Raluca Abrihan

Topul produselor căutate de români de Black Friday - studiu

Thumbnail

Notorietatea evenimentului Black Friday a fost susținută de participarea tot mai numeroasă din anii trecuți a comercianților și de apetitul românilor pentru reduceri, arată un studiu realizat de Kantar Millward Brown România. La fel ca în 2016 şi în acest an lista de dorințe ale cumpărătorilor este dominată de produse din categoria electro-IT. Cum arată întregul clasament.

 

Studiul arată că 79% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani au auzit despre Black Friday și 45% vor să achiziționeze ceva cu ocazia evenimentului anual de reduceri. Ca și în 2016, lista de dorințe este dominată de produse din categoria electro-IT.

40% dintre respondenți doresc să cumpere un produs din categoria electrocasnice mici, iar următoarea categorie din topul preferințelor este reprezentată de televizoare (33%).

În acest an 24% dintre români doresc să cumpere telefoane mobile la preț redus. Pe lista de dorințe se află și electrocasnice mari: frigidere (20%) și mașini de spălat (17%).

În rândul produselor pentru care s-a înregistrat un interes în creștere în ceea ce privește intenția de cumpărare se numără, în acest an, și produsele fashion.

16% dintre persoanele care au zis că intenționează să cumpere ceva de Black Friday au menționat această categorie, iar Fashion Days este primul magazin menționat din categoria fashion online.

Topul categoriilor de produse pe care oamenii intenționează să le cumpere de Black Friday:

  1. Electrocasnice mici

  2. Televizoare

  3. Telefoane mobile

  4. Frigidere

  5. Mașini de spălat

  6. Produse fashion

  7. Laptopuri

  8. Aragaze

  9. Tablete

  10. Produse pentru casă și grădină

Printre cei mai menţionaţi retaileri, de către participanţii la studiu se numără: eMAG, Altex, Flanco, Carrefour, Media Galaxy. Dar în acest an au nunţat promoţii de Black Friday şi magazinele online mici, nişate pe anumite categorii de produse.

Cercetarea a fost realizată la nivel național, pe un eșantion reprezentativ. La această cercetare au participat 2.008 de respondenți, din mediul urban și rural, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Interviurile, realizate prin metoda CATI, s-au desfășurat în perioada 24 – 31 octombrie 2017. Eroarea de eșantionare este de +/- 2,2%.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
2355
Conţinut
Adauga comentariu