abordate cu strategii eficiente în privință locului de muncă, companiile riscă să aibă câștigurile pe termen scurt umbrite de costurile pe termen lung, că să nu mai vorbim de scăderea capacității lor de a atrage talente sau de a respectă reglementările.”

Firmele nu sunt pregătite pentru locul de muncă al viitorului

Studiul a scos la iveală faptul că firmele fac doar progrese lente pe calea amenajării locurilor de muncă adaptate cerințelor viitorului și că nu reușesc să modernizeze multe procese esențiale. De exemplu, doar 29% dintre managerii de companii au, în prezent, o abordare centralizată a managementului serviciilor și securității – domenii extrem de importante în care este nevoie de consecvență și de control. În timp ce angajații se așteaptă la tot mai multă flexibilitate și mobilitate, mai puțin de jumătate (42%) dintre organizații sunt în măsură să ofere servicii de suport printr-un portal web că să poată asigură acces „de oriunde” la aplicații și servicii.  

Companiile plătesc prețul pentru lipsa unui mediu de lucru capabil să vina în ajutorul noilor moduri de lucru și al practicilor de afaceri în continuă evoluție, având un nivel de flexibilitate și promptitudine redus. Rezultatele studiului arată că aproape un sfert dintre managerii de societăți respondenți (23%) recunosc că abordarea lor actuală nu reușește să ajute compania să se adapteze la un mediu competitiv în schimbare. Mai mult, 20% dintre aceștia declară că strategiile lor actuale privind mediul de lucru au efect negativ asupra capacității companiei de a acceleră intervalul de timp până la comercializarea noilor produse și servicii. Alți 18% au spus că are impact nefast asupra păstrării angajaților și recrutării altora noi.  

Tehnologia la locul de muncă este considerată un obstacol, mai degrabă decât un aliat al productivității angajatilor

Utilizarea eficientă a tenhologiei se află în centrul strategiilor digitale vizând locurile de muncă, însă numeroși manageri responsabili de relația cu clienții au desemnat factorii tehnologici printre principalele bariere din calea productivității cu care se confruntă. De fapt, aproape două treimi (63%) văd interoperabilitatea cu tehnologie învechită ca principală problemă pentru productivitatea la locul de muncă. Peste jumătate au numit complexitatea tehnologiei actuale la locul de muncă (57%) și lipsă accesului la instrumentele de productivitate adecvate (55%) că fiind principalele probleme. O altă dezvăluire îngrijorătoare a studiului este că majoritatea firmelor pur și simplu nu își înțeleg exact propriul nivel actual de productivitate, doar 17% dintre acestea recurgând la instrumente analitice în activitatea lor.  

Securitatea ține afacerile pe loc  

Riscul atacurilor informatice continuă să crească atât ca amploare, cât și în termeni de complexitate, afectând toate domeniile de activitate. Multe firme au reacționat prin investiții masive în protecția cibernetică, însă acest studiu arată că, pentru multe dintre ele, nivelurile variate de protecție și autentificare pe care le-au acumulat sunt, mai degrabă, de natură să le îngreuneze productivitatea. Mai mult de jumătate dintre respondenți (56%) au declarat că abordarea lor actuală privind securitatea locului de muncă are impact negativ asupra randamentului angajaților, 20% dintre participanții din eșantion spunând că are un efect „extrem de nefavorabil”. Această se datorează faptului că angajații nu se conformează mereu regulamentelor și sar peste etape când se confruntă cu proceduri și mecanisme de securitate complexe sau consumatoare de timp.  

Liderii în afaceri consideră conformitatea față de reglementări precum Regulamentul General de Protecție a Datelor (GDPR) că principală lor problemă de securitate la locul de muncă – 59% o văd că pe o dificultate majoră, înaintea problemelor că accesul bazat pe locație și schimbului de informații (58%) și gestionarea identității (58%). Securitatea împiedică societățile să beneficieze pe deplin de cea mai nouă generație de instrumente de colaborare ca motor al productivității și integrării sociale în context profesional. Conform acestui studiu, 41% dintre firme încă nu au dezvoltat aceste instrumente, 46% dintre respondenți numind temerile legate de securitate că principal obstacol.  

Parallax

Vizualizari
359
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri