Adi Iacob

Ai intrat în afaceri? 4 lucruri la care să fii atent când faci primele parteneriate

Thumbnail

Mulți antreprenori creează parteneriate din faza incipientă, deoarece pare a fi o metodă bună de a  crește distribuția produselor sau a serviciilor și implicit, veniturile. 

Antreprenorii neexperimentați sunt mult mai susceptibili să se confrunte cu dificultăți, făcând un parteneriat pentru un motiv greșit —de exmplu, o anumită experiență care îi lipsește - de regulă, în domeniul financiar.

Se întâmplă destul de rar ca parteneriatele să funcționeze încă de la lansarea unui startup, fiindcă absorb foarte mult timp. 

Cu toate acestea, iată câteva situații în care un parteneriat poate fi benefic pentru lansarea unei afaceri.

Generarea de lead-uri

Generarea de lead-uri este una dintre cele mai comune nevoi pentru startup-urile în stadiu incipient și perspectiva unui parteneriat care vă va introduce în baza de clienți este, în mod evident, atractivă.

Nu continuați parteneriate dacă baza de clienți a firmei partenere nu se potrivește bine cu profilul clienților afacerii pe care o conduceți. Chiar dacă parteneriatul are un profil ridicat și este un exercițiu bun de PR, este posibil să nu atragi mulți clienți, având în vedere audiența necorespunzătoare.

Concentrează-te pe parteneriatele în care baza de clienți are nevoie de produsul startup-ului pe care îl conduci.

Vânzări

Scopul principal al unui parteneriat este ca firma parteneră să poată face munca grea de a vă vinde produsul.

Nu vă așteptați ca agentul de vânzări al companiei partenere să știe cum să vă vândă produsul sau cine are nevoie cel mai mult de el. Dacă vânzătorii nu înțeleg produsul și nu sunt stimulați să-l vândă, pur și simplu nu vor reuși să aducă vreo îmbunătățire în cifrele afacerii. 

Asigurați-vă că veți avea timp să îi instruiți pe cei care se ocupă de vânzările produsului sau serviciului firmei și să vă asigurați că înțeleg profilul clienților care ar putea fi interesați. Planificați să colectați feedback și să repetați procesul de instruire a celor care vând, pentru a menține echipa angajată. Cel mai important este să fii generos cu stimulentele tale timpurii pentru a încuraja prioritizarea produsului tău.

Venituri

Nu presupune că furnizarea produsului tău unui partener mare este aceeași ca și pentru baza de clienți curentă, deoarece așteptările privind asistența clienților și disponibilitatea serviciilor pot fi sufocante. Aveți grijă ce promiteți atunci când semnați acordul partenerului. 

Mulți antreprenori sunt tentați să accepte termeni care nu sunt benefici afacerii, pentru a obține un parteneriat cu un brand de prestigiu.

Contractul ar trebui să fie avantajos pentru ambele părți - partenerul primește accesul la produsul sau serviciul tău și plătește un preț corect. Chiar dacă este posibil să trebuiască să oferiți inițial un discount, nu este nevoie să extindeți oferta dincolo de primul an.

Pentru majoritatea întreprinderilor în faza inițială, continuarea parteneriatelor este o idee proastă. Cu toate acestea, dacă ai grijă să urmărești numai parteneriate care corespund nevoilor produsului și de afacerii tale, puteți găsi o oportunitate de transformare și creștere a startup-ului.

Răbdare

Cu cât o firmă este mai mare, cu atât este nevoie de mai mult timp ca deciziile să fie luate. Având în vedere straturile suplimentare ale managementului și numărul de persoane care trebuie incluse în fiecare etapă a procesului, este important să fiți pregătiți pentru un ritm mult mai lent decât ceea cel din cadrul unui startup.

În calitate de antreprenor, poate fi frustrant să așteptați în mod constant partenerul să revină la decizii luate anteriori, dar  din perspectiva lor, poate fi la fel de enervant să se simtă în grăbiți.

 

Surse: Hackernoon, Medium, TheNextWeb, Inc.com

Parallax

Vizualizari
654
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri