Denisa Crăciun
8 din 10 români au cumpărat cel puțin o dată produse locale și aproape aceeași proporție le vor include și la masa de Paște din acest an, potrivit unui studiu realizat în 2024 care mai arată motivele pentru care aceștia aleg producătorii locali.
Românii se orientează către producătorii locali, care oferă o gamă variată de produse pe piață. Fermele sunt, de asemenea, căutate și sunt o bună sursă de astfel de produse, conform unui studiu Starcom România.
Românii asociază produsele locale cu o calitate superioară, în comparație cu cele găsite în „comerț”, în supermarketuri sau hipermarketuri. Acesta este principalul argument atunci când vine vorba de alegerea produselor locale față de cele din import. În plus, românii au încredere în produsele locale datorită ingredientelor listate pe etichetă.
Pe lângă argumentele legate de produse în sine, 46% dintre români spun că vor să sprijine economia locală achiziționând produse din această sferă, iar 35% își doresc să mențină tradiția locală intactă.
Există, totuși, și rovocări în achiziționarea produselor locale, potrivit raportului.
Prețul reprezintă principala barieră când vine vorba de achiziționarea de produse locale, deoarece românii le consideră scumpe.
De asemenea, aceștia nu sunt tentați să cumpere astfel de produse din cauza accesului limitat la magazine specializate sau producători. În plus, mulți își prepară singuri propriile produse tradiționale, cum ar fi băuturi, conserve și alte alimente, fie acasă, fie apelând la rude sau prieteni mai pricepuți.
Studiul mai arată că:
Studiul „Tradiții și obiceiuri de Paște în România" a fost realizat în aprilie 2024, prin metoda CAWI (Computer Assisted Interviews) pe un eșantion de 800 români cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani, reprezentativ la nivel național.