Raluca Abrihan

Vector Watch și rolul său în Fitbit - Cum poate contribui echipa românească la dezvoltarea companiei care vinde brățări fitness și smartwatch-uri

Thumbnail

Acum un an fondatorii Vector Watch se întâlneau cu șefii celei mai mari companii producătorare de dispozitive wearables, Fitbit, iar câteva luni mai târziu era anuntată achiziția. Cei 30 de membri ai echipei Vector sunt în prezent parte a centrului R&D inaugurat joi la București, iar angajații fostului startup românesc vor ajuta Fitbit atât pe partea software, cât și în dezvoltarea unor smartwatch-uri cu autonomie mai mare a bateriei, majoritatea modelelor din piată având baterie ce trebuie reincarcată la o zi-două.

Fitbit a prezentat la final de august ceasul Ionic care este primul smartwatch al companiei și cel mai sofisticat terminal lansat pană acum de compania care vinde anual peste 20 de milioane de brățări de fitness.
 
Dincolo de senzorul de măsurare a oxigenului, un element deosebit al acestui ceas ține de faptul că autonomia bateriei este de pană la patru zile. Vector Watch a fost integrată în Fitbit în ultimele luni, când Ionic era în fazele finale de dezvoltare, astfel că startup-ul românesc nu a contribuit cu mult la ceasul care va ajunge în această toamnă și pe piață locală.
 
Insă vrea Fitbit să se folosească pe viitor de tehnologia Vector pentru a face ceasuri la care bateria să fie încărcată după 7 sau 10 zile? James Park, șeful companiei, spune că tehnic ar putea fi posibil, însă nu această este strategia. Important este că autonomia extinsă a bateriei să nu însemne compromisuri la capitolul lucruri pe care le poate face ceasul. De exemplu, în loc să lanseze un ceas cu puține caracteristici, dar la care bateria să țină zece zile, Fitbit ar alege să facă unul cu autonomie de cinci zile, însă cu multe caracteristici.
 
Un alt capitol la care Vector va contribui pentru produsele Fitbit este software-ul. O treime dintre angajații biroului de la București, inaugurat acum, sunt din echipa Vector și lucrează la management, design și software engineering pentru produsele Fitbit, software-ul fiind un capitol esențial.
 
Și Fitbit a avut acum câțiva ani problema întâlnită la ceasurile inteligențe ale unor companii mult mai mari, precum Samsung. Puteau fi sincronizate cu foarte puține smartphone-uri și acest lucru reducea baza de clienți. Lucrurile s-au schimbat însă mult în bine și Ionic, spre exemplu, cel mai nou ceas Fitbit, merge sincronizat și cu iPhone.
 
Fitbit se afla în încurcătură acum aproape un an și anunța vânzări cu 25% sub așteptările inițiale. James Park spunea atunci că este doar o problemă de moment și că lucrurile vor reveni la normal.
 
Ce a făcut Fitbit, companie evaluată la 1,5 miliarede dolari? A cumpărat două companii importante din domeniul wearables, plătind 23 de milioane pe Pebble (preluată în decembrie) și 15 milioane dolari pe Vector Watch.
 
 Fitbit a vândut în istoria să pste 67 milioane de terminale și spune că peste 50 de milioane de ușeri s-au inegistrat în aplicațiile companiei.

Vizualizari
708
Conţinut
Adauga comentariu